Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource1 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource1), Fid:5, Did:0, useCase: 0

Kā izvēlēties pareizu displeju fotogrāfijai un grafiskajam dizainam

Drukāt

Kādām funkcijām grafiskajiem dizaineriem un fotogrāfiem jāpievērš uzmanība, cenšoties atrast profesionālu displeju? Laikā, kas pieejams milzīgs skaits monitoru izmēru, izšķirtspēju, augstuma un platuma attiecību, paneļu tehnoloģiju un krāsu atbalstu, kas cīnās par savu vietu veikalu plauktos, pat profesionāļiem ir grūti izvēlēties pareizo displeju, lai liktu saviem foto un dizaina darbiem izcelties uz citu fona.

Kā izvēlēties pareizu displeju fotogrāfijai un grafiskajam dizainam

MMD, Philips monitoru zīmola licences partneris, apkopojis vairākus kritērijus:

1. Pirmais un vissvarīgākais jautājums: krāsa. Profesionālā vidē krāsām uz ekrāna jābūt maksimāli vienādām ar citu ierīču, piemēram, printeru, radītajām. Tādēļ arī precīza krāsu attēlošana ir tik svarīga. Lai arī tas varētu izklausīties ļoti daudz, ar 16,7 miljoniem krāsu, ko parasti iespējams reproducēt uz standarta displeja, profesionālai grafikai un izmantošanai fotogrāfijām nav pietiekams. Labam šāda veida darbam piemērotam monitoram jābūt gan ar plašu krāsu gammu, gan teicamu kalibrāciju. Šeit ir daži noteikumi, ar kuriem saskarsieties:

a. sRGB krāstelpa ir vismazākā;

b. Adobe RGB ir plašāka krāsu gamma nekā sRGB, un tas faktiski ir nozares standarts. Profesionālam displejam jāspēj šajā telpā precīzi reproducēt vismaz 90% (vēlams vairāk) krāsu;

c. Cits kopējais krāstelpas standarts ir NTSC gamma – 72% NTSC1 = 99% sRGB2 . Tādējādi displejs, kas spēj reproducēt vairāk nekā standarta 72% NTSC, nodrošinās vēl dzīvākas un realitātei atbilstošākās krāsas. Vairums jaunāko Philips monitoru, piemēram, aprīkoti ar tādām tehnoloģijām, kas ļauj tām nodrošināt no 85% NTSC (122.9% sRGB) līdz 104% NTSC (130% sRGB).

2. Vēl viens jautājums ir par monitora izmēru un augstuma - platuma attiecību:

a. Lai varētu labi pārskatīt savu radošo darbu, veiktu salīdzinājumus vai multifunkcionālus uzdevumus, nepieciešams lielāks ekrāns. Jebkurš displejs, kura izmērs ir mazāks par 27’’, vienkārši nespēj piedāvāt tādu ekrāna laukumu, kāds fotogrāfam vai dizainerim ir nepieciešams. 32’’ un pat 40’’ ir pietiekami lieli ekrānu izmēri, kas sniedz pietiekami plašu laukumu, lai varētu kvalitatīvi veikt darbu. Modeļu ieteikumus skatīti šeit.

b. Jāņem vērā arī augstuma un platuma attiecība. 16:9 platekrāna displeji tagad ir standarta, un daudzi dizaineri meklē augstuma un platuma attiecību 16:10, jo tādējādi var iegūt ne tikai daudz vietas horizontālā virzienā, bet arī relatīvi daudz vietas augstuma ziņā. Tas nozīmē, ka, lai visu labi pārskatītu, mazāk jākustina kakls un acis, turklāt šāds lielums ir proporcionāls standarta drukas izmēriem.

3. Izšķirtspējas izvēle ir mazāk skaidra, un tā jāapsver kontekstā ar displeja izmēru. Vai ar Full HD pietiek? Vai lietotājiem tomēr būtu jāizvēlas Quad HD vai pat 4K? QHD displeju izšķirstpēja ir 2560 x 1440 pikseļu, salīdzinot ar 1920×1080, ko piedāvā Full HD. Tomēr - jo lielāks ekrāns, jo augstākai jābūt izšķirtspējai. Tā kā profesionāli fotogrāfi un dizaineri meklēs vismaz 27 collu ekrānus, ir saprātīgi skatīties uz augstākas izšķirtspējas rādītājiem, vismaz QHD.

Ja plānojat pirkt kaut ko vēl lielāku, jāapsver 4K displeja (3840 x 2160 pikseļi) iegāde - tā ir monitoru kategorija, kuras popularitāte strauji aug. Šajos monitoros ir vēl lielāks pikseļu blīvums, padarot tos ideālus, lai veiktu komplicētu pietuvināšanu, lai saskatītu vissmalkāko detaļu. Tā kā katrā displeja kvadrātcentimetrā ir vēl lielāks pikseļu skaits, atsevišķus pikseļus nevar pamanīt par pēc ļoti izteiktas pietuvināšanas. Jebkurš, kas strādā ar dalītajiem ekrāniem, varētu secināt, ka pareizā izvēle darbam ir augstākās klases 40-collu displejs ar ļoti smalku izšķirtspēju.

4. Nākamais - paneļa tehnoloģija. Ir divas izplatītas tehnoloģijas, kas ir lieliskas grafisko darbu veikšanai: VA (vertikālā izlīdzināšana) un IPS (plaknes pārslēgšana). Abi piedāvā līdzīgus, izteikti platus 178 grādu skata leņķus, dodot iespēju skatīties uz displeju no gandrīz jebkādā leņķī. Taču atšķirība ir krāsu precizitātē un pastāvīgajā spilgtumā, kas IPS paneļos ir nedaudz augstākas. Taču daudzos jaunākos VA paneļa monitoros to labi kompensē ar speciālām krāsu uzlabošanas tehnoloģijām, piemēram, Ultra Wide-Color tehnoloģiju Philips modeļos, kas piedāvā izcila līmeņa krāsu precizitāti. Vēl jo vairāk, VA paneļi labāk attēlo melnos toņus un nodrošina labāku kontrastu nekā IPS paneļi, turklāt tiem ir tendence patērēt mazāk elektrības.

5. Plakanu vai izliektu? Tas atkarīgs no tā, kam dodat priekšroku. Jaunākie izliektie displeji viegli aptin ekrānu ap lietotāja skata līniju, ļaujot labāk koncentrēties uz veicamo uzdevumu, kas ir svarīgi nemierīgā biroja vidē. Izliekts displejs var radīt pastiprinātu dziļuma uztveri ar minimālu attēla kropļojumu. Taču daži lietotāji satura radīšanai (drīzāk nekā skatīšanai) dod priekšroku plakaniem displejiem, jo nav vēlami nekādi, pat vismazākie, izkropļojumi. Atkarībā no darba galda platības (un budžeta) var būt lieliska ideja strādāt ar diviem displejiem: vienu plakano un vienu izliekto.

Grafikas profesionāļiem vispirms jākoncentrējas uz šīm svarīgākajām funkcijām, taču jāpatur prātā arī citi faktori, piemēram, ergonomiskas pieregulēšanas iespēja un laba savienojamība. Visiem ir sava loma, lai ļautu tiem darba dienas gaitā kļūt ražīgākiem.

Tev jābūt autorizētam,





" Tas ir tik vienkārši un reizē tik sarežģīti - būt tādam, kāds esi!"
/ Renārs Kaupers /






Http://www.RezervesDALAS24.Lv