Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource1 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource1), Fid:121, Did:0, useCase: 0

Cik daudz un kā drīkst dzert ūdeni treniņa laikā

Taisos uz treniņu, lieku somā ūdens pudeli un pēkšņi dzirdu kā mamma man saka: "Tu ko, vai tad treniņa laikā drīkst dzert?"
Ņemu pudeli laukā no somas un dodos uz treniņu bez ūdens.

Treniņa laikā, skatoties kā man mēle piekaltusi pie mutes, draudzene līdzjūtīgi pastiepj savu ūdens pudeli un prasa: "Kā tad tu, aizmārša, ūdeni neesi līdzi paņēmusi?"

Tā nu īsti nesaprotu- dzert vai nedzert ūdeni treniņa laikā? Un, protams, šo jautājumu uzdodu savam trenerim.

Izrādās, dzert!
Taču- nedaudz!
Un pēc noteikumiem!

Cilvēka un ūdens savstarpējās iedarbības mehānisms pie intensīvas slodzes ir sekojošs: cilvēks svīst un zaudē nozīmīgu šķidruma daudzumu, kurš, starp citu, ir ļoti nepieciešams sasprindzinātajiem muskuļiem.

Ja zaudētā šķidruma līmenis netiek atjaunots, muskuļi to vienalga dabūs- paņems no asinīm, mīkstajiem audiem un locītavām. Tālāk notiks sekojoša ķēdes reakcija: pasliktināsies asinsrite, tiks traucēta skābekļa padeve muskuļiem, muskuļi pārstās strādāt un treniņš zaudēs savu efektivitāti, vēl vairāk, tas kļūs pat kaitīgs veselībai. Tāpēc zaudētais ūdens daudzums jāatjauno. Taču ar mēru. Ja dzersiet aizgūtnēm, neatraujoties no pudeles kakliņa ledus aukstu ūdeni, nodarīsiet kaitējumu aknām un nierēm, kuras būs saņēmušas dāvanā milzīgu ūdens daudzumu, kas nekavējoties jāizvada fiziskās slodzes režīmā.

Sākumā jums vienkārši sāks durt sānā, bet pēc tam... bail pat iedomāties.

Tāpēc dzeram bieži, bet pa drusciņai: trīs ūdens malkus ik pēc 10-15 trenēšanās minūtēm, pēc tam divu stundu laikā pēc treniņa vēl 2-3 glāzes šķidruma.
Saprotams, dzert ko pagadās, arī nevar. Ideālajā variantā tas ir ūdens- gan treniņa laikā, gan pēc tā.

Ja treniņš ir ļoti intensīvs, ja darbojaties ar maksimālu slodzi, ja ilgstoši braucat ar velosipēdu- parastajam ūdenim varat pievienot tējkaroti medus, vai arī atšķaidīt ar ūdeni svaigi spiestu sulu.

Speciālos sporta dzērienus, kas paaugstina izturību un piedod spēkus, patiesībā dzert nevajadzētu. Tie izdara milzīgu slodzi uz nierēm, jo, neskatoties uz solījumiem, kas rakstīti uz etiķetēm, netiek gatavoti no dabīgiem komponentiem.

Tāpēc labāk dzeriet ūdeni! Tas ir veselīgs un nevienam nenodara nekādu ļaunumu.

     [+] [-]

, 2012-11-23 00:01, pirms 7 gadiem
Labs atgadinājums, ko it kā zinām, bet neņemam vērā, tā taču mana veselība.


Http://www.RezervesDALAS24.Lv