Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource104 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource104), Fid:336, Did:0, useCase: 3


Spozme un krāšņums operetes Balle Savojā tērpos (+VIDEO)

Redakcija
Redakcija

Jau 13. martā kultūras pilī Ziemeļblāzma pirmizrādi piedzīvos Paula Abrahama džeziskā operete Balle Savojā. Operetē, līdzās melodiskai, skaistai mūzikai un mīlestības piesātinātam sižetam ne mazāk svarīga nozīme ir arī izrādes vizuālajam noformējuma – scenogrāfijai un tērpiem. Skatītāji varēs sajusties, kā ballē, jo uz skatuves būs vērojami daudz, dažādi krāšņi tērpi, kurus radījusi kostīmu māksliniece Jurate Jurjāne-Silakatiņa.

Balle Savojā stāsta par jauna laulātā pāra amizantajiem piedzīvojumiem pēc medusmēneša. Par to, kā jauns pāris – Aristīds un Madalēna nesen atgriezušies no gadu ilga medusmēneša. Aristīds negaidot saņem telegrammu no savas senas mīļākās, daiļās džeza dziedātājas Tangolitas, kurai reiz apsolījis, ka atsauksies, kad vien viņa aicinās. Savukārt jaunlaulātā sieva saprotot, ka tiek krāpta, nolemj atmaksāt vīram un piekrāpt viņu ar pirmo pretimnācēju.

Par to, no kā smeļas iedvesmu skaistajiem kostīmiem, stāsta kostīmu māksliniece Jurate Jurjāne-Silakaktiņa, „operetes Balle Savojā varoņi ir cilvēki no augstākās sabiedrības, viņi ir labi situēti un vēlas izpriecas, un daudz, daudz jautrības. Mans iedvesmas avots daļai operetes kostīmu ir krievu izcelsmes franču mākslinieks Romain de Tirtoff, plašāk pazīstams ar pseidonīmu Erté. Viņa sarežģīti drapētās un konstruētās, bet tik ļoti elegantās kleitas man šķita ideāli piemērotas operetes kora meitenēm, kurām jāatveido snobiskas augstākās sabiedrības dāmas. Savukārt dejotājas ir tērptas Flapper girl stilā. Flapper meitenes valkāja īsus svārkus, smēķēja, lietoja daudz kosmētikas, baudīja dzīvi, daudz dejoja, klausījās džezu un nicināja pareizu uzvedību un vispārpieņemtās uzvedības normas.”

„Galvenā varone Madlēnas savu ceļu šajā stāstā iesāk kā laimīga precēta sieva, kura tikko pavadījusi gadu kāzu ceļojumā. Operetes pirmajā ainā redzēsiet piecus, gaisīgus balti tērptus dejotāju pārus, kuri pēc režisora ieceres simbolizē mūžīgu medus mēnesi. Kad Madlēna uzzina par to, ka vīrs viņu krāpj, viņa izlemj cīnīties par sevi un dodas pakaļ savam vīram uz balli inkognito. Ballē viņas violetais tafta tērps ar mežģīņu korseti izceļ ķermeņa formas un rada iespaidu par pilnīgi citu personību. Savukārt pēdējais kostīms ir gluži kā uzvaras dievietes tērps, piena krāsas bikškostīms ar nelielu atsauci un sengrieķu kostīmiem. Operetes laikā Madlēna veic ceļu no mazliet nedrošas, mietpilsoniskas sievas, līdz brīvai sievietei un to es vēlējos parādīt arī viņas kostīmos,” tā par galvenās lomas, Madlēnas, tērpiem skaidro Jurate Jurjāne-Silakaktiņa.

Latvijas Operetes fonda producētās Paula Abrahama operetes Balle Savojā diriģents ir Normunds Vaicis, režisors – Gundars Silakaktiņš, kostīmu māksliniece – Jurate Jurjāne-Silakatiņa, horeogrāfs – Alberts Kivlenieks, scenogrāfs – Ivars Noviks.

Galvenajās lomās – iemīļotie operetes solisti Anta Jankovska (Itālija), Nauris Indzeris, Ilona Bagele, Nauris Puntulis, Marlēna Keine, Emīls Kivlenieks un citi.

Video ieskats izrādes "Balle Savojā" ģenerālmēginājumā:

Nākamās izrādes notiks 28. martā plkst.15.00, 3. un 24. aprīlī plkst 18.00. Vairāk: www.operetesfonds.lv, facebook.com/LatvijasOperetesFonds, Draugiem.lv/OperetesFonds.

Biļetes pieejamas Biļešu paradīzes kasēs. Atlaides kolektīviem, daudzbērnu ģimenēm uzrādot "3+ģimenes karti", bērniem, studentiem, pensionāriem, invalīdiem. Papildus informācija par biļešu rezervāciju pa Latvijas operetes fonda informācijas tālruni 25123145.