Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121), Fid:378, Did:0, useCase: 3


Korporatīvie pasākumi kā daļa no well-being domāšanas uzņēmumā

Redakcija
Redakcija

Well-being ir doma par cilvēka fizisko, mentālo un sociālo labsajūtu, kas aizvien populārāka kļūst tieši uzņēmumos. Kas veicina darbinieku produktivitāti un vai korporatīvie pasākumi var ietekmēt šos rādītājus?

Īsumā par well-being

Atsaucoties uz “Porter Novelli HealthStyles” veiktā novērtējuma datiem :
● 11% pieaugušo pēdējo 30 dienu laikā jutušies mundri;
● 15% pieaugušo pēdējo 30 dienu laikā jutušies mierpilni;
● 19% pieaugušo piekrīt, ka viņi ir apmierināti ar savu dzīvi;
● 30% pieaugušo uzskata, ka lielāko dienas daļu viņi saskata jēgu tam, ko dzīvē dara.

Vai, Tavuprāt, rādītāji ir apmierinoši, ja nevienā no apgalvojumiem pozitīvu atbildi nav sniegusi pat puse no respondentiem? Ņemot vērā, ka vairums cilvēku lielāko nedēļas daļu pavada darbavietā, svarīgi rūpēties par viņu labsajūtu un organizēt team building aktivitātes. Turklāt laimīgs un apmierināts darbinieks būs daudz produktīvāks un lojālāks, uzlabojot uzņēmuma ienākumus.

Foto: Pexels.com

Ko rāda ārvalstu statistika?

Kamēr Latvijā par well-being iniciatīvām sāk tikai domāt, ārzemēs šī labā prakse pamazām jau tiek ieviesta vai pat iestrādāta uzņēmuma nākotnes attīstības plānos. Līdz ar to korporatīvie pasākumi nav tikai periodiska izklaide starp darbiem, bet gan reāla nepieciešamība.

Reward & Employee Benefits Association Anglijā veiktā darbinieku well-being izpēte 2017. gadā norāda, ka:
● 45,7% uzņēmumu ir plānojuši well-being stratēģiju ieviest jau 2017. gadā
● 23,8% uzņēmumu plāno stratēģiju ieviest tuvāko gadu laikā;
● 24,6% uzņēmumiem šāda stratēģija ir vēlmju sarakstā, bet vēl nav uzsākta plānošana.

Protams, šādu iniciatīvu ieviešana prasa arī finanšu resursus, kas mazākiem uzņēmumiem, iespējams, ir ierobežoti. Cik gadā par šādām iniciatīvām maksā uzņēmumi Anglijā?
● 51£ līdz 75£ par darbinieku tie uzņēmumi, kuriem ir stratēģija
● 1£ līdz 25£ par darbinieku tie uzņēmumi, kuriem nav stratēģijas

Taču korporatīvie pasākumi vai vides uzlabošana darba vietā var būt radoša un nemaz neprasīt lielus līdzekļus. Lūk, vairākas idejas!

Korporatīvie pasākumi neformālai atpūtai

Korporatīvie pasākumi idejas ziņā var būt ļoti dažādi - sākot ar vienkārši pasēdēšanu kafejnīcā pēc darba līdz pat tematiskām ballītēm, sporta spēlēm un pārgājieniem. Svarīgākais, ka visi korporatīvie pasākumi ietver team building aktivitātes, lai radītu komandas izjūtu un iepazītu viens otru labāk.

Lāzerpeintbols jautrībai un sadarbībai komandā

Lāzerpeintbols jeb lāzertags ir viena no piemērotākajām aktivitātēm kolektīvam, kurā ir gan sievietes, gan vīrieši, jo trāpījums jūtams ar nekaitīgu un vieglu vibrāciju. Līdz ar to droši var spēlēt arī dāmas, neuztraucoties par zilumiem, ko nereti var gūt peintbola spēlē.

Kā notiek spēle?

Spēles dalībnieki tiek sadalīti komandās. Atkarībā no spēlētāju skaita tās var būt divas vai, piemēram, trīs. Katrs spēlētājs saņem vajadzīgo ekipējumu:
● tīru galvas saiti trāpījuma uztveršanai;
● ieroci (ir iespējams izvēlēties sarp vairākiem veidiem).

Visu spēles laiku laukumā ir instruktors, kurš dod dažādas misijas, piemēram, bāzes ieņemšana un noturēšana, karoga uzvilkšana mastā, pretinieka bāzes iekarošana, VIP persona u.c. Atkarībā no pasākuma mērķa instruktors pielāgos arī uzdevumus.



Šādi korporatīvie pasākumi parasti ilgst 1h līdz 2h lāzerpeintbola laukumā, pēc spēles sarīkojot pikniku ar līdzi paņemtiem dzērieniem un uzkodām - izsalkums, pozitīvas emocijas un patīkamas sarunas par spēles gaitu ir garantētas!

Individuāli un komandas rezultāti

Vēl viena lāzerpeintbola priekšrocība - pēc spēles tiks nolasīti komandas un katra spēlētāja rezultāti, kurus uzskaita precīza programma. Tā ir iespēja noskaidrot, kurš no kolēģiem ir bijis meistarīgāks. Sarīko draudzīgu prognožu spēli vai izaicinājumu pirms aktivitātes sākuma, piemēram:

● tam, kurš saņēmis vislabāko reitingu, veselu nedēļu darbā kafijas krūzīti mazgā tas, kurš saņēmis vissliktāko reitingu;
● tam, kurš visvairāk trāpījis citiem, visi uzsauc viņam pusdienas;
● tas, kurš saņēmis vissliktāko reitingu, vienu dienu pārējiem kolēģiem taisa kafiju u.tml.

