Layout: current: getSitedefLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource44 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource44), Fid:275, Did:0, useCase: 0



Nākamā lapa

Ja slāpst - padzeries! 14.05.2019 20:08

Jā, jā. Zinu, ka daudz un dažādi jau ir aprunāts par to, ka cilvēkiem jādzer 2,5 – 3L ūdens dienā. Kur nu vēl tādā laikā, kad ir karsts kā peklē un liekas, ka svīstot esi nometis vai pusi no sava svara. Un tomēr. Cik daudzi zina, kas šajos „3L H2O”, ko organismam jāuzņem, ietilpst? Vai tas, ka es dienā izdzeru „n”tās krūzītes kafijas vai limonādes skaitās vai nē? Izrādās, ka neskaitās viss.

Ko ēst, lai saulē neapdegtu 02.05.2019 17:13

Ir cilvēki, kuriem pat desmit minūšu ilgs darbs dārzā var izvērsties par saules apdegumu. Nemaz jau nerunāsim par to, ka viņi varētu uzdrīkstēties atvaļinājumu pavadīt, izbraucot pie jūras vai dodoties uz dienvidiem atpūsties.

Dzīvespriecīgais veģetārisms 26.04.2019 20:39

Parasti vārdu "veģetārisms" saprot ļoti šauri- gaļas neēšana. Patiesībā tas cēlies no latīņu vārda "vegetus", kas nozīmē- ziedošs. Tas jāsaprot kā jautrs un veselīgs dzīvesveids saskaņā ar dabas likumiem. Veģetārisma būtība ir gādāt par miesas un gara veselību, līdz ar to- par dzīvesprieku un aktīvu dzīves pozīciju.

Padomi veselīgam uzturam - kas jāēd, lai neslimotu 26.03.2019 11:31

Tu esi tas, ko Tu ēd. Sava ēdienkarte jāveido sabalansēti, lai varētu lepoties ar labu veselību. Ar pārmērībām aizrauties nebūtu prātīgi, labāk visu ar mēru un prātu. Tāpēc ieklausieties padomos veselīgam uzturam.

11 vienkāršas lietas, kas palīdz uzveikt sliktu garastāvokli 24.03.2019 11:48

Slikta garastāvokļa un nomāktības iemesls bieži vien ir ļoti elementārs - organismam trūkst nepieciešamo vielu, kas tieši ietekmē cilvēka emocionālo labsajūtu. Lūk, daži pārtikas produkti, kas, pateicoties to sastāvam, palīdzēs izvairīties no minētajām problēmām.

Uzzini svarīgāko par D vitamīnu + 7 receptītes 17.03.2019 17:02

Vairāk nekā pusei Latvijas iedzīvotāju trūkst D vitamīna. Īpaši būtiski tas ir bērniem – D vitamīns nodrošina veselu kaulu attīstību un kalcija uzsūkšanos organismā. Tas palīdz spēcināt imunitāti, kavē diabēta, asinsvadu slimību un ļaundabīgu audzēju attīstību. Nereti vecāki domā, ka bērns iegūs D vitamīnu līdz ar saules atgriešanos pavasarī. Tomēr šis pieņēmums ir maldīgs. Uztura speciāliste Ksenija Andrijanova un pediatre Anna Birka kopā ar Mazo ekspertu skolu piedāvā noderīgus ieteikumus un vienkāršas receptes bērna ēdienkartes bagātināšanai.

Mazkaloriju diēta vielmaiņas uzlabošanai 11.03.2019 13:33

Klasiskā mazkaloriju diēta pieskaitāma ārstnieciskajam uzturam. Sevišķi ieteicama tā ir pie aptaukošanās problēmām. Diētas mērķis - uzlabot vielmaiņu un pakāpeniski atbrīvoties no liekajiem kilogramiem.

Gandrīz 2 tūkstošus gadu sena tējas recepte pret gripu 06.03.2019 07:42

Kā jau viss ģeniālais – šīs receptes ir vienkāršas, bet negaidītas kombinācijās. Zaļā tēja pati par sevi glabā ārkārtīgi daudz vērtīgu vielu un jau izsenis zināma kā tēja, kas spēcina organismu. Savukārt, apvienojot to ar citām augu valsts sastāvdaļām, tās efekts daudzkārt pastiprinās.

Īpašā ingvera tēja veselībai un siltumam 18.02.2019 19:51

Īpaši ieteicama vīrusu laikā.

