Nākamā lapa

Uztura ieteikumi labākam noskaņojumam 12.01.2018 08:31

Mūsdienu steidzīgais dzīvesveids bieži vien neļauj atlicināt laiku kvalitatīvām, regulārām un nesteidzīgām maltītēm, un tas atstāj iespaidu ne tikai uz mūsu organismu, bet, kā izrādās, arī garastāvokli. LIDO uztura speciāliste Alise Kindzule mūs iepriecina – nedaudz izmainot ierasto ēdienkarti, varam rosināt ķīmiskas un fizioloģiskas izmaiņas smadzeņu darbībā, kas var uzlabot mūsu noskaņojumu.

11 vienkāršas lietas, kas palīdz uzveikt sliktu garastāvokli 19.12.2017 09:41

Slikta garastāvokļa un nomāktības iemesls bieži vien ir ļoti elementārs - organismam trūkst nepieciešamo vielu, kas tieši ietekmē cilvēka emocionālo labsajūtu. Lūk, daži pārtikas produkti, kas, pateicoties to sastāvam, palīdzēs izvairīties no minētajām problēmām.

Timiāna veselības kūre- noderīga aukstā un mitrā gadalaikā 02.12.2017 13:49

Timiāna baudas kūre piemērota tiem, kuri uzturu uzskata arī par dziedināšanas līdzekli. Svarīgi izvēlēties labas kvalitātes produktus un timiānu nevārīt kopā ar ēdienu, bet pievienot jau gatavam. tā saglabāsies timiāna dziedinošais spēks.

Sāls grūtniecības laikā – jā vai nē? 23.11.2017 12:49

Sāls jau gadsimtiem ilgi ir bijusi neatņemama mūsu garšvielu plaukta sastāvdaļa. Taču pēdējās desmitgadēs tā ieguvusi sliktu slavu, tāpēc daudzi to cenšas izslēgt no savas ēdienkartes. Tā kā topošās māmiņas īpaši rūpējas par savu veselību, tad tā ir viena no garšvielām, kam jāpievērš papildu uzmanība. Vairāk par sāls ietekmi un to, kādu sāli labāk izvēlēties grūtniecēm, stāsta Rimi veselības veicināšanas programmas Uztura speciālists iesaka vēstnese, uztura speciāliste Inga Pūce.

Četras salātu receptes notievēšanai 06.11.2017 12:19

Nomest dažus kilogramus nemaz nav grūti, ja lietojat uzturā dārzeņus, kas bagāti ar pektīnvielām, organiskajām skābēm, vitamīniem un mikroelementiem.

Profesors Danilāns: Man patīk, ka jaunieši staigā ar ūdens pudelēm 02.11.2017 13:54

Nesen veiktā skolēnu aptauja par ūdens lietošanas paradumiem atspoguļoja, ka 45% skolēnu izdzer minimālo ieteicamo ūdens daudzumu jeb 2l, savukārt 25,6% izdzer vēl mazāk – līdz 1l ūdens, 21,4% aptaujāto skolēnu, kuri ikdienā labprāt dzer ūdeni, atzina, ka vidējais daudzums ir 2-3l. Mediķu domas par cilvēkam nepieciešamo ūdens daudzumu vienmēr ir dalījušās.

Saldumi diētai, veselībai un priekam (1) 01.11.2017 12:46

Praktiski visas meitenes un sievietes sapņo par slaidu augumu. Lai to iegūtu, viņas ir gatavs ievērot visdažādākās diētas. Un tikai viena problēma bieži vien traucē novest iesākto līdz galam- sievietes nevar iedomāties savu dzīvi bez saldumiem. Tāpēc esam nolēmuši jums palīdzēt tikt skaidrībā, kādi saldumi pie pareizas to lietošanas figūrai nekaitē.

Katram savu diētu pēc asinsgrupas 20.10.2017 10:58

Kā zaudēt liekos kilogramus un ievērot veselīgu diētu, kas nenodarīs ļaunu jūsu veselībai? Lūk variants - diēta pēc asinsgrupas.

