Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121), Fid:12, Did:0, useCase: 3


21.gadsimta labākā reklāmas kampaņa

Redakcija
Redakcija

Pasaulē lielākais mārketinga un reklāmas ziņu izdevējs Advertising Age un īpaši izvēlēta profesionāļu žūrija atzinusi Dove “Patiesais Skaistums” par labāko 21.gadsimta kampaņu. Līdzās Dove par galveno titulu cīnijās arī citi pasaulē plaši pazīstami zīmoli, kā Nike, Budweiser, Old Spice un citi – kopā piecdesmit pēdējo piecpadsmit gadu laikā labākās reklāmas kampaņas.

“Patiesā Skaistuma” kampaņa aizsākās 2004.gadā, kad Dove veiktajā aptaujā noskaidrojās, ka tikai 23% sieviešu uzskata, ka viņas pašas veido savus uzskatus par skaistumu. Desmit gadus vēlāk šis skaitlis trīskāršojās un 2014.gada dati liecināja, ka jau vairāk kā puse sieviešu uzskata, ka viņas pašas ir atbildīgas par saviem skaistuma standartiem.

Lai arī kampaņa tika uzsākta 2004.gadā, divus gadus vēlāk tā piedzīvoja globālu uzplaukumu, pateicoties video “Evolūcija”, kas ataino sievietes attēla koriģēšanu ar foto apstrādes programmu Photoshop. Video izraisīja plašu rezonansi visā pasaulē un aizsāka diskusijas par sieviešu attēlu apstrādi un tādējādi radīto izkropļoto priekštatu par to, kādai ir jāizskatās skaistai sievietei.

Tāpat lielu popularitāti ieguva kampaņas video “Skaistuma Skices”, kas pierādīja, ka sievietes sevi mēdz vērtēt daudz kritiskāk, nekā apkārtējie. Dove veiktie aptaujas dati liecināja, ka tikai 4% sieviešu uzskata, ka viņas ir skaistas. “Skaistuma Skices” pierādīja, ka apkārtējie redz un raksturo viņas daudz labāk, nekā sievietēm pašām šķiet.

Džaneta Kestina (Janet Kestin) un Nensija Vonka (Nancy Vonk), Dove “Patiesā Skaistuma” kampaņas radošās komandas pārstāves stāsta: “Dove jau kopš paša sākuma ir bijis zīmols, kas savās kampaņās izmanto dabiskas sievietes un vienmēr ir bijis godīgs pret saviem klientiem, un sabiedrību kopumā. Dove izvēlējās skaistuma jomas definētos trūkumus un padarīja tos par sievietes lielākajiem trumpjiem. Tas, savukārt, ļāva ikvienai sievietei justies piederīgai un saistīt sevi ar to, kas tiek uzskatīts par skaistu.”

Neskaitāmas jaunas meitenes un pieaugušas sievietes cieš no zema pašnovērtējuma, kas ir ticis iespaidots no publiski paustajiem, tālu no patiesās realitātes esošajiem skaistuma standartiem. Nensija Vonka apgalvo, ka Dove “Patiesā Skaistuma” kampaņa nav mainījusi pasauli, bet tā viennozīmīgi ir atstājusi iespaidu.”

Žurija par “Patiesā Skaistuma” kampaņu:
Heleins Spivaks (Helayne Spivak), VCU Brandcenter direktors: “Dove aizsāka kustību. To radītie maigie un skaistie patiesu sieviešu attainotie portreti patiešām spēj celt pašapziņu jaunu meiteņu vidū. Dove apņēmās risināt problēmu un viņi ir saglabājuši savu nostāju.”
Breds Džeikmens (Brad Jakeman), globālās dzērienu grupas PepsiCo prezidents: “Dove “Patiesā Skaistuma” kampaņa ir viena no visradošākajiem veidiem, kā paust patieso cilvēka būtību – brīnišķīgi paveikts, fantastiski un vienkārši.”

21.gadsimta TOP 15 labākās reklāmas kampaņas: adage.com
Kampaņu video: