Rudens diēta pret stresu

Kādam zelta rudens ir uzmundrinošs un pozitīvs laiks, taču lielākā daļa cilvēku rudens periodā izjūt skumjas un pat stresu. Dienas kļūst īsākas, taču darbi nemazinās,- tas provocē nogurumu un drūmu garastāvokli. Par laimi, no negatīvajām emocijām mēs varam pasargāt sevi ar speciālas rudens diētas palīdzību, kuras sastāvā iekļauti antistresa produkti.

Drukāt

Rudens diēta: laimes hormoni

Kam pievērst uzmanību, sastādot ikdienas ēdienkarti, lai kompensētu stresa radītās negatīvās sekas un tajā pat laikā saglabātu sabalansēta uztura principus? Par mūsu garastāvokli lielā mērā atbild hormoni, kas ietekmē centrālo nervu sistēmu jeb tā saucamie laimes hormoni- serotonīns un dopamīns.

Serotonīna pamats ir tripofāns- aminoskābe, kas tiek piegādāta organismam kopā ar pārtiku (gaļu, zivīm, piena produktiem, olām)



Rudens diēta: vitamīni B6 un B1 В

Laimes hormona sintēzē tāpat nepieciešams vitamīns B6, savukārt vitamīns B1 nosaka pareizu nervu sistēmas funkcionēšanu un piedalās ogļūdeņražu apmaiņas procesā.
Ar vitamīnu B bagātākie produkti ir:

- pilngraudu milti,
- saulespuķu sēklas,
- rieksti,
- soja,
- zirņi,
- pupas,
- zivis,
- liellopa gaļa,
- cūkgaļa,
- raugs.



Rudens diēta: vitamīns C imunitātei

Ne mazāk svarīga rudens diētas sastāvdaļa cīņai ar stresu ir vitamīns C, ar kuru bagāti:

- zaļie lapu dārzeņi,
- sarkanie pipari,
- upenes,
- citruaugļi.

C vitamīns palīdz samzināt stresa hormonus asinīs un stiprina organisma imunitāti, kas stresa apstākļos krietni pazeminās.



Rudens diēta: magnija deficīta papildināšana

Magnija trūkums uzturā ir par iemeslu muskuļu spriedzei. Augsts magnija saturs ir šādos pārtikas produktos:

- rieksti,
- pupas,
- zirņi,
- lēcas,
- soja,
- tumšās krāsas lapu dārzeņi.
- kāposti,
- mandeles,
- žāvēti augļi,
- banāni,
- piena produkti,



Rudens diēta: kalcija nepieciešamība

Normālai muskuļu un nervu sistēmas darbībai rudenī nepieciešams arī kalcijs. Pirmām kārtām mēs to atradīsim piena produktos (pienā, jogurtā, kefīrā, biezpienā), kā arī pupās un zirņos.



Rudens diētas ēdienkartes piemērs.

Brokastis:

Salāti ar gurķi un fetas sieru

Pilngraudu maize ar saulespuķu sēkliņām

Vārīta ola

Kafija

Pārslas ar pienu



Otrās brokastis:

Muslis ar riekstiem un žāvētiem augļiem vai diētiskie kēksiņi

Dabīgais jogurts

Banāns

Minerālūdens



Pusdienas:

Zivs sacepums ar kartupeļiem

Griķu biezputra

Salāti ar tomātiem un āboliem

Svaiga apelsīnu sula



Launags:

Auzu pārslu cepums

Glāze silta piena



Vakariņas:

Pupiņu salāti

Grauzdiņi ar sēnēm

Piparmētru tēja



Ēdienkartes sastādīšanā nepiedāvājam porciju lielumus, jo tie atkarīgi no dažādiem faktoriem, tādiem kā vecums, fiziskā aktivitāte, fizioloģiskais stāvoklis un svars.

Fiziskā aktivitāte un kopīga laika pavadīšana ar mīļajiem cilvēkiem

Lai arī kādu rudens diēu mēs ieturētu, jāatceras, ka regulāra fiziskā aktivitāte tāpat pozitīvi ietekmē mūsu pašsajūtu, ja vien izvēlamies sporta veidu, kas padara mūs laimīgus. Tādus enerģētiskos stimulatorus kā kafija, cigaretes un alkohols, labāk, ja ne izslēgt no savas ikdienas, tad vismaz maksimāli ierobežot, tāpēc ka to iedarbība ir ļoti īslaicīga, un, lai cik tas neliktos paradoksāli, noved pie depresijas pastiptināšanās.

Kā vienmēr, labākās zāles no rudens depresijas ir sarunas un kopā abūšana ar mīļajiem cilvēkiem;

Priecīgu jums rudeni!

Iepazīsties! Efektīvs veids labam izskatam un veselībai

Dikāna diētas pamatā ir unikāla četru posmu programma. Divi posmi veltīti svara samazināšanai un divi – svara stabilizēšanai. Diētas pamatprincipi ir aprakstīti grāmatā - bestsllerā “Dikāna diēta”. Šo diētu ievērot ir viegli. Patiesībā tā ir ļoti piemērota gardēžiem un gaļas ēdienu cienītājiem. Un ar grāmatu “Dikāna receptes” diētu ievērot jums būs vēl vienkāršāk.

Mesjē Dikāns piedāvā 350 receptes izmantošanai diētas svarīgāko - svara samazināšanas - posmu laikā. Grāmatā ir iekļautas ēdienu idejas gan proteīnu jeb uzbrukuma fāzei, gan arī ļoti daudzas receptes, lai “nenoietu no ceļa” kruīza fāzes laikā, kad diētā drīkst iekļaut dārzeņus.

Šī Apgādā Zvaigzne ABC grāmata ir vislabākais apliecinājums tam, ka ir iespējams vienlaikus baudīt ēdienu un samazināt svaru.

“Dikāna receptes” parāda, kā ar gardiem salātu dresingiem, mērcēm un nepārspējamiem saldajiem ēdieniem maltītes padarīt vēl garšīgākas un interesantākas, un iedrošina ikvienu tievētāju apņēmīgi doties pretī mērķim.

Šī diēta ir nosaukta Dr. Pjēra Dikāna (Pierre Dukan), franču medicīnas doktora vārdā, kurš savu karjeru veltījis tam, lai palīdzētu cilvēkiem uz visiem laikiem atbrīvoties no liekā svara. Nostāsti par Dikāna diētu ceļoja no mutes mutē, līdz mesjē Dikāns uzrakstīja grāmatu “Dikāna diēta”. Tā uzreiz pēc izdošanas kļuva par bestselleru, tika izdota vairāk nekā trīsdesmit valstīs un tulkota vairāk nekā četrpadsmit valodās.

Drukāt

Tev jābūt autorizētam,