Receptes ilgākai jaunības un veselības saglabāšanai 17.10.2017 17:27

Kurš gan nesapņo būt vesels, jauns un spēka pilns pēc iespējas ilgāk? Visos laikos cilvēki to vēlējušies un jau no seniem laikiem meklējuši dažādas receptes, kas palīdzētu atjaunot organismu.

Vitamīnu spridzeklis rudens laikam. Ieteikumi un receptes! 16.10.2017 20:25

Sākoties drēgnajam rudens un ziemas laikam, ikvienam ikdienā nepieciešams uzņemt pietiekami daudz vitamīnu, lai mēs būtu veselīgāki, enerģiskāki un dzīvespriecīgāki. Veselīgie dažādu augļu un dārzeņu kokteiļi ir labākais veids, kā saņemt organismam tik nepieciešamos vitamīnus un uzturvielas. Restorānu Gan Bei kokteiļu miksalogs un kvalitātes speciālists Ross Roberts Stepānovs atklāj vairākas lieliskas kokteiļu receptes. Viņš arī atzīst, ka gan rudenī, gan ziemā, kad vēl pieejami mūsu pašu āboli, to sula ir neaizvietojama sastāvdaļa katrā veselīgajā kokteilī.

Lai gripa nepieveiktu. Vecmāmiņu receptes 10.10.2017 10:54

Lai izvairītos no vīrusiem, kā arī gripas profilaksei noderēs daži vienkārši ieteikumi un receptes.

Ēdam pareizi un tievējam. Kā sastādīt ideālu ēdienkarti 01.10.2017 13:34

Vai jums ir pazīstama sajūta, kad centieni novājēt ierobežo jūs tik ļoti, ka izturēt diētu nav iespējams un nākas atteikties no sava sapņa? Deviņas no desmit diētām dod tikai vizuālu, turklāt īslaicīgu, rezultātu- daži kilogrami pazūd, taču par kādu cenu? Bada sajūta, stingri ierobežojumi, slikts garastāvoklis, vitamīnu trūkums. Daudziem šāds uztura režīms ir neiespējams tieši tāpēc, ka regulāri jāatakās no iemīļotajiem gardumiem. Ja visi pārējie ģimenes locekļi mielojas ar dažādiem labumiem, tad vienatnē grauzt kāpostlapu ir neizturams pārbaudījums.

Kā stiprināt imunitāti un izvēlēties vitamīnus rudenī 14.09.2017 13:29

Pēc vasaras atpūtas, atsākot aktīvas ikdienas skolas, studiju un darba gaitas rodas papildus stress un sāk uzkrāties nogurums. Lai ķermenis justos mundrs un nepadotos saaukstēšanās riskam, uzturā var iekļaut tādus papildu palīgus kā vitamīni. Dažādu vitamīnu kombinācijas, kāda konkrēta vitamīna lietošana vai polivitamīni uzturā palīdzēs ne tikai profilaktiskos nolūkos, bet arī spēs sniegt atbalstu imūnsistēmai saslimšanas gadījumā. Plašāk par to, kādus vitamīnus izvēlēties rudens un ziemas periodā, stāsta Apotheka sertificētā farmaceite Ivanda Krastiņa.

Rudens laika konservējumi. 8 garšīgas receptes. 1.daļa 14.09.2017 12:25

Dārzos un arī mežos ienākušies dažādi rudens gardumi, kas tā vien prasās uz mūsu galda. Lai šo gardumu netrūktu arī ziemas aukstajos mēnešos, ķeramies pie konservēšanas.

Garšīgi un diētiski ēdieni, kuros ir maz holesterīna. 4 RECEPTES 12.09.2017 10:50

Ēst veselīgi nenozīmē ēst negaršīgi. Diētiskai maltītei nav jābūt bezgaršīgai un nesātīgai. Pie kam ēdieni ar mazu holesterīna daudzumu var būt pārsteidzoši daudzveidīgi.
Lūk, tikai daži no tiem.

