Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource104 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource104), Fid:21, Did:0, useCase: 3


Liepājas Simfonisko orķestri romantiskā programmā diriģēs Normunds Šnē

Redakcija
Redakcija

4.novembrī plkst.19 koncertzālē “Lielais dzintars” Liepājas Simfoniskā orķestra priekšā stāsies kamerorķestra “Sinfonietta Rīga” mākslinieciskais vadītājs, kaismīgs jaunās mūzikas interprets, bet sirdī īstens rokmūziķis Normunds Šnē, šoreiz piedāvājot sev neierastāku – romantiskās mūzikas programmu.

“Normundam ir raksturīga mutuļojoša vitalitāte un simpātijas pret rokmūziku no vienas puses un muzikāla izsmalcinātība darbā ar laikmetīgo mūziku no otras puses; un starp šīm divām galaktikām viņš ir arī romantiķis. Un tas ir retums!” saka Liepājas Simfoniskā orķestra vadītājs Uldis Lipskis.

Diriģents, obojists, mūzikas ierakstu producents un skaņu režisors NORMUNDS ŠNĒir viens no tiem Latvijas mūziķiem, kas neatlaidīgi rosina jaunu darbu tapšanu un visjaunākās mūzikas atskaņošanu. Visi viņa radītie orķestri – gan Rīgas festivāla orķestris, gan Sinfonietta Rīga priekštecis – “Rīgas kamermūziķi” – allaž iestudējuši un atskaņojuši tieši 20. un 21.gadsimta partitūras, īpašu uzmanību veltot izcilākajiem meistardarbiem un jauniem opusiem. Normunds Šnē bijis Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra diriģents, regulāri viesdiriģenta statusā sadarbojies ar Liepājas Simfoniskā orķestri, kā arī stājies pie Latvijas Nacionālās operas orķestra pults. Viņš sadarbojies ar vairākiem pasaulē pazīstamiem solistiem: pianistiem Pīteru Donahjū un Kristianu Bezeidenhautu, vijolniekiem Tatjanu Grindenko, Gidonu Krēmeru, Alīnu Pogostkinu, Vadimu Gluzmanu, Baibu Skridi un Izabellu Faustu, čellistiem Natāliju Gūtmani, Mstislavu Rostorpoviču, Dāvidu Geringu un Trulsu Merku, trombonistu Kristianu Lindbergu, sitaminstrumentālistiem Pīteru Erskinu un Evelīnu Gleniju, džeza mūziķi Džo Zavinulu un citiem. Kopā ar vairākiem Latvijas vadošajiem mūziķiem 2003.gadā Normunds Šnē dibinājis jaunās mūzikas festivālu “Arēna”.

Ļoti liels posms Normunda Šnē dzīvē saistīts ar rokmūziku – spēlējis oboju un ģitāru, kā arī bijis skaņu režisors roka, instrumentālās, alternatīvās mūzikas grupās “Salve”, “Sīpoli”, “Pērkons” un “Marana”, arī toreiz bijis skaņu režisors un dažādu žanru CD ierakstu producents.

4.novembra koncertā Normunda Šnē vadībā Liepājas Simfoniskais orķestris atskaņos Johannesa Brāmsa Koncertu vijolei, čellam un orķestrim un Žana Sibēliusa Pirmo simfoniju. Pirmajā no skaņdarbiem uz skatuves kāps arī divi visnotaļ ievērojami solisti – viena no izcilākajām latviešu čellistēm – Marta Sudraba, kas mitinās Vīnē un regulāri muzicē Vīnes filharmoniķu un Vīnes Valsts operas orķestra sastāvā, un vijolnieks Georgs Sarkisjans– Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra pirmā vijole. Martai Sudrabai šis ir zīmīgs skaņdarbs; kā viņa pati stāsta: “Man bija tas gods Telavivā to atskaņot un ierakstīt kopā ar Gidonu Krēmeru un Telavivas simfonisko orķestri Džuzepes Sinopoli vadībā.” Arī Georgs Sarkisjans ar nepacietību gaida šo koncertu, sakot: “Savā ziņā tas būs notikums manā dzīvē. Atskaņojot šo dubultkoncertu iegūšu savā repertuārā pēdējo no Brāmsa skaņdarbiem vijolei, ko vēl neesmu iepazinis. Man ir paveicies studiju laikā atskaņot visus Brāmsa kamermūzikas skaņdarbus ar vijoli sastāvā, turklāt sadarbībā ar tādiem lieliskiem mūziķiem, kā Jirgens Kusmauls, Ida Bīlere, Orens Ševlins, Nikolauss Trībs.”

Dubultkoncerts bija Johannesa Brāmsa pēdējais skaņdarbs orķestrim, rakstīts 1887.gadā kā samierināšanās žests senam komponista draugam – ievērojamajam vijolniekam Jozefam Joahimam, ar kuru personisku iemeslu dēļ draudzīgās attiecības bija pajukušas.Šis irBrāmsa vēlīnā stila paraugs, kur melanholija mijas ar brāzmainu nemieru.Tas ir tehniski un muzikāli tiešām sarežģīts skaņdarbs – vienmēr izaicinājums, jo pieprasa divu vienlīdz izcilu solistu dalību.

Savukārt Žana Sibēliusa vien desmit gadus vēlāk – 1899.gadā radītā Pirmā simfonija ir komponista daiļrades sākumposma darbs. Sibēliuss ar ievērības cienīgu meistarību to rakstījis 33 gadu vecumā, jau tobrīd nostājoties līdzās lielajiem Vakareiropas meistariem.

Biļetes uz Liepājas Simfoniskā orķestra rīkotajiem koncertiempieejamas visās „Biļešu paradīzes” tirdzniecības vietās un Biļešu Paradīze, savukārt plašāka informācija atrodama liepajassimfoniskais.lv.Koncertu “Brāmss un Sibēliuss” Liepājas Simfoniskais orķestris piedāvā sadarbībā ar koncertzāli “Lielais dzintars”.