Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource104 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource104), Fid:124, Did:0, useCase: 3


Grāmata „Darījumu sarunas. Stratēģijas un taktikas” - palīgs sarunu vešanā kautrīgajiem latviešiem

Redakcija
Redakcija

“Klienti no Krievijas ir labi klienti, jo tie maksā, cik es prasu. Bet pārējie man nepatīk, jo notiek kaulēšanās pat par 50% atlaidēm” - šis ir tikai viens no daudzajiem dzīves piemēriem, ko savā grāmatā aprakstījis personības attīstības treneris, koučs un uzņēmējs Mārtiņš Vecvanags. “Darījumu sarunas. Startēģijas un taktikas” ir pamācošs un uz reālām dzīves situācijām balstīts mācību materiāls, kas ar veselīgu humora devu atklāj patiesību par darījumu sarunām jeb latviešu tautā tik ļoti nemīlēto kaulēšanos.

“Darījumu sarunas ir grāmatas smalkais nosaukums. Taču patiesībā tā ir par kaulēšanos. Par to, vai iedot atlaidi vai neiedot. Mans novērojums par latviešiem darījumu sarunās un kaulēšanās procesā ir tāds, ka mums vienkārši nepatīk to darīt. Kad runājam par darījumu sarunām, cilvēkiem liekas, ka tas ir labi un pareizi. Taču kaulēšanās visiem asociējas ar tigošanos. Ļoti ceru, ka ar grāmatas palīdzību cilvēki šo procesu iemīlēs. Mums ir jāmācās izbaudīt kaulēšanās un aizstāvēt savas intereses pārrunās ar klientu, darba devēju vai biznesa partneri,” saka grāmatas autors M. Vecvanags.

Ideja par grāmatu radās tālajā 2011. gadā, kad Mārtiņš izveidoja autorsemināru ar šādu pašu nosaukumu, kurā nu jau piedalījušies vairāki simti pārdošanas profesionāļu. Šajā laikā darījumu sarunas, protams, ir mainījušās, taču autors ir pārliecināts - pārrunas notiek diezgan pavirši, drīzāk apmainoties ar piedāvājumiem nevis ar reālu un mērķtiecīgu kaulēšanos. Kaulēšanās ir aizraujoša divu intelektu cīņa, kurā galvenā balva ir abpusējs ieguvums un veiksmīgi noslēgts darījums.

Māksliniece Dace Andersone pirmo reizi savā profesionālajā karjerā ilustrējusi grāmatu. “Sadarbība ar autoru bija ļoti vienkārša un patīkama. Mārtiņam bija vēlme grāmatu padarīt nevis krāsainu, bet funkcionālu - ar ilustrācijām palīdzēt uztvert informāciju, to labāk atcerēties un izprast,” saka D. Andersone. Māksliniece arī smejoties piebilst, ka pēc grāmatas izlasīšanas sapratusi, cik daudz taktiskus soļus palaidusi garām darījuma sarunā ar grāmatas autoru.

„Mārtiņa Vecvanaga grāmatā man visvairāk patīk, ka autors visas lietas sauc īstajos vārdos. Pārrunas ir kaulēšanās. Viņš aicina kaulēšanos izbaudīt kā spēli un notikumu, to visu pasniedzot vieglā un izklaidējošā veidā. Arī es savā karjerā bieži esmu sastapies ar faktu, ka latvieši īpaši nevēlas kaulēties, tādējādi atstājot pārāk daudz peļņas otrajai pusei. Tas noteikti nenāk par labu mūsu starptautiskajai konkurētspējai. Šī grāmata ir labs mēģinājums palīdzēt latviešiem mainīties uz „labo pusi” šajā jomā,” par grāmatu saka ‘Amber Beverage Group’ valdes loceklis Aigars Ģērmanis.

„Grāmata par pārrunu veikšanu ir ļoti universāls materiāls un labs apkopojums gan pieredzējušam pārrunu veicējam, kurš vēlēsies sevi izaicināt un atsvaidzināt zināšanas, gan arī iesācējam, kurš ir pašā ceļa sākumā, kad grāmata var būt galvenais izglītības materiāls. Augsti vērtēju grāmatas patiesumu un “reālo bildi”. Mārtiņš, rakstot grāmatu, ir metis pie malas “politkorektumu”, kas tik bieži traucē, lasot līdzīgus Rietumu pasaules autordarbus,” atzīst ‘Tele2’ komercdirektors Raivo Rosts.

Grāmatu ir izdevis ‘Apgāds Zvaigzne ABC’. Tā ir nopērkama izdevniecībā un pieejama arī elektroniskā formātā izdevniecības e-veikalā: Zvaigzne ABC - Darījumu sarunas. Stratēģijas un...