Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource104 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource104), Fid:325, Did:0, useCase: 0


“Datordullā skola” – līksmam garastāvoklim un gudrām pārdomām

Redakcija
Redakcija

Ir grāmatas, kuras trāpa laikā un notikumos kā naglai uz galvas, turklāt dara to priecīgi un ar labu humoru. Igauņu rakstnieka Ilmara Tomuska darbs “Datordullā skola” ir tieši tāds: aktuāls, dzīvespriecīgs un iedrošinošs. Gan lielam, gan mazam lasītājam tas sagādās jautrus brīžus, vienlaikus īsi un kodolīgi iezīmējot galvenās problēmas, kādas rodas, kad skološanās process tiek pārcelts uz virtuālo vidi.

Romāns tapis pirms dažiem gadiem, bet varētu domāt, ka rakstīts vien vakar, tik precīzi un skaidri Ilmars Tomusks iezīmē galvenās iespējas un klupšanas akmeņus, kas rodas, mācības pārceļot uz digitālo vidi. Ikviens vecāks, skolēns un skolotājs, kurš šogad baudījis attālinātās mācīšanās priekus un bēdas, šajā grāmatā atradīs situācijas no paša piedzīvotā, un, iespējams, palūkosies uz notikušo no cita skatpunkta.

Personāži kā no dzīves, situācijas, kuras varēja gadīties ikvienam no mums, un pāri visam – neizsīkstošs prieks par visu, kas notiek. Tāds ir garstāsts “Datordullā skola”, tas palīdzēs izvēdināt no galvas netīkamas domas un atgriezties pie mācībām jau priecīgākam un radošākam.

Ārzemju uzņēmēji skolas datorklasē ierauga senlaicīgus datorus un lūdz tos uzdāvināt datortehnikas muzejam Japānā, pretī apsolot vismodernāko digitālās skolas aprīkojumu. Ilgi nedomājot, direktors Marguss Mednis sāk organizēt pāreju uz digitālajām mācībām – viņam ļoti kārojas kļūt par valsts modernākās skolas vadītāju.
1. septembrī pirmklasnieki ierastās ābeces vietā saņem planšetdatoru ar elektronisko ābeci, atjautības spēlēm un piekļuvi digitāliem mācību materiāliem. Arī citu klašu skolēniem drukātās mācību grāmatas un darba burtnīcas vairs nav nepieciešamas. Visas mācības notiek, tikai izmantojot datorus un internetu.

Bet vai viss norit tik gludi, kā sākotnēji plānots? Skolas vadītājs jūsmo par jaunajām mācību metodēm, un arī skolēni ir apmierināti – neviens taču nepārbauda, ko viņi patiesībā dara internetā. Un kā skolotājiem un vecākiem tikt galā ar nepatīkamajiem pārsteigumiem, ko sagādā digitālā revolūcija?

Igauņu rakstnieks Ilmars Tomusks (1964) dzimis un audzis Tallinā, strādājis par igauņu valodas un literatūras skolotāju, kopš 1995. gada ir Igaunijas Valsts valodas inspekcijas vadītājs. Sarakstījis apmēram četrdesmit grāmatu bērniem, saņēmis daudzas literārās godalgas. Lielākā daļa Ilmara Tomuska darbu ir lasītāju iemīļoti detektīvstāsti.

No igauņu valodas tulkojusi Daila Ozola.