Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource44 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource44), Fid:214, Did:0, useCase: 0



Uz pikniku ar svaigām marinādēm un padomiem no uztura speciālistes un restorānu šefpavāriem

Karstajā laikā katrs no mums plāno, kā pavadīt savu brīvo laiku un kā to aizvadīt pēc iespējas patīkamāk. Pikniks ir neatņemama vasaras sastāvdaļa, kurā varam baudīt gardu maltīti, kā arī izrauties no ikdienas rutīnas un palutināt ķermeni ar saules stariem.

Gatavojoties piknikam, ir svarīgi zināt, ko ņemt līdzi un galvenais - ko tad īsti gatavot. Ar gardām receptēm un vērtīgiem padomiem dalās restorānu “Domini Canes” un “Soraksans” šefpavāri un uztura speciāliste Guna Rijkure.

Īpaša uzmanība jāvelta marinādēm. „Nepareizas marinādes dēļ var nākties pāris nākamās dienas pavadīt arī mājās. Tāpēc iesaku svaigai vasaras marinādei sagriezt tomātus, gurķus, papriku, puķkāpostus un pārliet tos ar paštaisītu pesto mērci un beigās pievienot svaigu citrona sulu,” pavārmākslā dalās restorāna „Domini Canes” šefpavārs Ilmārs Briška.

Zivis un gaļas produktus šefpavārs marinē reti. „Pietiek ar pipariem, sāli, zaļumiem, ķiploka daiviņu, citrona šķēli un olīveļļu. Gaļu ietin sviestpapīrā un tad folijā, uzliek uz karstām oglēm, un voilà,” iesaka Briška.
Veselības centra 4 uztura speciāliste Guna Rijkure skaidro, ka uz pikniku būtu ieteicams līdzi paņemt ne tikai gardas maltītes, bet arī ievērot dažas tautas gudrības, lai pēc ēdienreizes izvairītos no diskomforta sajūtas vēderā.
„Ja vien ir tāda iespēja, tad izvēlos augstvērtīgu gaļu, piemēram, medījumu. Tā ir liesāka, jo dzīvnieks visu mūžu ir skrējis pa mežu un pārticis no meža veltēm. Šāda gaļa satur arī vairāk minerālvielu, jo lopiņam ir brīva vaļa izvēlēties, ko likt uz kārā zoba, kādu pienenes saknīti vai labāk alkšņa lapu,” saka Rijkure.

Uztura speciāliste skaidro - ja ar gremošanas traktu viss ir kārtībā un patīk asi ēdieni – pikantām maltītēm nav ne vainas. Šādi ēdieni gan nebūtu piemēroti maziem bērniem un veciem cilvēkiem, jo tie var izsaukt kuņģa un taisnās zarnas kairinājumu, kā arī radīt nieru problēmas.

„Ja nu tomēr kuņģis ir saniķojies un vairs negrib strādāt, gremošanas darbības uzlabošanai noderēs bikarbonātu minerālūdens, piemēram, Borjomi, kas paātrināti atjaunos normālu gremošanas darbību,” stāsta Rijkure.
Savukārt korejiešu restorāna „Soraksans” šefpavārs Mikus Erdmanis stāsta, ka korejieši tradicionāli uz pikniku ņem līdzi īpaši marinētu cūkgaļu sojas mērcē, kura sastāv no sojas mērces, cukura, samaltiem sīpoliem, ingvera saknes un bumbiera, pievienojot arī sezama eļļu. „Gaļai jāmarinējas vismaz 12 stundas un tā tiek cepta kopā ar šampinjoniem uz speciālām panniņām, taču var iztikt arī ar parastajām čuguna pannām,” iesaka Ermandis.
Vispareizāk pagatavoto gaļu korejiešu gaumē būtu ēst to ietinot salatlapā kopā ar rīsiem, marinētiem čili pipariem, svaigiem gurķiem vai burkāniem un ķiplokiem.

No praktiskajām lietām restorāna „Domini Canes” šefpavārs karstajā laikā iesaka lietot plaši pieejamās termo somas, kuras lieliski noder piknika izbraucieniem. Savukārt parasto kokogļu vietā izvēlēties īstu malku, kuras smarža un dūmi aizstās pasaulē labākās marinādes recepti.