Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121), Fid:2, Did:0, useCase: 0


Meditācija kopā ar kaķi

Redakcija
Redakcija

Meditācija kopā ar kaķi
Foto: epadomi.lv

Kaķis soļojot pa savu dzīvi, ir atpūtnieks, harmonizēts dzīvnieks un cilvēkos izraisa mīļuma jūtas. Kaķis dienas gaitā veic pāris viņam nepieciešamās darbības un pārējā laikā viņš vienkārši atpūšas, meditē, un čilo.

Varbūt der kaut ko pamācīties no viņa? Papildinot domu, ka meditēt var, veicot ikdienas darbus, kaķa bužināšanu vai vienkārši atlaišanos krēslā kopā ar kaķi arī varam pieskaitīt pie meditācijas veida. Ja kaķis nāk pie Tevis mīlināties, nedzen viņu projām, pat, ja Tev ir daudz ko darīt. Varbūt ir laiks atpūtai, kas Tev tieši nepieciešama, lai vēlāk veiktos darbi raitāk. Paņem kaķi klēpī, bužini un murrā kopā ar viņu. Nedomā neko vairāk, tik ieklausies viņa murrāšanā. Koncentrējies tikai uz savu dzīvnieciņu, lai Tevi pārņem viņa miers un harmonija.

Kaķis murrā 25 līdz 150 Hercu diapazonā. Ir konstatēts, ka skaņas frekvence šādā diapazonā var stimulēt kaulu augšanu un dziedēšanu. Viena no jaunākajām teorijām – murrāšanas laikā izdalās endorfīns, kas ir dabisks pretsāpju un brūču sadzīšanas veicināšanas hormons.

Kaķis murrā dažādās dzīves situācijās, kad ir apmierināts un laimīgs, kad tam ir bijusi kāda trauma un arī tad, ja ir tuvu nāvei, stresa situācijās un arī dzemdību laikā.

Ir divas teorijas par to, kā veidojas murrāšanas skaņa. Viena no tām ir, ka murrāšanu aktivizē nerva vibrācijas balsenē. Šis nervu signāls izraisa vibrāciju balss saitēm, un diafragma kalpo par skaņas vadītāju, radot muzikālo kaķa murrāšanu. Veterinārārsts Neils C. Pedersons, uzskata, ka murrāšana tiek uzsākta no CNS un ir apzināta darbība. Kaķi murrā tikai tad, kad viņi to vēlas.

Savukārt otra teorija vēsta, ka murrāšana nāk no balsenes asinsvadiem un ir neapzināta darbība.

Meditēšanu kopā ar kaķi varētu veikt tie, kuriem nesanāk pirms un pēc gulēt iešanas 15 min pameditēt, lai uzlabotu miega kvalitāti un sakārtotu prātu visas dienas garumā.

Ja nespēj nokoncentrēties uz savu elpošanu, kas ir klusa, tad koncentrējies uz kaķa elpošanu un izjūtu vibrācijas iziešanu caur savu krūšu kurvi. Patīkamas izjūtas garantētas.

RigaBrain.com - - RigaBrain