epadomi/Tava virtuve/Epadomi TV/Arhīvs/Reklāma

Latvijas džeza teātra izrāde „After Midnight”pārpilda zāli Londonā

Drukāt

Sestdien 5. augustā Londonā Camden Fringe festivāla ietvaros latviešu mūziķu un mākslinieku radītā džeza teātra izrāde „After Midnight” tās radošās komandas pianista Andreja Osokina, dziedātājas Katrīnas Gupalo, dejotājas Gabijas Bīriņas un sitaminstrumentālista Elvija Endeļa sastāvā piedzīvoja starptautisko pirmizrādi. „After Midnight” guva lielu skatītaju interesi, pulcējot simtiem skatītāju un pārpildot zāli. Ne koncerta organizators Aira Laiviņa Artists, ne koncerta norises vieta Sliced Events Londonas Īru centrā nebija prognozējuši tik lielu londoniešu atsaucību. Skatītāju skaits būtiski pārniedza plānoto, veidojot skatītāju rindu ielas garumā apkārt koncerta norises vietai; lai visi interesenti redzētu „After Midnight”, daļai skatītāju šovu nācās noskatīties stāvot kājās.

Latvijas džeza teātra izrāde „After Midnight”pārpilda zāli Londonā

„After Midnight” jau ir guvusi atzinību Latvijā, tāpēc likumsakarīga ir dalība starptautiskā festivālā, nododot džeza teātra izrādi vērtēšanai skatītājiem ārpus Latvijas robežām. After Midnight iekļautās dziesmas un melodijas Lielbritānjiā ir klasika, tomēr The Open Door kritiķe Keitlina Blekmena raksta: „Riski, ko mākslinieki uzņemas prezentējot tik mīlētas dziesmas tik netipiskā veidā, atmaksājas ar uzviju.” Arī mākslinieki pēc koncerta atzīst, ka angļu klausītāji gan uztver izrādi, gan dod atgriezenisko saiti citādi; londonieši ir brīvi savos uzskatos, tāpēc gan sižetu, gan mākslinieciskajās izpausmēs noārdītās robežas uztver viegli. „After Midnight” iestrādātais humors labi nostrādājis arī angļu smalkajā humora vidē, zālē daudz izskanēja smiekli un sajūsmas izsaucieni. Sajūtot skatītāju, mākslinieki izrādes laikā atļāvušies vairāk eksperimentēt, pārsteidzot arī cits citu. Tā, piemēram, skatītāji izrādē Andreju Osokinu redzēja ne tikai pie klavierēm, bet arī bungām. The Open Door kritiķe Keitlina Blekmena par „After Midnight” raksta, ka tā ir kā Deivida Linča radīta skaistiem un ekscentriskiem trikiem piepildīta truša ala, un šovu vērtē ar augstajām četrām zvaigznēm.

Mākslinieki neiztika arī bez radošiem piedzīvojumiem ārpus šova. Ierodoties Londonā, Sv.Pankra stacijā tie uzdūrās sera Eltona Džona pianīnam, ko 2016.gada februārī mākslinieks, stacijas apmeklētājus pārsteidzot ar uzstāšanos, uzdāvināja stacijai. Tagad Sv.Pankra stacijā spēlējuši ne tikai sers Eltons Džons, Eds Šīrans un Džons Ledžends, bet arī Andrejs Osokins.
Rudenī „After Midnight” atgriezīsies Latvijas koncertzālēs, bet nākamā dalība starptautiskos projektos tiek plānota jau ziemā.

Camden Fringe ir izpildītājmākslas festivāls, kas kopš 2006.gada notiek Kamdenā, Londonā. Camden Fringe ik gadu pulcē simtiem operas, mūziklu, kabarē, dejas, improvizācijas izrādes, stand-up komēdijas, literārus sacerējumus, dzejas lasījumus u.c. notikumus. Šogad Camden Fringe piedalās gandrīz trīs simti dažādi uzvedumi, kas laikā no 31.jūlija līdz 27.augustam skatītājiem tiks parādīti teju tūkstoš reižu 22 dažādās norises vietās Kamdenā. No pieredzējušiem māksliniekiem līdz ambicioziem jaunpienācējiem, no klasiskām vērtībām līdz eksperimentālām izrādēm – tāds ir Camden Fringe formāts un pienesums Londonas radošajai videi.

Projekta mūziķi ir prestižā Yamaha Music Foundation of Europe konkursa uzvarētāji. Katrīna Gupalo ir viena no neordinārākajām latviešu mūziķēm, kura nesen beigusi mācības prestižajā Rietumu Mūzikas akadēmijā Kalifornijā, ASV un Londonas Karaliskajā mūzikas akadēmijā. Andrejs Osokins ir pasaules nozīmīgāko starptautisko pianistu konkursu – A. Rubinšteina konkursa Telavivā, M. Longas un Ž. Tibo konkursa Parīzē, Līdsas konkursa un Karalienes Elizabetes konkursa Briselē laureāts. Pasaulē pieprasītākais latviešu pianists regulāri uzstājas leģendārās Eiropas koncertzālēs, piemēram, Berlīnes filharmonijā, Alte Oper zālē Frankfurtē un La Verdi zālē Milānā. Elvijs Endelis līdztekus solodarbībai ir arī meistarīgs kamermūziķis, viņš aktīvi koncertē Latvijā vienīgajā sitaminstrumentālistu ansamblī Perpetuum Ritmico, kas šogad tika nominēts Lielajai Mūzikas balvai.

Savukārt Gabija Bīriņa pēc darba Latvijas Nacionālās operas un baleta trupā, pievērsusies savu oriģinālhoreogrāfiju veidošanai vairākām apjomīgām izrādēm, tai skaitā koncertšovam „Tā nav dzīve, tas ir kino”. Projekta vadību nodrošina māklinieku menedžmenta un publicititātes aģentūra Aira Laiviņa Artists.

Tev jābūt autorizētam,

Aktuālie konkursi vairāk

Izrāžu videofragmenti vairāk

Videointervijas vairāk