Ķiploku receptes pret dažādām vainām, kaitēm un slimībām 08.09.2017 17:34

Vai zinājāt, ka pietiek dažas minūtes pakošļāt ķiploka daiviņu, lai pilnībā attīrītu mutes dobumu no dažādām baktērijām. Tiesa, daudzi to izvairās darīt specifiskā aromāta dēļ, ko ķiploks atstāj mutē. Ir gan viena metode, kā no šī aromāta atbrīvoties- pakosļāt svaigas pētersīļa lapiņas, kas pilnībā aizstāj visdārgāko mutes dezodorantu, pie kam ir dabīgs mutes atsvaidzinātājs.

Dzērieni, kas palīdz notievēt (29) 07.09.2017 16:10

Jūs esat nolēmis atbrīvoties no dažiem liekiem kilogramiem? Kam jūs pirmām kārtām pievērsīsiet uzmanību? Protams- uzturam, un tas ir pareizi. Taču, daži vājēt gribētāji mēdz aizmirst, ka uzturs ir ne tikai ēdieni, bet arī dzērieni. Ja domāsiet tikai par ēdieniem, aizmirstot piedomāt par to, ko dzerat, rezultāts var nebūt tāds, kā vēlaties. Savukārt, ja izvēlēsieties "pareizos" dzērienus, nomest liekos kilogramus būs daudz vieglāk. Uzmanība jāpievērš arī izdzertajam šķidruma daudzumam. Jo vairāk mēs dzeram, jo vairāk šķidruma mūsu organisms izvada, paņemot līdzi taukus, toksīnus un šlakvielas. Tiem, kas dzer maz, šķidrums uzkrājas audos, provocējot liekā svara veidošanos.

Vai mazam bērnam pietiek tikai ar ikdienas uzturā uzņemtiem vitamīniem? 25.08.2017 10:47

Šķiet, mūsdienās bērniem arvien biežāk novērojamas dažādas veselības problēmas un samazināta imunitāte pret apkārtējās vides radītājiem faktoriem. Vai tas skaidrojams ar izmaiņām pārtikas kvalitātē un kā zināt, ka bērnam pietiekamā daudzumā tiek nodrošinātas visas nepieciešamās uzturvielas, vitamīni un minerālvielas? Šoreiz noskaidrosim, kā savam bērnam sagādāt labāko uzturu, kas palīdzēs nodrošināt pareizu attīstību un dzīvesprieku.

Svaigās dārzeņu un augļu sulas veselībai 22.08.2017 13:22

Pastāv viedoklis, ka sulu nedrīkst gatavot ar elektriskās sulu spiedes palīdzību, jo nonākot kontaktā ar metālu, tā zaudē daļu vērtības. Sava taisnība te ir. Tomēr jāņem vērā, ka mūsdienu sulu spiedēs ražotāji izmanto materiālus, kas minimāli iedarbojas uz sulu komponentiem. Turklāt gatavojot sulu ar veco, labo un pārbaudīto veidu – rīves palīdzību, tik un tā neizbēgsiet no vitamīnu zudumiem, jo šajā gadījumā sula samērā ilgi atradīsies kontaktā ar gaisu, kā rezultātā daļu no savām ārstnieciskajām īpašībām tomēr neizbēgami zaudēs.

Priežu vai egļu čiekuru ievārījums (sīrups) 13.08.2017 16:51

Ievārījums, kas gatavots no čiekuriem ir ne tikai garšīgs un neparasts, bet arī ārstniecisks. Tā iedarbīgums un efektivitāte nav mazāka, kā, piemēram, upenēm vai avenēm. Un pietiek kaut vai vienu reizi pagatavot šādu ievārījumu, lai jūs saprastu, ka jāgatavo vēl. Tomēr jāatceras, ka tā kā šis ievārījums ir ārstnieciska tā lietošana jāierobežo līdz maksimums 3 ēdamkarotēm dienā. Pateicoties augstajam fitoncīdu sastāvam tajā, kas ir dabīgie baktēriju ienaidnieki, čiekuru ievārījums stiprinās organisma aizsargspējas, paaugstinās imunitāti un būs neaizstājams bronhīta, klepus, saaukstēšanās, angīnas un smaganu saslimšanu gadījumos.