Gī jeb dzidrinātais sviests. Tā vērtīgās īpašības un pagatavošana mājas apstākļos 12.02.2019 15:38

Gī sviests ir valkani tīri piena tauki, ko ļoti plaši izmanto Indijas virtuvē, it īpaši tās ziemeļos. Gī palīdz organismam uzsūkt barību un uzlabo zarnu trakta darbību. Tas ir dabisks antioksidants, kas pasargā šūnas no brīvajiem radikāļiem un satur daudz A, D un E vitamīna. Gī sviests ir ieteicams maziem bērniem, sākot mazuļa piebarošanu ar pirmajiem dārzeņiem, jo tajā nav piena olbaltuma, kas varētu izraisīt alerģiju.

Veselīga uztura ieteikumi stiprai imunitātei un ilgam mūžam 09.02.2019 10:11

„Uzturs cilvēka dzīvē nav augstākā balva, bet tas tomēr ir pamats, uz kura dzīves augstākās vērtības var iet zudumā vai arī uzplaukt.”: M. Birthers Benners

Veselīgas pusdienas, ko bērnam dot līdzi uz skolu 05.02.2019 13:19

Kaut gan laikapstākļi aiz loga vēl ir silti un patīkami, kalendārs ziņo, ka pirmais rudens mēnesis jau klāt. Tikko arī sākušās skolas gaitas, kas liek vecākiem domāt par to, kādus veselīgas un pilnvērtīgus produktus iekļaut bērna pusdienās ne tikai mājās, bet arī skolā. Kā sastādīt ēdienkarti un ko dot līdzi atvasei, ja bērns atsakās vai kādu citu apstākļu dēļ nevar ēst skolas pusdienas? Ieteikumus sniedz Olga Ļubina, Rimi veselīgas ēšanas eksperte un sertificēta uztura speciāliste, un veselīgas receptes – Rimi Gardēdis Normunds Baranovskis.

Receptes ilgākai jaunības un veselības saglabāšanai 18.01.2019 11:34

Kurš gan nesapņo būt vesels, jauns un spēka pilns pēc iespējas ilgāk? Visos laikos cilvēki to vēlējušies un jau no seniem laikiem meklējuši dažādas receptes, kas palīdzētu atjaunot organismu.

Padomi, kā izvadīt lieko holesterīnu 15.01.2019 11:52

Holesterīna problēma aktuāla bijusi vienmēr, bet ienākot rietumu ēšanas paradumiem un sēdošajam dzīvesveidam, tā kļuvusi vēl nopietnāka. Ir virkne produktu, kas neļauj holesterīnam uzsūkties un veicina tā izvadīšanu no organisma.

Kam vajadzīgi katras grupas vitamīni? 13.01.2019 10:49

Vitamīnu kopumā ir ļoti daudz un dažādi. Tie veic mūsu organismā visdažādākās funkcijas.

Ķiploku receptes pret dažādām vainām, kaitēm un slimībām 04.01.2019 10:11

Vai zinājāt, ka pietiek dažas minūtes pakošļāt ķiploka daiviņu, lai pilnībā attīrītu mutes dobumu no dažādām baktērijām. Tiesa, daudzi to izvairās darīt specifiskā aromāta dēļ, ko ķiploks atstāj mutē. Ir gan viena metode, kā no šī aromāta atbrīvoties- pakosļāt svaigas pētersīļa lapiņas, kas pilnībā aizstāj visdārgāko mutes dezodorantu, pie kam ir dabīgs mutes atsvaidzinātājs.

4 vērtīgas putras tavai veselībai, enerģijai un skaistumam 03.01.2019 09:42

Mēs visi zinām, ka putras ir uzturvielām bagāts un vērtīgs produkts, kas būtu jālieto uzturā vismaz vienreiz dienā. Putru sastāvā ir daudz šķiedrvielu, kas stimulē zarnu trakta darbību un attīra organismu no kaitīgām vielām. Tāpat tās satur ogļūdeņražus, olbaltumvielas un augu taukus, kā arī daudzus neaizstājamus vitamīnus (sevišķi B grupas vitamīnus) un minerālvielas. Bet galvenais- putras ir garšīgas!