Foto: GUNSnLASERS.lv, fotogrāfs Ralfs Cimermanis

Kādēļ izvēlēties lāzertagu kā team building ideju?

● Veids, kā saliedēt komandu
● Opcija izvērtēt, kurš no darbiniekiem spēj uzņemties līdera pozīciju, kurš vairāk uzklausa citu idejas
● Pozitīvs un draudzīgs sacensību gars
● Iespēja izvērtēt komandas sniegumu un uzlabot rādītājus nākamās misijas laikā
● Uzlabo prasmi sastrādāties komandā arī spriedzes situācijā
● Veids, kā atpūsties un atslābināt prātu no ikdienas raizēm
● Iespēja fiziski izkustēties, uzlabojot savu pašsajūtu
“Šādi korporatīvie pasākumi darbiniekiem sniedz foršas emocijas, par ko gribas runāt vēl ilgi pēc spēles. Patīkami redzēt, kā cilvēki spēles laikā atraisās un azartiski grib sasniegt mērķi arī tad, ja no sākuma bijuši nedaudz kūtri,” komentē izklaides parku GUNSnLASERS instruktors Edvards. “Iesaku sarīkot šādu sportisku aktivitāti, ja ir vēlme piedzīvot ko īpašāku nekā parasti,” viņš piebilst.

Foto: GUNSnLASERS.lv

Dzīvnieku patversmes apmeklējums

Darīt labus darbus lieliskā kompānijā rada divtik lielu prieku, tādēļ šāda tipa korporatīvie pasākumi sagādās gandarījumu. Sarīko mini labdarības akciju uzņēmumā, lūdzot kolēģiem ziedot dzīvnieku patversmei noderīgas lietas:
● bļodiņas;
● suņu pavadas;
● Kaklasiksnas suņiem un kaķiem;
● segas;
● rotaļlietas;
● barību.

Ja vēlaties palīdzēt kādai konkrētai patversmei, piezvaniet un pajautājiet, kas tieši tajā mirklī visvairāk nepieciešams. Pēc tam viss kolektīvs dodaties uz patversmi aizvest saziedotās mantas un izvest pastaigā četrkājainos draugus - suņus.

Foto: Pixabay.com

Sportošanas izaicinājums

Radīs gan mentālo, gan fizisko ieguvumu, mudinot darbiniekus pievērsties veselīgam un aktīvam dzīvesveidam.

Kā teicis miljardieris Ričards Brendsons: “Es esmu divreiz produktīvāks tajās dienās, kad nodarbojos ar fiziskām aktivitātēm. Tieši tādēļ cenšos celties plkst.5:00, lai varētu izpildīt kādus vingrinājumus.” Turklāt sportošana uzlabo miegu un līdz ar to cilvēks jūtas možāks.

Sarīko darbavietā 14 vai 30 dienu sportošanas izaicinājumu, katru vakaru atklājot nākamās dienas uzdevumu vai mēneša sākumā paziņojot vēlamo rezultātu visa izaicinājuma laikā. Tie var būt:
● nobraukti 50km ar velosipēdu divu nedēļu laikā;
● noskrieti 10km nedēļā;
● vingrota 1h nedēļā;
● 25 vēderpresītes dienā;
● 15 minūšu izstaipīšanās ik rītu u.c.

Jo ilgāks būs izaicinājuma periods, jo lielāka iespēja, ka šādas aktivitātes pārvērtīsies par darbinieku ikdienas neatņemamu sastāvdaļu. Kā pierādījums un vienlaikus arī motivācija citiem kolēģiem uzdevuma izpildei kalpos video vai foto atskats.

Foto: Pexels.com

Lai gūtu papildu motivāciju, padomā par balvām izaicinājuma noslēgumā - dāvanu karte, teātra vai kino biļetes, sportošanai noderīgs ekipējums, papildu brīvdiena u.tml. Sāc ar sevi un aicini piedalīties arī citus!

Kopīga izglītošanās un semināri

Arī lekcijas un seminārus var apvienot ar patīkamu un neformālu atpūtu. Opcijas ir vairākas, no kurām vari izvēlēties budžetam piemērotāko:
nelielas 30 minūšu garas lekcijas, kuras pasniedz paši kolēģi, pastātot par nozares jaunumiem tieši savā amatā. Ja lekcijas tiek organizētas no rīta, pēc tām var sarīkot kopīgas vēlās brokastis, ieviešot šādas aktivitātes reizi nedēļā vai mēnesī;
divu dienu seminārs viesu namā, kurā tiek uzaicināti īpaši speciālisti, kas pastāstīs gan par nozares jaunumiem, gan well-being un citām aktuālām tēmām. Semināra pirmās dienas noslēgumā sarīko nelielu ballīti, bet otrā dienā stratēģiskus uzdevumus komandās;
darbiniekiem apmaksātas biļetes publiskos semināros vai lekcijās, kas var būt kā papildu bonuss, ja ir sasniegts mēneša vēlamais rezultāts.

Foto: Pexels.com

Šādas aktivitātes ir ilgtermiņa ieguldījums darbinieku izaugsmē, kas palīdzēs arī uzņēmumam uzlabot rādītājus.

Laiks pievērst uzmanību, lai darbinieki darba vietā justos moži, enerģijas pilni un gatavi gāzt kalnus! Sarīko izglītojošus un arī izklaides piepildītus pasākumus, kas radīs patīkamas emocijas!