4 vērtīgas putras tavai veselībai, enerģijai un skaistumam 07.08.2017 16:31

Mēs visi zinām, ka putras ir uzturvielām bagāts un vērtīgs produkts, kas būtu jālieto uzturā vismaz vienreiz dienā. Putru sastāvā ir daudz šķiedrvielu, kas stimulē zarnu trakta darbību un attīra organismu no kaitīgām vielām. Tāpat tās satur ogļūdeņražus, olbaltumvielas un augu taukus, kā arī daudzus neaizstājamus vitamīnus (sevišķi B grupas vitamīnus) un minerālvielas. Bet galvenais- putras ir garšīgas!

Uztura speciāliste Ksenija Andrijanova: Bezalkoholiskais alus – veselīgs un labs vitamīnu avots (1) 02.08.2017 13:02

Mūsdienās arvien vairāk cilvēki pievēršas veselīgam dzīves veidam – sporto, ēd veselīgāk, samazina alkohola patēriņu. Bezalkoholiskais alus ir lieliska alternatīva tiem, kuriem garšo alus, taču dažādu apstākļu dēļ to nevar vai negrib lietot ikdienā. Aldaris ir radījis šīs vasaras jaunāko trendu – bezalkoholisko “Izlases” lāgera un kviešu alu, kas patiešām garšo un smaržo pēc alus, bet nesatur alkoholu. Turklāt, tas satur mazāk kaloriju, tāpēc ir draudzīgs tiem, kas vēlas samazināt svaru, un ir lielisks B grupas vitamīnu, aminoskābju, kalcija, fosfora un magnija avots.

Ēdam nezāles! 3 receptes veselīgajai maltītei 30.07.2017 11:58

„Ir vērts veidot ieradumu katru gadu nobaudīt kādu no šiem zaļumiem – tās ir ne tikai jaunas garšas ēdienkartē, bet arī bagātīgs vitamīnu avots, ko uzņemt pēc ziemas,” padomos un receptēs dalās Ēriks Dreibants, „Restorāna 3” pavārs un līdzīpašnieks.

Kāpēc skaistumam un veselībai vajadzīgi tauki? 25.07.2017 10:28

““Ņemiet labāk šo produktu - te būs vairāk tauku!” Ikdienā šādus iedrošinājumus nenākas dzirdēt, vai ne? Vismaz ne no ārstniecības jomas speciālistiem. Biežāk izskan ieteikumi samazināt tauku daudzumu uzturā un izvēlēties produktus ar mazāku tauku saturu. Tas var novest pie nepareiza priekšstata, ka tauki uzturā ir nevēlami,” stāsta uztura speciāliste Eva Kataja.

Pavasaris ir īstais brīdis veselīgām maltītēm: siltie kvinojas salāti 06.04.2017 09:58

Saulainais pavasaris ir īstais brīdis, lai ēdienkarti papildinātu ar veselīgiem produktiem, piemēram, uzsāktu dzert zaļos kokteiļus, pagatavotu ko gardu no kvinojas putraimiem vai ierastajiem ikdienas ēdieniem pievienot kādu eksotiskāku superpārtikas produktu.

Trīs zaļās možuma un spēka receptes pavasarim 25.03.2017 20:08

Tuvojoties pavasarim, krāšņas un sulīgas krāsas vēlamies redzēt ne tkai apģērbā, bet arī uz pusdienu šķīvja. Tāpēc Rimi veselīgas ēšanas kustības Aikāgaršo šefpavārs Normunds Baranovskis piedāvā trīs “zaļās” receptes, kas ikvienam sniegs spēku, enerģiju un mundrumu.

Ance Anna Šternberga turpina iedvesmot 02.12.2016 13:17

Ance Anna Šternberga turpina iedvesmot, izdodot jau trešo grāmatu “Topi Vesels” sērijā.

Grāmata “Topi vesels ar mājas ēdienu” ir loģisks turpinājums Ances Annas Šternbergas darbībai. Ieguvusi izglītību naturopātijā Londonā, autore savas zināšanas nodod un liek lietā tepat Latvijā. Jaunajā grāmatā Ance dalās veselīgās receptēs, vairojot izpratni par produktiem, ko liekam šķīvī.

Stipri kauli un imunitāte! Uzzini svarīgāko par D vitamīnu + 7 receptītes 28.07.2016 19:00

Vairāk nekā pusei Latvijas iedzīvotāju trūkst D vitamīna. Īpaši būtiski tas ir bērniem – D vitamīns nodrošina veselu kaulu attīstību un kalcija uzsūkšanos organismā. Tas palīdz spēcināt imunitāti, kavē diabēta, asinsvadu slimību un ļaundabīgu audzēju attīstību. Nereti vecāki domā, ka bērns iegūs D vitamīnu līdz ar saules atgriešanos pavasarī. Tomēr šis pieņēmums ir maldīgs. Uztura speciāliste Ksenija Andrijanova un pediatre Anna Birka kopā ar Mazo ekspertu skolu piedāvā noderīgus ieteikumus un vienkāršas receptes bērna ēdienkartes bagātināšanai.

Pieneņu laiks! Pieneņu salāti, medus un alus 03.05.2016 11:23

Saulītei parādoties debesīs arvien augstāk un uzsildot zemi arvien vairāk, sāk parādīties pirmie zāles stiebriņi pēc kuriem pa pēdām seko arī dažādu puķu atdzīvošanās. Vienas no tām ir dzeltenās pienenes. Par pieneņu dziednieciskajām īpašībām zināja jau senie grieķi. Šis augs plaši tika lietots arī arābu medicīnā – senatnē plašā pieneņu izplatība dabā tika uzskatīta par debesu zīmi, un cilvēki jau toreiz augstu vērtēja šā auga labvēlīgo ietekmi uz cilvēka organismu.

Iznākusi “Topi vesels. Pavārgrāmata” – par ēdiena nozīmi cilvēka ikdienā 16.12.2015 16:46

Naturopāte un uztura terapeite Ance Anna Šternberga ir viena no aktīvākajām veselīga un dabīga dzīves veida popularizētājām Latvijā. Viņas grāmata “Topi vesels” ir daudzus motivējusi pievērst lielāku rūpību ikdienas maltītēm. Tagad klajā laista autores otrā grāmata “Topi vesels. Pavārgrāmata” ar receptēm veselīgai ikdienai.

Uguns stihijas (Auni, Lauvas, Strēlnieki) cilvēkiem ieteicamais uzturs 21.10.2015 12:47

Uguns stihija ir atbildīga par vielmaiņas stimulāciju un asinsrites sistēmu. Sekojoši, uz šīs stihijas pārstāvju fizisko stāvokli labvēlīgi iedarbojas tāds uzturs, kas attīra asinis un asinsvadus, kā arī ir saistīts ar enerģijas cirkulāciju ķermenī. Tāpēc Uguns stihijas cilvēku diētā svarīgi iekļaut produktus, kuru sastāvā ir A, E un C vitamīni.

Dedzinam taukus: dzērieni efektīvai tievēšanai 16.09.2015 10:57

Ja izvēlēsieties "pareizos" dzērienus, nomest liekos kilogramus būs daudz vieglāk. Uzmanība jāpievērš arī izdzertajam šķidruma daudzumam. Jo vairāk mēs dzeram, jo vairāk šķidruma mūsu organisms izvada, paņemot līdzi taukus, toksīnus un šlakvielas. Tiem, kas dzer maz, šķidrums uzkrājas audos, provocējot liekā svara veidošanos.