Saldumi diētai, veselībai un priekam 17.12.2018 18:39

Praktiski visas meitenes un sievietes sapņo par slaidu augumu. Lai to iegūtu, viņas ir gatavs ievērot visdažādākās diētas. Un tikai viena problēma bieži vien traucē novest iesākto līdz galam- sievietes nevar iedomāties savu dzīvi bez saldumiem. Tāpēc esam nolēmuši jums palīdzēt tikt skaidrībā, kādi saldumi pie pareizas to lietošanas figūrai nekaitē.

Lietot mazāk sāli ir vienkārši: septiņi padomi, kas patiešām darbojas 14.12.2018 12:30

Mēs visi zinām, ka lietot daudz sāls ir kaitīgi veselībai. Tomēr daudziem ir grūti pateikt nē šai garšvielai, uzskatot, ka ēdiens bez sāls kļūs bezgaršīgs. Vai tas ir pamatots uzskats? Eksperti iesaka: samaziniet sāls lietošanu.

Timiāna veselības kūre - noderīga aukstā un mitrā gadalaikā 23.11.2018 14:19

Timiāna baudas kūre piemērota tiem, kuri uzturu uzskata arī par dziedināšanas līdzekli. Svarīgi izvēlēties labas kvalitātes produktus un timiānu nevārīt kopā ar ēdienu, bet pievienot jau gatavam. tā saglabāsies timiāna dziedinošais spēks.

Lai gripa nepieveiktu. Vecmāmiņu receptes 12.11.2018 16:54

Lai izvairītos no vīrusiem, kā arī gripas profilaksei noderēs daži vienkārši ieteikumi un receptes.

Priežu vai egļu čiekuru ievārījums (sīrups) 06.11.2018 11:44

Ievārījums, kas gatavots no čiekuriem ir ne tikai garšīgs un neparasts, bet arī ārstniecisks. Tā iedarbīgums un efektivitāte nav mazāka, kā, piemēram, upenēm vai avenēm. Un pietiek kaut vai vienu reizi pagatavot šādu ievārījumu, lai jūs saprastu, ka jāgatavo vēl. Tomēr jāatceras, ka tā kā šis ievārījums ir ārstnieciska tā lietošana jāierobežo līdz maksimums 3 ēdamkarotēm dienā. Pateicoties augstajam fitoncīdu sastāvam tajā, kas ir dabīgie baktēriju ienaidnieki, čiekuru ievārījums stiprinās organisma aizsargspējas, paaugstinās imunitāti un būs neaizstājams bronhīta, klepus, saaukstēšanās, angīnas un smaganu saslimšanu gadījumos.

Lai neslimotu, ziemai jāgatavojas ar veselīgu uzturu 03.11.2018 21:56

Ziemā, kad aktīvi uzbrūk dažādi vīrusi, svarīgi, lai organisms būtu nodrošināts ar vitamīniem un minerālvielām, tāpēc uzturā jālieto dārzeņi un augļi, kas pastiprinās veselību. Lai organisms varētu labi funkcionēt, dienā jāizdzer pusotrs litrs šķidruma - ūdens, tējas vai sulas. Piemēram, no apelsīniem organisms uzņem gan vitamīnus, gan ūdeni.

50 labie produkti, kas satur mazāk par 100 kalorijām 27.10.2018 14:48

Ikviens droši vien zina ka veselīga uztura pamatā ir augļi un dārzeņi, taču, iespējams, jūs būsiet pārsteigti, uzzinot to, ka šokolādei, alum un pat degvīnam ir savas vērtīgās īpašības.

Minerālvielas veģetārā uzturā (1) 19.10.2018 16:51

Veģetārā uzturā parasti nav vērojams minerālvielu deficīts, taču, ja uzturs nav daudzveidīgs un veselīgs, organismā var rasties dzelzs, cinka, kalcija un joda trūkums, jo viens no šo minerālvielu galvenajiem avotiem Latvijas iedzīvotāju uzturā ir dzīvnieku valsts produkti.

7 zema magnija līmeņa cēloņi 16.10.2018 11:22

Magnijam mūsu organismā ir viena no nozīmīgākajām lomām. Tas ir cilvēka uzturā ir viens no galvenajiem minerāliem. Magnijs līdzdarbojas vairāk nekā 300 bioķīmiskajās reakcijās, nodrošina nervu un muskuļu darbību, stiprina imūnsistēmu un spēcina kaulus. Turklāt tas arī regulē glikozes līmeni asinīs, palīdz radīt enerģiju un iesaistās olbaltumvielu un ogļhidrātu vielmaiņā.

