Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource44 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource44), Fid:270, Did:0, useCase: 0



Latvijas iedzīvotāji – baltās kafijas mīļotāji

Redakcija
Redakcija

Tendences mainās, taču Latvijas iedzīvotāji joprojām ir baltās kafijas mīļotāji. Visiecienītākie kafijas dzērieni pie mums ir Latte un Kapučino, savukārt kopumā dzērienus ar pienu izvēlas aptuveni 60% no visiem klientiem, liecina “Statoil Fuel & Retail Latvia” (Statoil) apkopotā informācija.

Latvijā kafijas tradīcijas atšķiras no skandināviem, kas ir izteikti melnās kafijas lietotāji. Zviedrijā, Dānijā un Norvēģijā melno kafiju izvēlas divas trešdaļas no visiem klientiem.

Kā norāda “Statoil Fuel & Retail” kafijas eksperts ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi Pelle Andersons, kafijas dzeršanas paradumus nosaka tradīcijas, tāpēc arī Statoil tīklā katrai valstij sākot no Rīgas un beidzot ar Toronto izstrādāta sava kafijas recepte: “Radot garšas buķeti, esam ņēmuši vērā latviešu vēlmi pēc nedaudz lielāka salduma un izstrādājuši recepti, kas labi garšo gan melna, gan ar pienu.”

Pēc Andersona vārdiem, kafijas dzeršanas tradīcijas mainās lēni, taču pārmaiņas redzamas gan Eiropā, gan citviet pasaulē, arī Latvijā: “Redzam, ka šeit cilvēki nedaudz vairāk sāk dzert melno kafiju, tāpēc rūpīgi sekojam pieprasījumam un katru gadu cenšamies kafijas receptes nedaudz pamainīt.” Statoil īpaši rūpējas par ūdens kvalitāti, jo tas veido 97,5% dzēriena. “Mēs izmantojam tikai filtrētu ūdeni, kas ne vien izceļ kafijas garšu, bet arī nodrošina kafijas automāta ilgāku darbību,” uzsver Pelle Andersons, kurš šobrīd Eiropā iecienīto kafijas tradīciju un augstās kvalitātes solījumu ievieš arī Statoil īpašnieku pārstāvētajos veikalos Kanādā un ASV.

Kopumā “Statoil Fuel & Retail” tīklā Eiropā ik gadu tiek pārdoti vairāk nekā 90 miljoni karsto dzērienu. Latvijā vidēji viens klients Statoil tīklā izdzer teju 100 kafijas. Tāpat redzam, ka pēdējo gadu laikā karsto dzērienu patēriņš pieaug, turklāt ir klienti, kuri uzstāda nebijušus rekordus. Viens no tiem pieder kādam klientam, kurš Latvijā gada laikā iegādājies vairāk nekā 1300 karstos dzērienus.

Interesanti fakti par līdzņemamo kafiju

Kafiju dzeram no rīta

Trešdaļa visu kafijas pirkumu Statoil tīklā tiek izdarīti rīta pusē – laikā līdz 10:00. Tomēr izņēmums ir Latte baudītāji, kuri to iegādājas arī dienas otrā pusē un brīvdienās.

Kafiju mīlam dzert vienatnē

Kā norāda pētījumi – katrs otrais pircējs kafiju iegādājas vienatnē. Tas skaidrojams ar līdzņemamās kafijas popularitāti, kas mainījis daudzu iedzīvotāju paradumus. Ja kādreiz kafiju ārpus mājas visbiežāk dzērām kopā ar draugiem, kafejnīcās, tagad kafiju bieži dzeram arī braucot automašīnā vai ejot ar kājām.