Viagras aizvietotāja žeņšeņa TOP 5 dziednieciskās īpašības 22.08.2015 16:58

Žeņšeņs, kas gadu tūkstošiem izmantots ķīniešu un korejiešu medicīnā, kļūst arvien pieprasītāks, jo iedarbīgi ārstē daudzas mūsdienu izplatītākās kaites. Āzijas valstīs pārmērīgās izmantošanas dēļ šis vērtīgais augs savvaļā sastopams arvien retāk, bet tā cena dažkārt sasniedz pat 1000 ASV dolārus par aptuveni 30 gramiem.

Smūtiji un smūtiju dzērieni 14.07.2015 14:52

Smūtijs (angļu val. smoothie) radies kā ātri un viegli uzņemama maltīte aizņemtiem ļaudīm īsos darba starplaikos, tas iegūst arvien lielāku popularitāti arī Latvijā. Vienkāršoti definējot tās ir sablenderētas ogas vai augļi, parasti atdzesēts, bet, tam pievienojot šķidrās sastāvdaļas kā pienu vai jogurtu un citas piedevas, iegūstam smūtija dzērienu.

50 „LABVĒLĪGIE” produkti, kas satur mazāk par 100 kalorijām 09.06.2015 10:18

Ikviens droši vien zina ka veselīga uztura pamatā ir augļi un dārzeņi, taču, iespējams, jūs būsiet pārsteigti, uzzinot to, ka šokolādei, alum un pat degvīnam ir savas vērtīgās īpašības.

Recepte, kas paildzina mūžu (1) 31.05.2015 13:22

Šo recepti nejauši uzgāju kādā vecā grāmatā un nolēmu izmēģināt. Kā sola senie zintnieki, recepte attīra organismu, uzlabo kopējo veselības stāvokli un tādējādi paildzina mūžu. Jāsaka, ka tūlīt pēc noteiktā kursa iziešanas patiešām sajutos labāk: uzlabojās atmiņa, normalizējās asinsspiediens, kā arī vispārējā pašsajūta. Tā kā recepte pārbaudīta, un varu to ieteikt arī citiem.

Derīgi padomi organisma stiprināšanai ar dabīgiem līdzekļiem 27.05.2015 07:15

Lai stiprinātu imunitāti, ne vienmēr jāskrien uz aptieku pēc kārtējās zāļu paciņas vai pudelītes. Patiesībā dabā atrodams viss, kas mums nepieciešams. Lūk, daži derīgi padomi un receptes organisma stiprināšanai ar dabīgiem līdzekļiem.

Olbaltumvielas veģetārā uzturā 23.05.2015 15:39

Olbaltumvielas jeb proteīni ir būtiskākā dzīvo organismu sastāvdaļa, tos veido aptuveni 20 dažādas aminoskābes. Parasti astoņas no tām ir neaizstājamās jeb svarīgās aminoskābes, kuras organismā nevar sintezēties, tāpēc tās obligāti jāuzņem ar uzturu, savukārt pārējās cilvēka organismā veidojas no neaizstājamajām aminoskābēm. (Zīdaiņu un dažu neveselu cilvēku organisms nespēj sintezēt lielāku aminoskābju skaitu.)

Minerālvielas veģetārā uzturā (1) 21.05.2015 11:31

Veģetārā uzturā parasti nav vērojams minerālvielu deficīts, taču, ja uzturs nav daudzveidīgs un veselīgs, organismā var rasties dzelzs, cinka, kalcija un joda trūkums, jo viens no šo minerālvielu galvenajiem avotiem Latvijas iedzīvotāju uzturā ir dzīvnieku valsts produkti.

Atklāj veselīga uztura šķīvja noslēpumu! 11.05.2015 15:07

Sportiskās un aktīvās sezonas sākumā LIDO kā Lattelecom Rīgas maratona oficiālais produktu partneris aicina ikvienu vēl rūpīgāk izvērtēt savus ēšanas paradumus. Tāpēc, gatavojoties dalībai maratonā un citām sportiskajām aktivitātēm, LIDO uztura speciāliste Alise Kindzule iesaka septiņu soļu plānu veselīgākam dzīvesveidam, ko vari uzsākt jau šodien!

Nākamā lapa