Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121), Fid:378, Did:0, useCase: 3


Ko, par ko un ar ko runāt darba intervijās

Darba intervijas vada un tajās piedalās dažādi cilvēki – uzņēmuma personāla cilvēki, nodaļu vadītāji, uzņēmuma vadītāji, atlases kompāniju cilvēki vai vienkārši ziņkārīgie, kuri bāž savu degunu visur, kur kaut kas notiek. Katrs no šiem cilvēkiem uz interviju ir ieradies ar savu mērķi, savas kompetences ietvaros, protams. Kandidāta uzdevums ir spēt atšķirt šos cilvēkus un saprast, kādas kārtis katram „pretiniekam” izspēlēt.

Ideālā variantā, ja intervētāji ir kulturāli cilvēki un stādās priekšā nosaucot vārdu, uzvārdu un amata nosaukumu, var noprast ar ko Jums būs darīšana, līdz ar ko var arī spēt labāk izstrādāt pareizo stratēģiju un taktiku!

Kopīgais mērķis visiem ir viens – noskaidrot Jūsu piemērotību! Jāņem vērā fakts, ka vairums citi konkurenti, kas, tāpat, kā Jūs ies uz to pašu interviju un neatkarīgi no tā, kas viņus intervēs, pieļaus vienu ļoti būtisku kļūdu – nespēs pasniegt sevi kā uzņēmuma vajadzību apmierinātāju un konkrēto problēmu risinātāju. Jūsu konkurenti stāstīs par tām lietām, kas viņiem labāk padodas vai tām lietām, kuras viņiem patīk darīt un bieži vien tam nebūs nekāda sakara ar to, kas nepieciešams uzņēmumam.

Ko no Jums grib uzņēmuma personāla speciālists?
Visdrīzākais viņa uzdevums būs veikt pirmo iepazīšanos, noskaidrot vai Jūsu raksturs ir piemērots veicamajam darbam un cik labi Jūs spēsiet iekļauties kolektīvā.

Jums tiks arī uzdoti vispusīgi un virspusēji jautājumi par iepriekšējo darba pieredzi ar domu vai esat darījis tās lietas, kas šajā uzņēmumā šim amata veicējam būs jāveic.

Ko darīt? – Esiet smaidīgi, atvērti, ieinteresēti, stāstījumu maksimāli pietuviniet sludinājumā minētajām prasībām! Var pajautāt vispārīgus jautājumus par uzņēmumu, bet tikai tādus uz kuriem uzņēmuma mājas lapā nebūs jau atbildēts. Nekādā gadījumā uz aicinājumu uzdot jautājumus neatbildiet, ka viss skaidrs un jautājumu nav.

Ko no Jums grib nodaļas vadītājs?
Mazāk viņš mēģinās iedziļināties cik jauks Jūs esat, viņam svarīgi būs, vai Jums ir vēlēšanās (uguntiņa acīs) vajadzīgos darbus darīt un arī zināšanas par to – kā to izdarīt, vai esat patstāvīgs un tai pat laikā vai varat bez ierunām pildīt komandas, vai strādājat ātri, utt.

Ko darīt? – Koncentrējiet stāstījumu uz iepriekšējo darba pieredzi saistībā ar nākotnes darbu, varat runāt par specifiskām lietām kā līdzīgs ar līdzīgu. Varat pajautāt būtiskas specifiskas detaļas par veicamajiem pienākumiem.

Ko no Jums grib uzņēmuma vadītājs?
Uzņēmuma vadītājs parasti ir „liels cilvēks” ar globāla mēroga domāšanu. Viņam svarīgi būs vai Jūs orientēsieties nozarē vai zināsiet konkurentus, būsiet spējīgs saskatīt lietas perspektīvā.

Ko darīt? – Saruna jāveic vairāk vispārīgāka un jautājumi jāuzdod globāli, vadītājs ļoti bieži nezinās Jūsu potenciālā darba detaļas, nenostādiet viņu neērtā pozīcijā, kurā viņam ir jāsāk stostīties un izlocīties no atbildes.

Ko no Jums grib ziņkārīgais?
Neko! Pavērot, kā Jūs izturat spiedienu, pabaudīt visvarenības sajūtu un pēc tam, protams, izteikt savu kritisko un vienmēr pareizo viedokli.

Ko darīt? Laipnība, uzmanība, acu kontakts un kāds atzinīgs vārds par kādiem uzņēmuma sasniegumiem – ir Jūsu ieroči un trumpji. Ja viņš gadījumā kaut ko stāsta – aktīvi un ar apbrīnu klausīties viņā un nekādā gadījumā nepārtraukt, jo šis ir viņa „zvaigžņu” brīdis, ne Jūsējais!

Ko no Jums grib atlases kompānijas cilvēks?
Nu, ar mums kā ar bitēm! Dažādi – viss atkarīgs, ko klients vēlas, lai mēs noskaidrojam! Dažreiz tās var būs pavisam vienkāršas lietas – vai cilvēks ir proaktīvs un ieinteresēts, citreiz vai nav t.s. „pārziemotājs”, bet citreiz tas var arī būt kāds ļoti sarežģīts projekts, kurā mums būs uzdots kandidātu izpētīt 360 grādos un zem mikroskopa!

Ko darīt? Neatkarīgi no tā, kas un cik daudz cilvēku Jūs intervē, padoms ir viens – vērojiet un vērtējiet arī viņus, kā viņi izturas, kā reaģē uz Jūsu atbildēm, jo no cilvēka reakcijas jau vien ļoti daudz ko var saprast un secināt. Lieciet lietā empātiju un mēģiniet iejusties viņu vietā. Viņi intervijā ir Jūsu klienti un klienti ir jācenšas izprast – kuram māte, kuram meita, bet kuram vispār – kleita!

Bet, jebkurā gadījumā, kā parasti, ja Jums intervija šķiet nepatīkama, Jums ir tiesības to jebkurā brīdī pārtraukt, pateikties par Jums atvēlēto laiku un iet projām!
Veiksmi intervijās vēlot!

CV-Online (www.cv.lv)

     [+] [-]

, 2010-09-28 13:27, pirms 14 gadiem
Pedējā laikā šis jautājums satrauc mani. Bieži domāju, ka psiholoģijas zināšanas ļoti noderētu, lai veiksmīgi izturētu darba interviju..

     [+] [-]

, 2010-09-28 15:09, pirms 14 gadiem
Viegli jau pateikt - vērojiet un vērtējiet apkārtējos intervētājus, bet tajā brīdī, tu, cilvēks, esi tik satraucies, ka nekāda vērošana neizdodas.

     [+] [-]

, 2010-09-28 17:15, pirms 14 gadiem
Bet, jebkurā gadījumā, kā parasti, ja Jums intervija šķiet nepatīkama, Jums ir tiesības to jebkurā brīdī pārtraukt, pateikties par Jums atvēlēto laiku un iet projām!
kā tad to var izdarīt, ja gribi dabūt darbu?

     [+] [-]

, 2012-01-13 11:46, pirms 12 gadiem
256