Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121), Fid:121, Did:0, useCase: 0


Kā izvēlēties apavus atbilstoši sporta veidam?

Redakcija
Redakcija

Dažādiem sporta veidiem piemēroti dažādi apavi, jo katrā sporta veidā tiek veiktas savdabīgas kustības - tāds sporta veids kā skriešana nozīmē nepārtrauktu kustību vienā virzienā, savukārt teniss paredz daudz vairāk sāniskas kustības. Izvēloties piemērotus apavus, sportojot pastāv mazāks risks savainoties, tādējādi iespējams vairāk izbaudīt sportošanu. Lūk, padomi, kā izvēlēties apavus atbilstoši sporta veidam.

Skriešana

Skriešanas apaviem vajadzētu būt labi polsterētiem, lai absorbētu triecienus, to augšdaļai vajadzētu būt no tīkliņa, lai nodrošinātu ventilāciju. Skriešanai piemērotākie apavi atkarīgi arī no ķermeņa uzbūves – ja pēdas mēdz vērsties uz iekšpusi vai ārpusi, skriešanas apaviem vajadzētu būt īpaši stabiliem, tīkliņapavi nebūs labākā izvēle.

Un jāņem vērā arī skriešanas apstākļi - ja paredzēts skriet pa asfaltu, taciņām un tamlīdzīgiem ceļa segumiem., tad apaviem vajadzētu būt smagākiem, savukārt, ja paredzēts skriet pa nelīdzenu reljefu, tad apaviem vajadzētu būt ar dziļāku protektoru.

Basketbols

Basketbola apaviem vajadzētu būt masīviem, ar biezu, cietu zoli, taču tajā pašā laikā viegliem – tas nodrošinās stabilitāti un ērtu valkāšanu visas spēles garumā. Tā kā basketbolā populāras potītes traumas (sastiepumi, mežģījumi u.tml.), basketbolisti bieži dod priekšroku apaviem ar augstu augšdaļu.

Futbols

Futbola apaviem vajadzētu būt ļoti lokaniem, lai futbolists var strauji pagriezties, mainīt virzienu un izdarīt spērienu. Šādiem apaviem parasti ir neliela amortizācija, tomēr tiem nav augstas augšdaļas un īpaša atbalsta, tādēļ daudzos gadījumos cilvēki izvēlas atsevišķas apavu zoles jeb pēdiņas, kas nodrošinās lielāku atbalstu un arī komfortu.

Arī šajā gadījumā piemērotākie apavi atkarīgi no futbola spēles apstākļiem: uz cietām virsmām apaviem vajadzētu būt ar dziļāku protektoru, savukārt uz speciāliem segumiem apaviem vajadzētu būt ar naglām, lai nodrošinātu saķeri.

Svarcelšana

Svarcelšanas apaviem vajadzētu būt stabiliem, ar plakanu un ne pārāk biezu zoli, kas nodrošinās pilnīgu saķeri ar zemi. Vislabāk, ja svarcelšanas apaviem ir pilnībā plakana zole.

Vingrošana

Vingrošanas (kardio un spēka treniņu) apaviem vajadzētu būt stabiliem, viegliem, ar vidēju protektoru un platu purngalu – tas nodrošinās kustību brīvību, taču tajā pašā laikā pietiekamu saķeri ar virsmu. Šajā gadījumā īpaši svarīgs faktors ir apavu svars, tiem jābūt vēl vieglākiem par skriešanas apaviem, lai vingrotāja pēdas nenogurtu pārlieku ātri.

Teniss

Tenisa apaviem vajadzētu būt ļoti lokaniem, lai tenisists var veikt asas sānu kustības un stabiliem gan iekšpusē, gan ārpusē, lai tenisists svara maiņas laikā nesavainotos. Tenisa apavu zolei vajadzētu būt mīkstai un ļoti elastīgai, kas ļaus veikt ātras kustības uz priekšu un atpakaļ.

Un arī šajā gadījumā piemērotākie apavi atkarīgi no tenisa spēles apstākļiem: uz mīksta laukuma apaviem vajadzētu būt ar mīkstāku zoli, lai būtu labāka saķeri ar zemi, savukārt uz cieta laukuma apaviem vajadzētu būt ar dziļāku protektoru, lai būtu pietiekama amortizācija.

Staigāšana

Arī staigāšana ir sava veida sportošana! Ja dienā mēdzat noiet vairākus kilometrus, noteikti vajadzētu vieglus un mīkstus apavus, kas absorbē triecienus, tādējādi dienas beigās nesāpēs papēži un nejutīsiet dedzināšanu pēdas apakšā.

Staigāšanas apaviem vajadzētu būt ar noapaļotu zoli, kas stimulē pēdas dabisku izliekšanos un pareizu stāju, un ar mīkstu augšdaļu, vēlams tīkliņveida, kas būs ērti un nodrošinās pietiekamu ventilāciju. Vairumā gadījumu staigāšanai piemēroti skriešanas apavi, kas paredzēti garām distancēm.

Apavi sportošanai un arī ikdienas gaitām plašā izvēlē pieejami interneta veikalā 220.lv – piedāvājumā arī Nike apavi un Adidas apavi. Ienāciet un parūpējieties par savu labsajūtu un ķermeņa veselību!