Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource104 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource104), Fid:277, Did:0, useCase: 3


NAFTALĪNS un ZĪNS. Laimas Eglītes personālizstāde

Redakcija
Redakcija

8. septembrī plkst. 17.00 Ojāra Vācieša muzejā, O. Vācieša ielā 19, Rīgā, tiks atklāta mākslinieces Laimas Eglītes personālizstāde „NAFTALĪNS un ZĪNS”.

Laima Eglīte dzimusi 1945. gada 18. novembrī Rīgā. Mācījusies Jaņa Rozentāla mākslas vidusskolā, beigusi Latvijas Mākslas akadēmijas Glezniecības nodaļu. No 1969. gada regulāri piedalās mākslas izstādēs Latvijā un ārzemēs. Ir Latvijas Mākslinieku savienības biedre.

Paralēli glezniecībai Laima Eglīte periodiski ilustrējusi bērnu grāmatas un veidojusi animācijas filmas studijā „Dauka”, tostarp arī Latvijā pirmo zīmēto multfilmu „Kabata”, kas tapusi pēc Ojāra Vācieša dzejoļu motīviem (1983, režisore Roze Stiebra).

Ingrīda Burāne par Laimu Eglīti: „Laima kā personība veidojās, savus cilvēciskos un mākslinieciskos principus noskaidroja dumpīgajos sešdesmitajos. Tas ir laiks, kad mūsu paaudze mēģināja kāpt pāri robežām. Telpas jēdziens ieguva citas dimensijas, jo Nils Ārmstrongs bija spēris pirmos soļus uz mēness. Laiks, kad mūsu paaudze dzīvoja līdzi notikumiem Prāgas pavasarī un Vudstokā. Laiks, kad iepazinām Kokto, Prustu, Kafku, sirreālistus, Marselu Marso, Džimu Morisonu, Džoānu Baezu un visus citus, kuriem bija brīvības garša uz lūpām. Tāpat kā visur pasaulē arī Latvijā jaunie mākslinieki gavilējoši, nopietni, izmisīgi, ironiski, traģiski manifestēja humāno, individuālo, atšķirīgo. Varbūt tāpēc nu jau vairāk nekā trīsdesmit gadus Laimas Eglītes gleznu centrā ir cilvēks.”

Laima Eglīte un Ojāra Vācietis ir laikabiedri un, lai arī šīs divas personības pārstāv atšķirīgus mākslas veidus, tomēr viņu abu mākslinieciskos principus būtiski ietekmējis viena un tā paša laikmeta impulss.

Izstādē „NAFTALĪNS un ZĪNS” iekļauta gan mākslinieces senāku darbu kopa, gan arī jaunāko laiku darbi. Izstāde met tiltu starp veco un jauno, starp klasisko un moderno.