Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121), Fid:417, Did:0, useCase: 3


Apdrošinātājs BALTA turpmāk OCTA cenas aprēķinā ņems vērā soda punktus

Redakcija
Redakcija

„Apzinīgajiem autovadītājiem nav jāmaksā par tiem, kuri ikdienā aizmirst par disciplīnu uz ceļa,” ir pārliecināts Uldis Dzintars, apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) tehniskais direktors. Ar mērķi veicināt satiksmes drošību un atbalstīt godīgākos autovadītājus turpmāk apdrošināšanas sabiedrības BALTA OCTA polises cenas aprēķinā tiks ņemta vērā ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu uzskaites punktu sistēma.

Pateicoties veiksmīgai sadarbībai starp valsts institūcijām un privāto sektoru, piekļuve pārkāpumu uzskaites punktu sistēmai ļāvusi apdrošināšanas sabiedrībai BALTA izvērtēt, vai un kāda ir saistība starp OCTA apdrošināšanas atlīdzību apjomu, un lemt par izmaiņām OCTA polišu cenas aprēķinā.

Ceļu satiksmes negadījumu skaits Latvijā ir ievērojami palielinājies – saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) datiem šī gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, ceļu satiksmes negadījumu skaits pieaudzis par 10,5%.Jau 2004. gadā Latvijā tika ieviesta pārkāpumu uzskaites punktu sistēma, un statistika par pēdējo pusgadu liecina – lielākā daļa autovadītāju ir apzinīgi un ikdienā ievēro ceļu satiksmes noteikumus.

„87% Latvijas autovadītāju, kuri ir veikuši OCTA polises iegādi, nav reģistrēts neviens soda punkts, un viņi uzskatāmi par godprātīgiem un apzinīgiem ceļu satiksmes dalībniekiem, 9% reģistrēti viens vai divi pārkāpumu uzskaites punkti, bet atlikušajiem 4% pārkāpumu skaits ir lielāks. To, vai un kāda ir saistība starp soda punktiem un iespēju potenciāli iekļūt negadījumā, apliecinaapdrošināšanas sabiedrības BALTA veiktā klientu datu analīze – autovadītāji, kuriem ir reģistrēti pārkāpumu uzskaites punkti, negadījumos nokļūst biežāk un arī atlīdzības procentuāli piesaka daudz biežāk,” situāciju skaidro Uldis Dzintars, norādot, ka satiksmes drošība ir prioritāte un OCTA polises cenas pieaugums varētu būt papildu motivācija autovadītājiem ikdienā vairāk domāt par savu braukšanas kultūru, mazāk apdraudot gan sevi, gan citus satiksmes dalībniekus.

Arī Drošas braukšanas skola norāda, ka autovadītājiem, kuru krājumā ir liels ceļu satiksmes pārkāpumu punktu skaits, tie visbiežāk ir par sistemātisku noteikumu pārkāpšanu. „Drošas braukšanas skola jau kopš 2009. gada nodrošina apmācības autovadītājiem, kuri ir nopelnījuši astoņus pārkāpumu punktus. Apmācības viņiem ļauj šo skaitu samazināt par diviem punktiem, un šo iespēju izmanto apmēram 10% no kopējā punktu saņēmēju skaita. BALTA iniciatīva iekļaut pārkāpumu uzskaites punktus OCTA cenas noteikšanā ir apsveicama, jo tā noteikti varētu būt papildus motivācija,” norāda Edmunds Ozolnieks, Drošas braukšanas skolas valdes loceklis.

Apdrošināšanas sabiedrība BALTA ir pārliecināta, ka pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas iekļaušana OCTA polises cenas aprēķinā ir veids, kā ne tikai motivēt agresīvākos autovadītājus vairāk domāt par braukšanas kultūru, bet arī no OCTA polišu svārstībām pasargāt godprātīgākos autovadītājus. „Apzinīgajiem autovadītājiem nav jāmaksā par tiem, kuri ikdienā aizmirst par disciplīnu uz ceļa,” ir pārliecināts Uldis Dzintars. BALTA OCTA polises cenas aprēķinā tiks ņemts vērā autovadītāja uzkrāto pārkāpumu punktu skaits, proti, jo lielāks soda punktu skaits, jo potenciāli augstāka OCTA polises cena.

Pārkāpumu uzskaites punktu sistēma Latvijā darbojas jau 12 gadus, un tā nosaka, ka, iegūstot astoņus pārkāpumu punktus, transportlīdzekļa vadītājam ir pienākums apmeklēt apmācības kursus par drošu transportlīdzekļa vadīšanu un ceļu satiksmes drošību, savukārt, ja pārkāpumu punktu skaits sasniedzis 12, ir atkārtoti jānokārto vadīšanas eksāmens.