Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121), Fid:378, Did:0, useCase: 0


5 padomi, kā mierīgi strādāt attalināti, kad visi ir mājās

Redakcija
Redakcija

Esam pieraduši pie rīta steigas, transporta sastrēgumiem, kafijas pauzes un sarunām ar kolēģiem. Tas pieder pie mūsu darba dienas. Tagad, kad daudziem jāstrādā no mājām, mūsu smadzenes ir apjukušas. Kā tām palīdzēt ātri iesaistīties procesā, lai savlaicīgi un kvalitatīvi izpildītu savus darba pienākumus?

Daudziem darbs no mājām ir jauna pieredze. Kāds par to ir priecīgs, bet kāds, gluži pretēji, neapmierināts un apjucis - jāpārveido darbu grafiks, jāmaina ieradumi. Lai maksimāli efektīvi izmantotu savu laiku un ātri pielāgotos jaunajam darba formātam, ievēro 5 vienkāršus noteikumus.

1. Pošamies uz darbu

Ja jāstrādā no mājām, mūs iepriecina iespēja ilgāk pagulēt, mierīgi paēst brokastis, sēdēt pie datora mīkstā ērtā krēslā. Vai tas nav tas, par ko sapņojām, sastrēguma stundā nevarot atrast vietu, kur sabiedriskajā transportā būtu ērti pieturēties?

Diemžēl mūsu smadzenes pārāk iecienījušas rituālus - tie palīdz ātrāk orientēties notiekošajā. Daudzus gadus strādājot birojā, tās pierada, ka vispirms jāpieceļas, jānomazgājas, jāsaģērbjas, tad jāpavada laiks ceļā un tikai tad jāiesaistās darba procesā. Izmaiņas mulsina.

Tāpēc, saglabājot vismaz daļu no rīta ieradumiem, būs vieglāk koncentrēties uz darba uzdevumiem. Pretējā gadījumā smadzenes izlems, ka pienākusi nedēļas nogale un var atpūsties. Tu nesteidzies, neizej no mājas - tas arī nozīmē, ka nestrādā.

2. Izveidojam biroju mājās

Iztēlojies biroja galdu. Šis “tēls” uzreiz asociējas ar aktivitātēm, darbu. Dīvāns un televizors asociējas ar atpūtu. Strādājot no mājām, noteikti jāizvēlas vieta “mājas” birojam.

Svarīgi, lai darba vieta būtu ērta. Labāk sēdēt krēslā pie galda, nevis nolikt klēpjdatoru uz ceļgaliem un apgulties dīvānā. Gulta un ērts krēsls lieliski piemēroti pārtraukumiem.

Iekārto savu darbavietu tā, lai viss būtu pa rokai. Lai ik pēc piecām minūtēm nebūtu jāiet uz virtuvi vai blakus istabu. Citādi var gadīties, ka aizej padzerties, bet atgriezies pēc stundas, jo ieraudzīji televizorā interesantu raidījumu.

Pārliecinies, ka tuvinieki saprot – kad atrodies “mājas birojā”, nevajadzētu traucēt un novērst tavu uzmanību. Pieprasi ievērot šo noteikumu. Ja iespējams, aizslēdz durvis.

3. Sastādām darba plānu

Kad vieta darbam iekārtota, saplāno savu darba dienu. Ir divas iespējas.

Pirmajā gadījumā tu strādā pēc ierastā grafika. Apsēdies pie datora parastajā laikā, dodies pusdienas pārtraukumā, beidz darbu kā parasti. Šī varianta priekšrocība – tev ir brīvs laiks, kuru ierasti pavadīji ceļā uz darbu. Izmanto to ar prieku - pastaigājies, skrien, meditē, komunicē ar tuviniekiem. Centies nesākt darbu agrāk nekā parasti, un neaizsēdies pārāk ilgi.

Ja izvēlies otro iespēju, vispirms jāsadala diena darba posmos. To ilgums aptuveni 40 minūtes - tas ir, cik daudz mēs varam darboties, nenovēršot uzmanību no uzdevuma. Ērtības labad pat vari iestatīt taimeri. Starp posmiem ievēro 10 minūšu pārtraukumu.

Izveido plānu darbam ar konkrētiem uzdevumiem. “Apdomāt projektu” ir pārāk vispārīgs formulējums. Bet “uzrakstīt piecus piegādes problēmas risinājumu variantus” jau ir labāk.

Neviens no darba organizēšanas variantiem nav perfekts. Izvēlies sev piemērotāko.

4. Komunicējam ar kolēģiem

Darbs no mājām nenozīmē strādāšanu pilnīgā vienatnē. Nepārtrauc komunicēt ar kolēģiem, jo birojā mēs visi diezgan daudz runājam ar citiem. Lai arī nevarat kopā dzert kafiju, nekas neliedz apspriest jaunumus, dalīties viedokļos, iespaidos un lūgt padomu.

Ja pilnībā izolēsies no citiem, pēc dažām dienām tev kļūs pavisam garlaicīgi un tas nenāks par labu darbam. Ieplāno ikdienas tikšanās ar kolēģiem kopīgā tērzētavā, piemēram, rīta sapulcē.

Tā būs daudz vieglāk nenovirzīties no iecerētā kursa, nepazaudēt kopējo mērķi un neaizmirst, ka esi atbildīgs kolēģu priekšā par sev uzticētā darba izpildi.

5. Paņemam darbā patīkamas pauzes

Neaizmirsti laiku pa laikam paņemt darbā pārtraukumu. Izdomā, kā to pavadīt patīkami un lietderīgi. Diez vai Instagram apmeklēšana vai našķēšanās ir tie labākie varianti.

Kādam lieliska atpūta būs rotaļa ar kaķi, pastaiga ar suni, vakariņu pagatavošana vai grīdas mazgāšana. Bet varbūt tev gribēsies paklausīties mūziku vai pavingrot.

Ja var, pastaigājies pa parku vai vismaz ap māju. Ja nevar, pasēdi uz balkona vai atver logu. Svaigs gaiss nāks tikai par labu.

Darbam mājās ir daudz priekšrocību un trūkumu. Pašdisciplīna padarīs to pēc iespējas ērtāku un efektīvāku. Skaidrs darba laika un atpūtas laika nodalījums dos iespēju saglabāt produktivitāti un priecāties par pauzēm.

Ieteica psiholoģe Alisa Prohorova.