Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource104 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource104), Fid:124, Did:0, useCase: 3


Notiks radošās partnerības programmas RaPaPro trešās grāmatas atvēršana

Redakcija
Redakcija

26.martā Latvijas Nacionālā teātra Jaunajā zālē plkst. 11.30 notiks Radošās partnerības programmas RaPaPro 3.grāmatas atvēršana un kopīga pārlapošana.

Radošās partnerības programma RaPaPro ir Kultūras ministrijas 2014.gadā iniciēta un finansēta programma jaunu partnerību veidošanai profesionālās vidējās kultūrizglītības iestādēs (mākslas, dizaina, mūzikas un dejas vidusskolās), iesaistot sadarbībā pedagogus, audzēkņus, pašvaldību pārstāvjus, uzņēmējus, sociālās grupas un citus vietējās kopienas pārstāvjus. Projektu rezultātā apgūtas jaunas prasmes un zināšanas, rada pienesumu ekonomikas un sociālo jautājumu risināšanā, veicina kultūrā balstītā radošuma pārnesi uz citām jomām un otrādi.
Kopš 2014.gada īstenots divdesmit viens RaPaPro projekts, kuros piedalījušies vairāk kā 800 dalībnieki.

2017.gadā īstenoti - pieci Kultūras ministrijas finansēti un viens kultūrizglītības pedagogu grupas iniciēts - radošās partnerības formātam atbilstoši projekti:

• „Skaņas garšas Cēsīm” - Alfrēda Kalniņa Cēsu Mūzikas vidusskola sadarbībā ar Cēsu novada Jauniešu domes jauniešiem un uzņēmumu “Vinetas un Allas Kārumlāde” kopā meklēja un atrada cilvēkus, kam zināmi senie Cēsu saldumu noslēpumi – receptes un ģimeņu tradīciju nostāsti. Rezultātā tapuši jauni saldumu veidi, pašu cēsnieku priekam un ceļinieku kārdinājumam.
• „No vārda līdz tēlam” - Rēzeknes Mākslas un dizaina vidusskolas projekts, kura ietvaros vidusskola sadarbojās ar Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmiju, Austrumlatvijas Tehnoloģiju vidusskolu un Rēzeknes pašvaldības aģentūru “Rēzeknes Kultūras un tūrisma centrs”. Projekta ietvaros izstrādāta sabiedriskā transporta maršruta karte, kurā pilsētas slavenākās vietas attēlotas ar grafiskiem zīmējumiem. Savijoties vēsturei, mūsdienām un iztēlei, tapuši 10 sabiedriskā transporta pieturu stāsti, kas kalpo par izziņas tūrisma maršrutu rēzekniešiem un pilsētas viesiem.
• „Kopienas teātris PILL’TĪN” - Profesionālās izglītības kompetences centra „Nacionālā Mākslu vidusskola” projekts, kas vienojis mākslas un mūzikas audzēkņu prasmes kopienas teātra izrādē Piltenē, iesaistot vietējos iedzīvotājus. Profesionāla režisora vadībā, strādājot ar aktiermeistarību, psiholoģiju un cilvēku analīzi, vācot vizuālos materiālus scenogrāfijai, kopējiem spēkiem tika radīta izrāde, kura parādīta vietējai kopienai. Ļaujot paskatīties uz sevi no malas, aizdomāties un, iespējams, kaut ko mainīt savā attieksmē vai uztverē. Projekts īstenots sadarbībā ar Piltenes mūzikas skolu, Piltenes kultūras namu, Piltenes amatierteātri, Kuldīgas Bērnu un jauniešu centru.
• „Skan Rēzekne!” - Jāņa Ivanova Rēzeknes mūzikas vidusskolas projekts, kurā vidusskolas audzēkņi darbojās dažādu muzikālo izpausmju izzināšanā Rēzeknes pilsētā. Pētot mūzikas instrumentu būvi, neparastu mūzikas vai skaņu radīšanas prasmes, iepazīstot ar muzikālo kultūru saistītas personības, vietas un notikumus, tika kartēta Rēzeknes mūzikas dzīve. Skaņu karte kalpo par pamatu mūzikas tūrisma gida portfelim. Projekts tika īstenots sadarbībā ar Latgales kultūrvēstures muzeju un radio „Ef-Ei”.
• „Tas attiecas uz mums!” - Profesionālās izglītības kompetences centra „Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola” projekts, kurā vidusskolnieki sadarbojās ar biedrību “Resursu centrs sievietēm „Marta”” un, izmantojot grafiskās izteiksmes līdzekļus, vienaudžiem saprotamā valodā runā par vardarbību ģimenē un skolā. Ar sociālās nozares profesionāļiem realizētās sadarbības mērķis – veicināt izpratni par dzimumu līdztiesību, mazināt sociālo lomu stereotipizāciju, attīstīt jauno dizaineru sociālo atbildību, efektīvāk risināt aktuālās problēmas un nodot informāciju saviem vienaudžiem.
• „Dvēseles anatomija” - Profesionālās izglītības kompetences centra „Nacionālā Mākslu vidusskola” Jaņa Rozentāla mākslas skolas pedagogu grupas iniciatīvas projekts sadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) Medicīnas vēstures institūtu, RSU Medicīnas fakultāti un Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzeju radījis formātu, kurā anatomija kā mācību priekšmets savieno divu izglītības iestāžu studentus, un šīs sastapšanās rezultātā rodas jauna – dvēseles – anatomija. Šis projekts kļūst par viesmīlības un partnerības formu Latvijā studējošiem RSU ārzemju studentiem. Kopīgi pētot mākslas un anatomijas saskares punktus, topošais ārsts kļuvis par izpētes objektu – “pacientu”, bet jaunais mākslinieks par “ārstu”, kas studē portretējamā dvēseles anatomiju un fiksē to uz audekla ar krāsas un otas starpniecību.

Radošās partnerības programmas RaPaPro projektu koordinē Latvijas Nacionālais kultūras centrs. Projektu satura ekspertes ir RaPaPro projekta vadītāja Vineta Kreigere un Latvijas Mākslas akadēmijas asociētā profesore Barbara Ābele.

Plašāka informācija par RaPaPro ŠEIT.