Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121), Fid:378, Did:0, useCase: 0


Jaunumi auto riepu marķējumos un parametros

Redakcija
Redakcija

Kad iegādājamies sadzīves tehniku, vienmēr pievēršam uzmanību tās energoefektivitātes marķējumam, kas palīdz izdarīt pareizo izvēli. Līdzīgi vajadzētu rīkoties arī, iegādājoties jaunas riepas savam spēkratam.

Liela daļa mašīnu saimnieku vēlas noskaidrot, kā ekonomiski braukt ar auto, un tieši atbilstošu riepu izvēle ir viens no svarīgiem aspektiem braukšanas ekonomiskuma, kvalitātes un drošības uzlabošanā. Kopš 2012. gada novembra spēkā ir Eiropas Savienības riepu marķēšanas sistēma, kas 2021. gadā tiks papildināta.

Par jaunumiem riepu marķējumos lasi turpinājumā.

Jaunais riepu marķējums – ko tajā plānots iekļaut?

Iegādājoties automašīnas riepas, ir svarīgi saprast, kā dažādi elementi savstarpēji ietekmē viens otru. Riepu veids un kvalitāte ir saistīta ne tikai ar transportlīdzekļa degvielas patēriņu, bet arī drošību, braucot auto un arī troksni, kas tiek radīts, pārvietojoties pa dažādām vidēm.

Kādus datus marķējumā varēs nolasīt?

Lai atgādinātu autobraucējiem par šiem svarīgajiem aspektiem un mazinātu CO2 izmešu apjomu, no 2021. gada 1. maija Eiropas Savienībā pieejamām vieglo un kravas auto riepām obligāts būs marķējums, kas ietver datus par riepu degvielas patēriņa efektivitāti, ārējo rites troksni un saķeri ar slapju brauktuvi, turklāt nākotnē plānots iekļaut informāciju arī par paredzamo nodilumu, nobraukumu un saķeri ar apledojušu un sniega klātu ceļu. Lai būtu iespējams noteikt precīzus datus par riepu nodilumu un nobraukumu, nepieciešama atbilstoša testēšana. Kad piemērotas metodes būs gatavas, marķējums tiks papildināts atkārtoti.

Jaunais marķējums būs iekļauts arī augstas noslodzes transportlīdzekļu riepās, uz kurām līdz šim Eiropas Savienības noteiktais marķējums neattiecās.
Lai, iegādājoties auto riepas, pircēji varētu noskaidrot visu ar tām saistīto informāciju, jaunais marķējums būs jāiekļauj visās tirdzniecības vietās gan klātienē, gan tiešsaistē, un tam jābūt viegli pamanāmam. Lai ātrāk iegūtu datus par riepu modeli, ieteicams būs arī iekļaut marķējumā QR kodu.

Kā marķējumā sniegtā informācija noder, pērkot jaunas riepas?

Trokšņu līmenis, riepu saķere ar slapju ceļu, kā arī riepu ekonomiskums ir raksturlielumi, kas noder, lai salīdzinātu, kurš riepu modelis ir drošāks un atbilstošāks pircēju vajadzībām. Tāpat augstāka riepu kvalitāte nozīmē arī mazāku CO2 emisiju apjomu, kas ir īpaši nozīmīgs faktors vides piesārņojuma mazināšanā.
Ieskatīsimies katrā no trim parametriem padziļināti.

Saķere ar slapju ceļu
Viennozīmīgi svarīgs rādītājs, kam ir nozīme teju katrā mūsu klimata joslas sezonā. Šis parametrs parāda to, cik labi riepas protektors saglabā kontaktu ar brauktuves virsmu, kad tā ir slapja, līdz ar to arī ietekmē spēju efektīvi nobremzēt. Labākā saķere ar slapju brauktuvi tiek vērtēta ar burtu A savukārt vājākā saķere – ar F. Vieglajiem pasažieru auto D un G apzīmējumus nepiemēro.

Efektīvs degvielas patēriņš
Tas, kādas riepas automašīnai izvēlamies, vidēji 20% līdz 30% apjomā ietekmē arī to, cik daudz degvielas transportlīdzeklis patērē. Jo mazāka riepu rites pretestība, jo mazāks degvielas apjoms tiek patērēts. Ar burtu A apzīmē ekonomiskākās riepas degvielas patēriņa ziņā, savukārt ar G apzīmē mazāk ekonomiskas riepas. D apzīmējumu vieglajiem pasažieru auto nepiemēro.

Radītā trokšņa līmenis
Esot kustībā, riepas rada troksni, un dažādiem modeļiem tā līmenis atšķiras. Šo mērījumu apzīmē ar trim parametriem – viens melns vilnis nozīmē zemāko trokšņu līmeni, divi viļņi – mērenu, savukārt trīs viļņi parāda to, ka riepu radītais troksnis ir virs Eiropas Savienībā noteiktā līmeņa.

Esi gudrs šoferis – izpēti, kādas riepas pērc savam auto!