Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121), Fid:378, Did:0, useCase: 3


Kas uzlabo e-pasta mārketinga efektivitāti? Viralitāte!

Redakcija
Redakcija

Viens no būtiskākajiem rādītājiem, kas atklāj, vai mārketinga e-pasts ir bijis saistošs saņēmējiem, ir tas, cik daudz cilvēku šo ziņu ir pārsūtījuši tālāk saviem draugiem vai dalījušies ar saturu sociālajos medijos, atklāj analītikas kompānijas “Litmus” veiktais pētījums.

Kompānija divu gadu laikā izanalizēja aptuveni 400 tūkstošus reklāmas e-pastu un secināja: efektīvās kampaņās uz katru 21 atvērto e-pastu ir vismaz viens gadījums, kad adresāts saņemto reklāmu ir pārsūtījis tālāk kādam no saviem draugiem, paziņām utt.

Tikmēr vidēji labs rezultāts tiek sasniegts, ja uz katriem 370 atvērtajiem e‑pastiem vismaz viens tiek pārsūtīts vēl kādam citam saņēmējam.

“Kāpēc dalīšanās ar e-pastiem ir svarīga? Pirmkārt, faktiski tā ir papildu auditorija, kas iegūta bez maksas. Otrkārt, dalīšanās ar saturu rada diskusijas par un ap zīmolu vai produktu, kas savukārt stimulē atpazīstamību un pārdošanu,” sacīja “Inbox.lv” pārdošanas vadītājs Andis Kulinskis.

Lūk, arī daži risinājumi, kas veicinās dalīšanos ar mārketinga e-pasta saturu.

# Precīzi atlasīta mērķa grupa

Izrādās, arī e-pasta mārketingā var piemērot principu “mazāk ir vairāk”, un tas var dot labāku rezultātu. Proti, pēc “Litmus” analītiķu secinātā, vēstījumi, kas vērsti uz atlasītu auditoriju ar īpaši tai piemērotu saturu, ģenerē par 90% labākus rezultātus nekā vispārīga satura e-pasti, kas sūtīti ļoti plašai auditorijai.

“Arī tad, ja jāstrādā ar plašu datu bāzi, ir ieteicama tās segmentācija, pēc iespējas pielāgojot saturu konkrētajam segmentam,” piebilda Kulinskis.

# Personalizēts sūtījums

Personalizācija var būt dažāda, sākot no vārda un uzrunas e-pasta sākumā, beidzot ar iekļautu adresāta un viņa draugu fotogrāfiju gadījumā, ja viņi ir apmeklējuši kādu jūsu rīkotu pasākumu.

# Skaidrs aicinājums uz rīcību

Ja vēlaties, lai saņēmējs reģistrējas pasākumam, abonē jaunumus vai dalās ar konkrēto sūtījumu, tad e-pastam nepieciešams pievienot skaidru aicinājumu uz rīcību, vēlams vizuāli izceļot (banneri, spiedpogas utt.). Reizēm der arī iekļaut tiešu aicinājumu pārsūtīt e-pastu citiem interesentiem!

# Saturs, ar ko ir vērts dalīties

Parasti augsti viralitātes jeb „dalīšanās” rādītāji ir šāda satura e-pastiem: aicinājums reģistrēties pasākumiem / notikumiem (RSVP), ziņas un noderīgs saturs, akcijas, īpašie piedāvājumi un atlaides, kā arī iespēja izmēģināt kādu produktu vai pakalpojumu bez maksas.

“Neatkarīgi no tā, kuru risinājumu izvēlēsieties, skaidrs ir viens – viralitāte nav tikai pašmērķis, bet gan reāls rīks, lai sasniegtu vēl labākus rezultātus. Tieši tādēļ arī uz it kā vienkāršām lietām un komunikācijas kanāliem ir vērts paraudzīties radoši,” sacīja Kulinskis.