Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource44 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource44), Fid:214, Did:0, useCase: 0



5 veidi, kā apturēt pārmērīgu rijību

Redakcija
Redakcija

Zīdaiņi un pavisam mazi bērni zina, ka ēst vajag tikai tad, kad rodas izsalkums un tiklīdz tas remdināts, pārstāj mieloties. Tad kāpēc, pieaugot, lielākā daļa cilvēku aizmirst šo tik vienkāršo patiesību? Mēs atbildēsim: tāpēc, ka tiek pakļauti ietekmei no malas (piemēram, reklāmai), kā rezultātā pakāpeniski normāls ēdiens tiek aizstāts ar dažādiem kalorijām bagātiem našķiem, kas pamazām noved pie pārmērīgas rijības.

Atslēga uz veselīgu ēšanu un dzīvesveidu kopumā- ēst tad, kad esat izsalkuši, un apstāties, kad jūtat sātu, saka Sanfrancisko profesore Linda Beikona (darbojas uztura pētīšanas jomā).

Lūk padomi, kas palīdzēs jums nepārēsties, apstājoties tieši tad, kad patiešām esat paēduši:

1. Ēdiet lēnām. Esat taču droši vien dzirdējuši tādas frāzes, kā "sakošļājiet kārtīgi, pirms norijiet" vai "sakošļājiet 33 reizes, pirms norīt"? Tās visas domātas, lai cilvēks ēstu lēnām. Pētnieks Marks Golds saka, ka pietiek 12 minūšu, lai signāli no kuņģa "aizkļūtu" līdz smadzenēm un "paziņotu" tām,- viss, draugs, tu esi paēdis.

2. Koncentrējieties uz ēdienu. Neēdiet pie datora, TV ekrāna vai auto stūres. Nav taču kur steigties, vai ne? Ēšanai nepieciešami mierīgi apstākļi.

3. Ēdot, pirmās minūtes skaitiet. Profesore Beikona uzskata, ka tieši pirmās ēšanas minūtes vai pat sekundes cilvēkam sniedz maksimālu baudu, ko viņš izjūt no ēdiena. Pēc brīža mēles jutība mazinās. Ja jūs patiesi izbaudīsiet pirmās ēšanas minūtes, tas jums palīdzēs apstāties brīdī, kad būsiet paēdis nevis pārēdies.

4. Ēdiet no maziem šķīvjiem. Mazi šķīvji- mazas porcijas. Pierodiet pie tām.

5. Ēdiet tādu ēdienu, kas jūsos rada sāta sajūtu. Pēc iespējas mazāk uzturā lietojiet produktus, kuros ir daudz kaloriju, piemēram, saldo krējumu, šokolādi, treknu sieru utt.
Šķiedrvielas, olbaltumvielas un ūdens- lūk, tāds uzturs jums vajadzīgs!

Ieskaties! Noderīgi!

Visiem, kas interesējas par veselīgu ēšanu, noteikti patiks un būs noderīga Apgādā Zvaigzne ABC izdotā populāras Latvijas blogeres un veselīga dzīvesveida piekritējas Ilzes Lipskas grāmata ''Zaļās receptes'', kas mudina ikvienu savā ēdienkartē ieviest vairāk dārzeņu un zaļumu.

Nezāles, dārzeņu laksti un ziedi ir 100% vitamīnu un minerālvielu lādiņš un brīnišķīgs enerģijas avots mūsu organismam.

Šī grāmata ir par zaļumiem un pamošanos no ziemas miega. Tajā piedāvātas oriģinālu ēdienu receptes un sniegti padomi, kā mājas apstākļos pareizi diedzēt dīgstus, kā un kādas nezāles ievākt agri pavasarī, kurus lakstus un ziedus izvēlēties ēšanai.