Neaizstājami produkti sievišķīgai ēdienkartei 09.10.2018 15:13

Pavasarim sākoties, aicinām sievietes rūpēties par savu pašsajūtu un skaistumu, iesakot ikdienas ēdienkartei produktus, kas ir īpaši nozīmīgi sievietes veselībai.

Sāls - ieradums vai nepieciešamība (4) 14.09.2018 17:28

Ne vienmēr ir pareizi uzskatīt, ka tas, ko tajā brīdī alkst uzlikt uz mēles, ir nepieciešams organismam. Dažreiz tas ir tikai ieradums, kas var likt tiekties arī pēc neveselīgām lietām.

Recepte, kas paildzina mūžu (1) 11.09.2018 17:52

Šo recepti nejauši uzgāju kādā vecā grāmatā un nolēmu izmēģināt. Kā sola senie zintnieki, recepte attīra organismu, uzlabo kopējo veselības stāvokli un tādējādi paildzina mūžu. Jāsaka, ka tūlīt pēc noteiktā kursa iziešanas patiešām sajutos labāk: uzlabojās atmiņa, normalizējās asinsspiediens, kā arī vispārējā pašsajūta. Tā kā recepte pārbaudīta, un varu to ieteikt arī citiem.

7 padomi mājas pavāriem maltīšu gatavošanai ar tvaiku 05.09.2018 14:15

Viena no slepenām, neredzamām sastāvdaļām mājas virtuvē uzturvielām bagātīgu maltīšu gatavošanā ir tvaiks. Turklāt tvaiks ne tikai ir viens no veselīgākajiem maltīšu gatavošanas veidiem, bet vienlaikus tā ir iespēja gatavot videi draudzīgā veidā. Rūpējoties par mājās gatavotāju veselību, mājas ierīču zīmols „Electrolux” dalās zināšanās, kāpēc ir vērts izmantot tvaiku maltīšu gatavošanā un kā to darīt visefektīvāk.

10 iemesli, kāpēc jāēd olas (1) 26.08.2018 18:33

Olas, kā izrādās, ir veselīgs, vērtīgs un mūsu organismam nepieciešams pārtikas produkts, kas jālieto uzturā ne tikai Lieldienās, bet gandrīz vai katru dienu.

Viagras aizvietotāja žeņšeņa TOP 5 dziednieciskās īpašības 15.08.2018 12:49

Žeņšeņs, kas gadu tūkstošiem izmantots ķīniešu un korejiešu medicīnā, kļūst arvien pieprasītāks, jo iedarbīgi ārstē daudzas mūsdienu izplatītākās kaites. Āzijas valstīs pārmērīgās izmantošanas dēļ šis vērtīgais augs savvaļā sastopams arvien retāk, bet tā cena dažkārt sasniedz pat 1000 ASV dolārus par aptuveni 30 gramiem.

Brīnumdares mellenes jeb ko der zināt par mellenēm 09.08.2018 18:04

Sen zināms, ka mellenes uzlabo redzi, pastiprina redzes asumu un samazina acu nogurumu. Pierādīts, ka mellenes paātrina acs ābola iekšējā apvalka- tīklenes- atjaunošanos. Otrā pasaules kara laikā angļu lidotājiem bija jāēd melleņu ogas un melleņu ievārījums, lai uzlabotu redzes spējas mijkrēslī un nakts laikā. Interesants ir arī fakts, ka Džona Kenedija tēvs, aviācijas ģenerālis Džozefs Kenedijs, lidotājiem ieviesa melleņu porciju kā obligātu ikdienas ēdienkartes sastāvdaļu labas redzes saglabāšanai. Mellenes ietilpst arī kosmonautu ēdienkartē.

Ko der zināt par bumbieriem, to vērtīgās īpašības 07.08.2018 20:47

Bumbieri satur milzīgu daudzumu vērtīgu vielu- šķiedrvielas, saharozi, glikozi, fruktozi, karotīnu, folijskābi, mangānu, dzelzi, jodu, kalciju, magniju, nātriju, fosforu, cinku, fluoru, molibdēnu, pektīnus, organiskās skābes, kā arī А, В1, В2, В3, В5, В6, В9, С, Е, Р, РР vitamīnus un miecvielas.

Dedzinam taukus: dzērieni efektīvai tievēšanai 31.07.2018 17:12

Ja izvēlēsieties "pareizos" dzērienus, nomest liekos kilogramus būs daudz vieglāk. Uzmanība jāpievērš arī izdzertajam šķidruma daudzumam. Jo vairāk mēs dzeram, jo vairāk šķidruma mūsu organisms izvada, paņemot līdzi taukus, toksīnus un šlakvielas. Tiem, kas dzer maz, šķidrums uzkrājas audos, provocējot liekā svara veidošanos.

Farmaceite iesaka: kādus produktus lietot uzturā pēc 50 veselības uzlabošanai 28.07.2018 12:35

Jebkurā vecumā cilvēkiem ir ieteicams pievērst uzmanību tam, ko lieto savā uzturā. Taču līdz ar gadiem, arvien lielāka uzmanība ikdienā ir jāpievērš izvēlētajiem pārtikas produktiem, kuri ietekmē ne tikai veselību, bet arī pašsajūtu. Organisms pēc 50 gadu vecuma vairs nespēj tik efektīvi kā jaunībā pārstrādāt neveselīgo pārtiku un strauji uzņemt nepieciešamos vitamīnus. Ja vēlies uzlabot imunitāti, saglabāt možu ķermeni un asu prātu, ieklausies Liepājas Apotheka farmaceites Terēzes Jankovskas padomos, kurus produktus izvēlēties savā ikdienas maltītē.

Svaigās dārzeņu un augļu sulas veselībai 15.07.2018 10:42

Pastāv viedoklis, ka sulu nedrīkst gatavot ar elektriskās sulu spiedes palīdzību, jo nonākot kontaktā ar metālu, tā zaudē daļu vērtības. Sava taisnība te ir. Tomēr jāņem vērā, ka mūsdienu sulu spiedēs ražotāji izmanto materiālus, kas minimāli iedarbojas uz sulu komponentiem. Turklāt gatavojot sulu ar veco, labo un pārbaudīto veidu – rīves palīdzību, tik un tā neizbēgsiet no vitamīnu zudumiem, jo šajā gadījumā sula samērā ilgi atradīsies kontaktā ar gaisu, kā rezultātā daļu no savām ārstnieciskajām īpašībām tomēr neizbēgami zaudēs.

Ēd, ņemot vērā savu asinsgrupu, un esi vesels 14.07.2018 17:01

Tiek uzskatīts, ka cepts cāļa stilbs ir kaitīgs un veido lieko svaru. Vai tiešām tas tā ir visos gadījumos? Dažiem cilvēkiem tieši kāposta lapa nodara lielāku kaitējumu, veidojot kroku uz vēdera...Kāda ir jūsu asinsgrupa? Padomājiet par to, pirms uzēst. Piedāvājam Krievijas profesoru grupas pētījumu rezultātus

Biešu vērtīgās īpašības un tautas līdzekļi no bietēm dažādu vainu ārstēšanai 05.07.2018 11:11

Jau no seniem laikiem cilvēki ir pazinuši bietes ne tikai kā dārzeņus, bet arī ārstniecības līdzekļus. Hipokrāts to atzinis par derīgu slimnieku ārstēšanai daudzos slimību gadījumos. Par bietēm rakstījis Cicerons, Plutarhs, Vergīlijs un citi senatnes gudrie prāti. Veselības nolūkos tās tikušas izmantotas vēl 1000 gadus pirms mūsu ēras, bietes audzēja asīrieši, babilonieši, persieši. Eiropā gan sākotnēji biete tika uztverta tikai kā dārzenis, kas labs ēšanai un tikai krietni vēlāk kļuva arī par līdzekli cīņai pret dažādām kaitēm.

Ja nepalīdz augļi, izmēģini saldējuma un pat seksa diētas 28.06.2018 17:45

Vasarai sākoties viss kļūst vieglāks: drēbes no jakām pāriet topiņos, kājas no zābakiem atbrīvo zandales, uzturā smago ēdienu nomaina salāti. Vasara ir īstais laiks, kad lietderīgo var apvienot ar ko patīkamu. Kāpēc gan nevarētu ar diētu palīdzību ne tikai notievēt, bet arī gardi paēst, vēl pie tam atbilstoši sezonai? Es piedāvāju dažas interesantas diētas vasaras karstajā tveicē, kuras neprasīs lielu piepūli un sniegs baudu.

Nākamā lapa