Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource1 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource1), Fid:5, Did:0, useCase: 0

Mobilais trafiks - kā to dabūt un kā pielietot?

Drukāt

Īsziņa ir viens no ātrākajiem un vienkāršākajiem veidiem, kā uzrunāt klientus – turklāt daudzus vienlaicīgi, tomēr arī šis nav vienkāršs mārketinga instruments, ar ko neierobežoti “spēlēties” – var sanākt “pārdozēt”, kas nebūt nebūs tas mērķis, ko vēlamies sasniegt.

Visbiežāk mobilais mārketings tiek izmantots, lai dažādi pakalpojumi sniedzēji informēt savus esošos klientus par akcijām, piedāvājumiem, termiņiem, rēķiniem, parolēm un tā tālāk. Daudzi interneta veikali sūta ziņojumus klientiem par preču pasūtīšanu, piegādi, piegādes procesu, kas arī ir daļa no mobilā mārketinga – liekot klientam justies pozitīvāk par uzņēmumu un savu veikto pirkumu. Ja klients saņem ziņas, ka prece ir izsūtīta, ir ceļā un saņem ziņu, kad tā ir pienākusi, ir daudz patīkamāk, nekā nezināt, cik ilgi jāgaida, kamēr internetā nopirktā prece veic attālumu no veikala līdz jaunajam saimniekam. Tomēr – ja šādu ziņu ir pārāk daudz (nevajag atskaitīties par katru kilometru, kuru prece veic, lai būtu tuvāk saņemšanas brīdim), ziņas var kļūt kaitinošas un klientam vairāk radīsies negatīva, ne pozitīva sajūta par uzņēmumu. Salīdzinot ar e-pasta mārketingu, mobilais mārketings ir krietni vien jūtīgāks – jāzina kādā laikā, cik daudz un ko sūtīt. Ja e-pastus izlasām vienu, divas reizes dienā, kad ir laiks, tad SMS telefonā tiek lasītas uzreiz, kad tās atnāk. Savukārt, ja darba dienas laikā nāk neskaitāmi daudz ziņojumi uz telefonu, kas sāk jau traucēt darba procesā, lai visu izlasītu, klients var kļūt tikai dusmīgs. Tāpat, uzņēmumiem būtu arī klienti jāinformē par to, ka pastāv iespēja, atteikties no īsziņu saņemšanas. Piesakoties, it kā ikviens zina, ka pastāv iespēja arī attiekties, bet kur un kā to izdarīt – informācijas nav. Savukārt uzņēmumam nav īsti jēgas (tukšs resursu patēriņš) sūtīt ziņas klientiem, kuriem tās nemaz neinteresē un drīzāk kaitina, nekā ir vērtīgas.

Mobilais mārketings Latvijā ir strauji attīstījies un uzņēmumi sākuši izstrādāt dažādas stratēģijas – kā pārdomātāk veidot mārketinga plānu, lai ar īsziņām sasniegtu pozitīvo, ne negatīvo rezultātu.

Domājot par to, kas ir mobilais trafiks – vienkāršiem vārdiem sakot, tā ir “satiksme”, lietošanas intensitāte un vērtīga informācija par to, kā, izmantojot mobilā trafika datus, sasniegt maksimālākus mobilā mārketinga rezultātus (klientus nekaitinot, bet veidojot pozitīvas attiecības starp klientu un uzņēmumu). Jo mobilais mārketings nav tikai ziņas nodošana klientiem, pareklamēšanās un ar to pasākums beidzas. Īsziņas ir daudz personiskākas, nekā epasti vai reklāmas lapiņas. Savukārt zvani prasa daudz lielākus resursus – sekojoši – īsziņas ir lielisks vidusceļš, kā sasniegt savus klientus ar mazākiem resursiem, tomēr vienlīdz efektīvi un veidojot lojālas attiecības ar klientu.

Lielākoties “trafiku” nosaka mājaslapām, interneta lietošanai un līdzīgām lietām, kamēr mobilais trafiks – klientu aktivitāte un laiks, kad ir vērts sūtīt ziņas. Mobilais mārketings nestrādās īpaši labi, ja tam nebūs izstrādāta īpaša stratēģija – kādus ziņojumus klientiem sūtīt, laiku, kad tos sūtīt ( te arī sāk parādīties būtiskums mobilajā trafikā) un cik bieži ziņojumus sūtīt. Ja jau noskaidrojām to, ka pārāk bieži sūtīti ziņojumi var sasniegt nepareizo mērķi, tad arī izvēlētais diennakts laiks var radīt tieši tādu pašu – negatīvu – efektu. Tas, ka naktīs klientiem ziņojumus nesūtīsim, domājams, ir skaidrs ikvienam. Tomēr, arī agrās rīta stundas nav labākais laiks, kad sūtīt reklāmas ziņojumus klientiem. Pirmkārt – visi vēl nav pamodušies vai arī ir aktīvā darbībā, lai uzsāktu darba dienu (kafija, brokastis, duša utt.), šajā laikā saņemta ziņa no kompānijas X, tiks pavirši, ātri izlasīta un aizmirsta ziņu mapītē, kamēr pēc laika, tīrot ienākošos ziņojumu atmiņu, tā vienkārši un neceremoniāli tiks izdzēsta. Nav īstais mērķis. Vakaros – līdzīgi. Laikā, kad visi steidzas mājās no darba, ātrāk grib nonākt savā dīvānā un izbaudīt atpūtas brīžus, reklāmas SMS noteikti nav tas, ko gribas lasīt. Savukārt ap pusdienas laiku, kad rīta darbi ir izdarīti, prāts nedaudz “atslēdzas” un gatavojas pēcpusdienas darbiem – lūk īstais laiks, lai rūpīgāk izlasītu saņemtu ziņu no kāda uzņēmuma un pat kvalitatīvi uztvertu tur iekļauto ziņojumu.

Par mobilā trafika informāciju vairāk rūpējas mārketinga speciālisti, kas mēģina izprast klientu aktivitāti, kad un kādas ziņas sūtīt.

Vairāk informācijas par SMS mārketinga iespējām - sales.lv/sms/web-izsutisana/
Vairāk informācijas par E-pasta mārketinga iespējām - sales.lv/e-pasta-marketings/

Tev jābūt autorizētam,





" Es sev pateicu, ka vairs nekad nenožēlošu to, ko neesmu izdarījis. Es gribu nožēlot tikai to, ko esmu izdarījis."
/ Valters Frīdenbergs /






Http://www.RezervesDALAS24.Lv