Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource104 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource104), Fid:337, Did:0, useCase: 3


Liepājas teātris aicina skatītājus uz diskusiju – „Teātris un skatītājs. Rainis un mūsdienu teātra valoda: kustību teātra piemērs”

Redakcija
Redakcija

Pagājušajā sezonā uzsākto diskusiju ar skatītājiem „Teātris un skatītājs” Liepājas teātris nolēmis turpināt arī šosezon un vēl pirms tās atklāšanas aicina uz jaunu tikšanos „Teātris un skatītājs. Rainis un mūsdienu teātra valoda: kustību teātra piemērs”, kas notiks trešdien, 2. septembrī, plkst. 19:00 Liepājas teātrī. Diskusijā piedalīsies teātra zinātniece Līga Ulberte, dejas kritiķe Inta Balode, aktieris Leons Leščinskis un teātra direktors Herberts Laukšteins.

Šāda diskusijas tēma izvēlēta, lai runātu par to, cik aktuāla ir Raiņa dramaturģija 150 gadus pēc autora dzimšanas un kā viņa lugas interpretēt mūsdienās, liekot uzsvaru uz pagājušajā sezonā iestudēto Sergeja Zemļanska kustību izrādi bez vārdiem „Indulis un Ārija”.

„Vai Raiņa lugas šodien iespējams iestudēt tā, kā tās uzrakstītas? Vai, Raiņa traģēdijas vārdus pārtulkojot ķermeņa valodā, vēstījums paliek tas pats? Nav šaubu, ka Raiņa domu pasaule šobrīd ir tikpat aktuāla kā pirms simts gadiem, bet ir mainījusies teātra valoda un tai līdzi arī skatītājs, tāpēc jautājumu, ko darīt ar Raiņa lugām, katrs mūsdienu režisors uzdod no jauna,” tēmas aktualitāti ieskicē Līga Ulberte.

Savukārt Inta Balode jautā: „Kāpēc dažās izrādēs bez vārdiem jautājumi nerodas, bet citreiz izskatās, ka aktieriem ir aizbāztas mutes un jāgaida, kad atbrauks specvienība un viņus izglābs? Kustības izmantojums spēles mākslā var būt ļoti atšķirīgs. Dejas izrāžu veiksmi nosaka gan autoru nolūks un meistarība, gan skatītāju gaidas un pieredze. Kustību izrādes var dot vārdos grūti izsakāmu baudu un gandarījumu, bet tikpat labi var raisīt neizpratni un mulsumu. Daļēji atbilde ir zināšanās, pieejā kontekstam, gatavībā mākslas pieredzi uztvert kā aktīvu darbu, nevis pasīvu izklaidi. Tomēr tā kā kustību mākslas instruments – ķermenis – ir mums visiem, un visi to vairāk vai mazāk protam “spēlēt”, tad nereti pat īpaši avangardiski dejas darbi var iet pie sirds arī nesagatavotam skatītājam. Vai ķermenis nekad nemelo?”

Arī šo diskusiju teātrī būs iespējams apmeklēt bez maksas, taču iepriekš no 21. līdz 31. augustam jāreģistrē sava dalība. Reģistrācijas formu iespējams atrast teātra mājas lapā www.liepajasteatris.lv. Tā kā vietu skaits ir ierobežots, interesentiem, kuri nebūs piereģistrējušies, diskusiju apmeklēt nebūs iespējams.