Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource1 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource1), Fid:6, Did:0, useCase: 3

Top jautājumi, ko uzdot ekspertam, iegādājoties lietotu automašīnu

Redakcija
Redakcija

Kad pieņemts lēmums iegādāties lietotu auto, paša spēkiem atrast to īsto un vienīgo ne vienmēr ir viegls uzdevums. Lietotas automašīnas, kuras pārdod negodprātīgi tirgotāji, nereti ir ar dažādiem slēptiem defektiem, kurus nepieredzējis pircējs var nepamanīt. Tādi lozungi kā “lietoti auto no Eiropas” vai “mazlietoti auto no Vācijas” negarantē automašīnas ideālu stāvokli, tāpēc pirms pirkuma ir vērts pārbaudīt apgalvojumus. Taču, ko darīt, ja neesi eksperts? Tad labāk uzmeklēt kādu, kurš tāds ir un pirms pirkšanas kopā rast atbildes uz šajā rakstā minētajiem jautājumiem!

Kāda ir automašīnas vēsture?

Lai gūtu pilnvērtīgāku priekšstatu par konkrētā lietotā auto kopējo stāvokli, ir svarīgi zināt tā vēsturi kopš salona pamešanas. Nereti lietotas automašīnas var būt zagtas vai smagi bojātas ceļu satiksmes negadījumā un vēlāk veikli saremontētas tā, ka nepieredzējis pircējs par šāda fakta iespējamību pat neaizdomātos. Kāds teiks: “ja jau salabota tā, ka nevar pamanīt, lai jau ir”, taču jāņem vērā, ka tieši strukturālie (virsbūves un rāmja) bojājumi ir daudz nopietnāki par virspusēji redzamajiem un var automašīnu padarīt bīstamu iekļūstot atkārtotā negadījumā.

Par laimi automašīnas vēsture ir salīdzinoši viegli pārbaudāma pēc VIN jeb šasijas numura. Šo numuru ievadi portālā Pārbaudi VIN | Auto Pārbaude | VIN numurs |... un saņemsi detalizētu informāciju. Šo noteikti jāveic visiem “mazlietoti auto no Vācijas” spēkratiem, taču tikpat svarīgi to ir pārbaudīt arī Latvijā ekspluatētiem auto. Papildus šim, par automašīnas vēsturi Latvijā iespējams uzzināt arī CSDD mājaslapā – ievadot transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numuru.

Vai automašīnai ir veiktas regulāras apkopes?

Katrs auto ražotājs ir noteicis konkrētā modeļa obligāto tehnisko apkopju intervālus, kuri veicami pie sertificēta dīlera. Tas tiek darīts, lai saglabātu labu automašīnas tehnisko stāvokli daudzu gadu garumā. Šīs apkopes parasti ietver:
· eļļas un citu tehnisko šķidrumu maiņu
· filtru maiņu
· piedziņas un zobsiksnu maiņu
· piekares komponenšu maiņu
· u.c.

Lietota automašīna, kura regulāri vesta uz apkopēm būs labā stāvoklī neskatoties uz lielāku nobraukumu, tāpēc ja pārdevējs spēj uzrādīt pilnu servisa vēsturi, tas ir liels pluss. Nereti auto īpašnieki savus spēkratus neved uz autorizēta dīlera apkopēm, bet tās veic un jaunas detaļas uzstāda citos servisos vai pašu spēkiem. Šādos gadījumos ir svarīgi pieprasīt apliecinājumu arī šiem darbiem (čeki, servisa pakalpojumu izdrukas utml.).

Foto: Shutterstock.com

Vai automašīnas nobraukums ir īsts un pierādāms?

Tā kā daudzu pircēju priekšstats ir balstīts uz to, ka labāks auto būs ar mazāku nobraukumu, nav brīnums, ka lietoti un mazlietoti auto no Vācijas un citām Eiropas valstīm tiek ievesti Latvijā, kur to odometru rādījumi tiek mainīti. Šādi nobraukts auto pēkšņi pircējam būs daudz pievilcīgāks, taču realitātē būs vērts daudz mazāk. Par laimi arī šie dati ir pārbaudāmi AutoDNA un CSDD datubāzēs.

Cik labi konkrētā modeļa auto saglabās savu vertību?

Lai arī pircēji par šo ne vienmēr aizdomājas, dažu automašīnu vērtība, gadiem ejot, saglabājas labāk. Kuru tieši - uz šo jautājumu nav vienkāršas atbildes, jo to nosaka vairāki faktori – auto marka, modelis, komplektācija un retums ir galvenie, taču ne vienīgie. Vairumā gadījumu vērtību labāk saglabās automašīnas ar pilnāku komplektāciju un no premium zīmolu autoražotājiem.

Kur meklēt auto ekspertu?

Ja ir grūtības atrast kādu, kurš ir kompetents lietotajos auto, vērsies pie speciālistiem BRC Autocentrā! Šeit atrodami gan zinoši speciālisti, gan plašs lietotu un mazlietotu auto klāsts! Ienāc BRC Autocentra mājaslapā un uzzini vairāk!