Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource1 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource1), Fid:6, Did:0, useCase: 3

Divritenis portfelī – palīgs zaļākām pilsētām

Redakcija
Redakcija

• Divritenis ar elektrisko motoru, kas ir salokāms portfeļa izmērā un sver tikai 7,5 kg, drīz varētu strauji pārņemt riteņbraucēju joslas un sabiedrisko transportu Eiropā!

• „Bike Intermodal” divriteņa dizains un ražošanas process sniedz iespējas veselai jaunai salokāmo divriteņu paaudzei, lai darbinieki atteiktos no mašīnām un veicinātu mūsu pilsētas zaļākas.

ES fondu atbalstītais projekts „Bike Intermodal” ir izstrādājis jaunu salokāmā divriteņa prototipu, kas sver tikai 7,5 kg, darbojas uz elektromotoru un salocīts ietilpst 50cm x 40cm x 15cm lielā kastē, kuru var vienkārši uzglabāt, pārvadāt vai arī nolikt restorāna, bāra vai kinozāles stūrī. Tā detaļas ir pilnībā otrreiz pārstrādājamas, kas nozīmē, ka viss divriteņa dzīves cikls ir dabai draudzīgs: no ražošanas līdz lietošanai un pat pārstrādei.

Salokāmie riteņi var viegli iekļauties satiksmes plūsmā ar mašīnām un sabiedrisko transportu, tie ir parādījušies kā arvien svarīgāks instruments, ar kuru atvieglot pārvietošanos pilsētvidē. Katru gadu tiek saražoti apmēram 135 miljoni divriteņu, no kuriem salokāmie sastāda aptuveni 2%. „Bike Intermodal” divritenis pāriet no tipiskās divriteņu nozares uz motorizēto transporta līdzekļu nozari. “Mēs esam pilnveidojuši divriteņa izturīgumu, ierobežojot detaļu daudzumu un lietojot visizturīgākos un vienlaikus vieglākos materiālus, tādu kā magnēzijs. Katra detaļa ir pārbaudīta, pārstrādājama, kā arī ražošanas process ir pārbaudīts. Šis process ir vērsts uz kvalitātes kontroli, iespējamību sekot līdzi produkta dzīves ciklam, domājot par apkārtējo vidi, ” uzsver Alesandro Belli (Alessandro Belli) no „Tecnologie Urbane”, kas ir viens no projekta galvenajiem partneriem, un ir „Bike Intermodal” jaunās kompānijas dibinātājs.

Pārveidojamā divriteņa kodols ir iepriekšēji rūdīts rāmis, kas atveras un aizveras kā lidaparāta šasija, veidots no lietā alumīnija vai magnēzija un burāšanai piemērotām trosēm. Jaunā kompānija izvērtē arī grafīta lietošanas iespējas nākotnē, lai vēl vairāk stiprinātu rāmi un padarītu to vieglāku.

Īpaši dizainēts motors, kuru attīstījis projekta partneris “Maxon Motors” (no BRAUN grupas), uzlabo pārvietošanos, nepievienojot pārmērīgu svaru. Pat ar motoru divritenis svars ir puse no salīdzināma salokāmā divriteņa svara, kuram nav papildus motora, un aizņem piektdaļu no līdzīga divriteņa aizņemtās platības.

„Bike Intermodal” pētniecības projekts saņēma 1,58 milj. eiro no Eiropas Savienības pētniecības fondiem. Kopš projekta pabeigšanas kompānija turpinājusi optimizēt divriteņa dizainu un ražošanas procesu, un tagad tai ir gatavs produkts, kas var nonākt tirdzniecībā.

Maikls Dženings (Michael Jennings), Eiropas Pētniecības, inovācijas un zinātnes komisāres Moires Gēgenas-Kvinnas (Mįire Geoghegan-Quinn) pārstāvis: “Bike Intermodal ir tāda inovācija, kuru mums vajadzētu biežāk redzēt Eiropā, uzlabojot dzīves kvalitāti un ekonomisko konkurētspēju. Viens no mūsu pētniecības un inovācijas programmas “Apvārsnis 2020” galvenajiem mērķiem ir dabūt tādas lieliskas idejas kā šī no laboratorija uz tirgu. Jo vairāk inovatīvu kompāniju mums ir, jo labāk būs Eiropas ekonomikai.”
Bike Intermodal ir pētniecības projekts, kas tiek atbalstīts Eiropas Savienības fondu Septītās pamatprogrammas (FP7). Lai uzzinātu vairāk, apmeklējiet: Home .

Lai iegūtu jaunāko informāciju par Eiropas pētniecību un inovāciju, apmeklējiet:

ec.europa.eu
facebook.com
Innovation Union (innovationunion) on Twitter

Par Eiropas pētniecības un inovācijas fondiem

Šā gada 1. janvārī Eiropas Savienība uzsāka jaunu septiņgades pētniecības un inovācijas atbalsta programmu Apvārsnis 2020. Gandrīz 80 miljardi eiro tiks ieguldīti pētniecības un inovācijas projektos, lai atbalstītu Eiropas ekonomisko konkurētspēju un paplašinātu cilvēka zināšanu robežas. ES pētniecības budžets ir galvenokārt vērsts uz ikdienas dzīves uzlabošanu tādās sfērās kā veselība, apkārtējā vide, transports, pārtika un enerģija (budžeta sadalījums redzams tabulā rindkopas beigās). Pētniecības partnerības ar farmācijas, gaisa telpas, mašīnbūves un elektronikas industrijām iedrošina privāto sektoru atbalstīt nākotnes izaugsmi un augsti kvalificētu darbavietu radīšanā. Apvārsnis 2020 būs arvien vairāk vērsts uz izcilu ideju pārvēršanu pārdodamos produktos, pakalpojumos un procesos.