Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource44 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource44), Fid:270, Did:0, useCase: 3


Jaunākās tendences virtuvē: nesteidzīgums un socializēšanās funkcionālā un personalizētā telpā

Redakcija
Redakcija

Jaunākās tendences virtuvē: nesteidzīgums un socializēšanās funkcionālā un personalizētā telpā
Jaunais Fiskars Edge virtuves nazis

Pašlaik gatavošanas un ēšanas kultūra piedzīvo revolūciju. Tradicionāli gatavošanu un ēšanu var iedalīt neformālā ikdienas ēdienreizē un formālās svētku ēdienreizēs. Taču nesen parādījusies jauna tendence – cilvēki, kuri ir gatavi veltīt arvien vairāk laika, enerģijas un naudas ēdiena pagatavošanai. Šī kultūra ieņem nišu starp smalkām pusdienām ar baltiem galdautiem un ātrajām uzkodām, kur ir svarīgi izbaudīt ēdiena pagatavošanu no kvalitatīvām sastāvdaļām mierīgā, personalizētā atmosfērā. Tiek novērtētas kvalitatīvas sastāvdaļas ēdiena pagatavošanā, tomēr nav nosodāma arī mielošanās ar jau gataviem izstrādājumiem vai produktiem, uz kuriem var pievērt acis, jo laika pavadīšana kopā ar ģimeni vai draugiem ir vērtīgāka.

Fiskars Home jaunākais pētījums liecina, ka ēdiena gatavošana un ēšana kā brīvā laika pavadīšanas veids ir kļuvis par izteiktu tendenci. Saskaņā ar pētījuma datiem, 80% cilvēku ir ieinteresēti ēst gatavošanā, bet 28% līdz 37% ir pat ļoti ieinteresēti un mājās gatavo vismaz četras reizes nedēļā, turklāt gatavošana viņiem saistās ar prieku, radošumu un iedvesmu. Viņi ir lepni par savu māju un virtuvi un labprāt ielūdz vakariņās ģimeni un draugus. Visaktīvākie pavāri ir vecuma grupā no 25 līdz 65 gadiem, un šajā entuziastu grupā pieaug pavāru – vīriešu skaits.

Lai arī iepriekš vīriešu atbildība galvenokārt saistījās ar gatavošanu uz dārza grila, arvien vairāk vīriešu sāk uzņemties lielāku iniciatīvu virtuvē gan kā ēdiena entuziasti, gan pavāri. Starptautiskā mērogā, pieaug mājās gatavojošo vīriešu skaits vecuma grupā starp 20-30 gadiem, ko var skaidrot ar atraktīviem un populāriem pavāriem – vīriešiem televīzijas šovos. Tajā pašā laikā paaudze, kas pašlaik darbojas virtuvē, ir tā, kuru mātes aktīvi veidoja profesionālo karjeru, tādējādi bērni iemācījās patstāvīgi darboties vidē, kur parasti dominē sieviete, neuzskatot, ka konkrēti mājas darbi veicami tikai vienam dzimumam.

Virtuve, kā darba vieta, atspoguļo cilvēka dzīvesveidu un personību. Ir dzīvokļi bez virtuvēm tiem, kuru dzīvesveids to neprasa, bet ir arī entuziasti, kuriem virtuves estētika un funkcionalitāte ir ļoti svarīga: viņi vēlas, lai darbavieta būtu sakopta, funkcionāla un ļoti personalizēta. Kopumā var apgalvot, ka virtuve kļuvusi par sociālu telpu, ko izmanto ne tikai ēdiena gatavošanai un ēšanai, bet arī kā socializēšanās un izklaides vietu. Tas skaidri novērojams arī telpu izkārtojumā, kur virtuve un dzīvojamā istaba bieži vien ir daļēji vai pilnībā savienotas, veidojot vienu atklātu un plašu telpu. Jaunākās virtuves tendences ietver robustu un industriālu interjeru ar izteiktu uzsvaru uz melno vai balto krāsu un koka virsmām.

Fiskars pētījumi liecina, ka pircēji izvēlas ieguldīt kvalitātē, kad tiek runāts par virtuves piederumiem, piemēram, nažiem. Lieki teikt, ka aizrautīgiem pavāriem ir augstākas prasības attiecībā uz izmantotajiem virtuves piederumiem, tādēļ viņi ir gatavi tajos ieguldīt vairāk. Līdz ar to tradicionālie naža dizaini tiek papildināti ar jaunu asmeni un roktura materiālu, ka arī atšķirīgu krāsu. Šī brīža tendences ir uzmanību piesaistoši naži vienā krāsā ar atšķirīgu, gludu dizainu. Turklāt aizvien biežāk līdz ar vizuālo izskatu, pircēji izvēlas naža funkcionalitāti: izturību, līdzsvaru, vieglu lietošanu, ērtu kopšanu. Izvēloties nazi, lietotāji vēlas, lai tas būtu moderns, interesants un atbilstošs viņu personībai un stilam. Zinot šīs tendences, ir viegli noticēt, ka virtuve kļuvusi par sociālu telpu relaksētām aktivitātēm, kur ģimene un draugi vienmēr ir sirsnīgi gaidīti.