Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource104 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource104), Fid:21, Did:0, useCase: 3


Pāvela Černoha spilgtākās lomas un skatuves partneri

Redakcija
Redakcija

Pāvela Černoha spilgtākās lomas un skatuves partneri
Pāvels Černohs

Pāvels Černohs ir viens no savas paaudzes atzītākajiem tenoriem, kura vārds ir izskanējis lielākajos operas namos visā pasaulē - Karaliskajā Koventgārdena operā, ‘La Scala’, Hamburgas valsts operā, Madrides Karaliskajā teātrī un citos, bet 5.augustā mēs dzirdēsim solistu dziedam Dzintaru koncertzālē kopā ar izcilo latviešu soprānu Kristīni Opolais, pastāstīja koncerta organizators Andrejs Žagars.

.............................................................................................................................................................................................................

Pēc Žagara paustā čehu tenora karjeras sākumā un izaugsmē būtiska nozīme bija arī lomām, kas izpildītas uz Latvijas Nacionālās operas skatuves. “Kopš tā laika solists uzkrājis ne vien pieredzi, bet gana daudz spilgtu lomu un ieguvis Eiropas operas mīļotāju simpātijas,” piebilda Žagars.

Tuvojoties Opolais un Černoha brīvdabas galā koncertam aicinām iepazīties ar mūzikas apskatnieku slavētākajiem tenora skatuves darbiem!

Kritiķu slavēts princis Vladimirs operā “Kņazs Igors”



2016./2017.gada sezonā Černohs debitēja Nīderlandes Nacionālajā Aleksandra Borodina operā “Kņazs Igors”. Tās librets ir balstīts uz 12.gs. krievu poēmu, tās centrā ir princis Igors un viņa centieni iekarot poļu ciltis. Černohs atveidoja vienu no vadošajām lomām - princi Vladmiru Igoreviču.

Ar savu maigo, taču mūsdienīgo Vladimira izpildījumu Černohs izpelnījās kritiķa Marka Pulingera atzinību.

Gaiša un jauneklīga titulloma operā “Dons Karloss”



Viens no spilgtākajiem pagājušās sezonas Černoha sasniegumiem bija titulloma Džuzepes Verdi operā “Dons Karloss”. Šī opera pirmizrādi piedzīvoja 1867. gadā ir vēsturiska drāma par Spānijas karaļa Filipa II, viņa sievas Elizabetes Valuā un dēla prinča Karlosa likteņiem.

“Pāvels Černohs bija spēcīgs un bagātīgs Karloss. Viss, ko viņš darīja bija absolūti muzikāls, viņš bija nenogurdinošs līdz pat vakara finālam. Černoham ir gaišs un jauneklīgs balss tonis, kas bija ļoti piemērots šim tēlam,” tā par Černoha sniegumu izteicās “Operatraveller.com”.

Kopā ar Annu Ņetrebko kā kaislīgs Ļenskis operā “Jevgēņijs Oņegins”

Aleksandra Puškina romānu “Jevgēnijs Oņegins” operā pārvērta Pēteris Čaikovskis. Šajā uzvedumā uz Parīzes Nacionālās operas skatuves Černohs uzstājās kopā ar pasaules slaveno krievu soprānu Annu Ņetrebko.

“Lai arī Černohs nebija titullomā, tomēr viņa grāfs Ļenskis spēja rast sasaisti gan ar mūsdienām, gan Puškina pamatīgumu. Černohs sevi pierādīja kā entuziasma un kaisles pilnu Ļenski, kurš eleganti un bez lielas piepūles izpildīja leģendāro āriju “Куда, куда!”,” tā Černoha uzstāšanos vērtēja redaktors un koncertu kritiķis Marks Pulingers savā recenzijā “bachtrack.com”.

Dons Hosē operā “Karmena” - pārliecinošs neprātīgs mīļākais

2015.gada maijā Pāvels Černohs debitēja uz Glaideburnas opera skatuves kā spilgts un neaizmirstams Dons Hosē, kas ir viens centrālajiem tēliem pasaulē slavenās Žorža Bizē operā “Karmena”.

Pēc pirmizrādes ietekmīgā “The Telegraph” kritiķis Džons Alisons Černohu vērtēja kā spēcīgu Donu Hosē. “Pāvels Černohs izpildīja Donu Hosē ar skumjām un spēku, padarot “Ziedu dziesmu” par vakara naglu, un viņa fināla atgriešanās kā neprātīgam mīļākajam bija ļoti pārliecinoša,” tā Alisons.

Uz vienas skatuves kopā ar Kristīni Opolais operā “Nāra”



Antonīna Dvoržāka “Nāra”, stāsts ūdensmeitu, kura ir gatava pamest savu dzīvi zem ūdens, lai kļūtu par parastu meiteni un izdzīvotu savu sapni - atrastu mīlestību, ir viena spilgtākajām izcilā latviešu soprāna Kristīnes Opolais lomām. 2014./2015.gada sezonā Bastīlijas operā Parīzē šajā iestudējumā viņas skatuves partneris Prinča lomā bija tieši Černohs.

Mūzikas kritiķis Hugo Širlijs “The Telegraph” atzina, ka Černoha Princis esot bijis nenogurdināms, turklāt piemītot patīkams slāvu tembrs apvienojumā ar šarmantu izskatu. “Viņa pēdējā aina neesot spējusi atstāt nevienu vienaldzīgu,” piebilda Širlijs.

Čehu tenors ir studējis Janāčeka akadēmijā Prāgā un apguvis vokālu pie pasaulē slavenā vokālā pedagoga, kurš strādā ar operdziedātājiem visā pasaulē, Paulo di Napoli. Viņš līdz pat šim brīdim ir Černoha mentors.

Pēc profesionālās debijas operā „Burvju flauta” dzimtajā Brno 2004. gadā aizsākās Černoha darbs Prāgas Nacionālajā teātrī, kur Černohs uzstājies operās „Traviata”, „Dons Žuans”, Bohuslava Martinū „Grieķu pasija” un „Pārdotā līgava”.

Šā gada 5. augustā klasiskās mūzikas cienītājiem būs vienreizēja iespēja redzēt abus māksliniekus atkal apvienojoties uz skatuves Dzintaru koncertzālē. Koncerta pirmajā daļā mākslinieki savus klausītājus priecēs ar ārijām, duetiem un simfoniskām etīdēm, kas ietvers Pučīni agrīnos darbus. Savukārt otrajā daļā abi solisti vedīs savus klausītājus spilgtā muzikālā piedzīvojumā ar Čaikovska, Gļinkas, Bizē un Fon Supē darbiem.

Koncertu rīko Andreja Žagara kultūras atbalsta un attīstības fonds sadarbībā ar fondu “Baltijas muzikālās sezonas”. Biļetes uz Kristīnes Opolais koncertu nopērkamas “Biļešu paradīzes” tirdzniecības vietās. Cena no 20 līdz 150 eiro.

Andreja Žagara kultūras atbalsta un attīstības fonds dibināts ar mērķi veicināt un attīstīt augstas raudzes kultūras projektus, īpaši izceļot mūzikas un mākslas nozares, piesaistot valsts, mecenātu un Eiropas fondu finansējumu.