Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource44 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource44), Fid:214, Did:0, useCase: 0



Nerij visu, kas pagadās!

Nerij visu, kas pagadās!
Neēd visu, kas pats nāk ne saukts, ne aicināts.

Svētki nu ir pagājuši, Jāņi un Pēteri pārdzīvoti, un cilvēkiem būtu jāatgriežas pie mērenas un pietiekamas ēšanas režīma, jo visticamāk, ka brīvdienās tāds netika ievērots.

Vai Tu ēd pirmo, kas nāk pretim?

“Sabiedrības Veselības Institūts” valdes loceklis Vilnis Baltiņš norāda, ka viens no pareiza ēšanas režīma nosacījumiem ir - “Neēd visu, kas pagadās”. Principā šim teikumam būtu jāskan mazliet garāk - “Neēd visu, kas pagadās un kad pagadās”.

Vēlies 13 kg liekā svara gada laikā? Nav problēmu

“Ja dienas gaitā cilvēks tāpat vien, aiz neko darīt, labam garastāvoklim, papildus visām ēdienreizēm apēdīs tikai nelielu paciņu sāļo uzkodu vai vienu saldu bulciņu, viņam gada laikā ir iespēja pieņemties svarā par 13 kg,” skaidro Vilnis Baltiņš.

“Kaut arī vairumam cilvēku liekas, ka maza krekeru paciņa vai viens kruasāniņš no benzīntanka neskaitās, patiesībā ir pilnīgi savādāk. Organisms enerģiju uzņem pilnīgi no visa apēstā un rezerves īpaši uzkrāj no neregulāras našķošanās. Secinoši, uzskaitās pilnīgi viss ko apēdam dienas laikā,” precizē Vilnis Baltiņš.

Vienkārši aprēķini

Lai cilvēks pieņemtos svarā par 1 kg, viņam papildus individuālajai dienas normai jāuzņem aptuveni 7000 kcal. Viena neliela porcija krekeru var saturēt pat 250 kcal, tik pat daudz arī gards sviesta kruasāns. Ja cilvēks šādu produktu, papildus regulārajām ēdienreizēm, apēd tikai vienu reizi dienā, tad gada laikā tas ir 365 (dienas) x 250 (kcal) = 91250 (liekas kcal). Šo rezultātu mums ir jādala ar skaitli 7000 un rezultātā mēs iegūstam 13 kg liekā svara.

“Lai sadedzinātu apēstās 250 kcal, cilvēkam, kurš sver 80 kg, būtu stundu jāuzkopj māja, stundu jābrauc ar riteni, stundu jāstaigā, vai arī pusstundu jāskrien vai jāpeld. Taču diemžēl ir tā, ka daudzi saldumu mīļotāji cenšas kustēties pēc iespējas mazāk,” stāsta Vilnis Baltiņš.

Šie rezultāti var atšķirties sakarā ar katra cilvēka vielmaiņas īpatnībām, bet tikai par 15% - 20% uz vienu vai otru pusi.