Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121), Fid:259, Did:0, useCase: 3

Amsterdamas Sarkano Lukturu ielās. 1.daļa

Redakcija

Foto: Linda Balode

Šis ceļojums uz Amsterdamu jau pagājušā gada rudenī tika iecerēts kā pārsteiguma dāvana manam dzīvesbiedram, kurš bija izteicis interesi par Amsterdamas un tās Live Sex šovu apmeklējumu. Tad nu arī vēlējos iepriecināt vīru un, gatavojoties ceļojumam, galvenokārt ņemu vērā viņa intereses.

Aviobiļetes uz tiešo reisu Rīga- Amsterdama-Rīga nopirku vasaras sezonas lidojumu izpārdošanā jau pagājušā gada novembrī (72 Ls par personu par lidojumu abos virzienos). Viesnīcu gan rezervēju pēdējā brīdī, jo gaidīju labu akcijas piedāvājumu kādai 4-5 zvaigžņu viesnīcai, lai varētu pārsteigt un palutināt vīru. Pāris dienas pirms ceļojuma izdevās „noķert” 5 zvaigžņu viesnīcas Grand Hotel Amrath Amsterdam Luksus numuriņa piedāvājumu ar 50% atlaidi. Tā kā piedāvātā cena bija 3 zvaigžņu viesnīcu cenu kategorijā, pie tam pilsētas centrā esošajā viesnīcai ir savs baseins un saunu centrs, kā arī bezmaksas minibārs numuriņā, tad piedāvājums šķita ļoti labs. Te gan jāpiebilst, ka tā ir pirmā reize, kad rezervēju mums 5 zvaigžņu viesnīcu, jo parasti orientējamies uz budžeta ceļojumiem.

1.diena. Kruīzā pa Amsterdamas kanāliem un Cassa Rosso apmeklējums.

Un tā, 29.07. 9:00 no rīta izlidojam no Rīgas uz Amsterdamu, kas sagaida mūs ar vēju, sauli un mākoņiem. No Shipol lidostas ar vilcienu braucam līdz Centrālajai dzelzceļa stacijai (4.40 eiro par personu, 20 min brauciens), no stacijas līdz mūsu Grand Hotel Amrath viesnīcai tikai 5 minūšu pastaiga un te jau tā ir- majestātiska, ar tornīšiem greznota un ar karogiem rotāta milzu viesnīca kanāla malā.

Dzīvesbiedrs protams ir patīkami pārsteigts. Dodamies pa sarkano paklāju iekšā viesnīcā, kur mūs sagaida smaidošs portjē, kas paņem mūsu čemodānus un norāda uz reģistrācijas telpu. Tā kā viesu te daudz, tad nedaudz nākas uzgaidīt, tomēr pēc pusstundas jau esam tikuši pie lieliska, plaša numuriņa ar neierasti augstiem griestiem un trim logiem ar skatu uz pilsētas jumtiem. Tapetes, paklājs un aizkari gan vēsta par to, ka šeit sen nav bijis remonta, tomēr modernā vannas istaba, lielā un ļoti ērtā gulta, kā arī bezmaksas minibārs, priecē.

Atspirdzinājušies ar aukstu koka kolu no minibāra, dodamies Amsterdamas ielās, lai uzsāktu pirmo iepazīšanos ar šo Ziemeļu Venēciju braucienā ar ekskursiju laivu pa Amsterdamas kanāliem. Laivu piestātni atrodam tepat pie Centrālās stacijas kanāla malā. Cena par stundu ilgu braucienu- 15 eiro, šķiet pieņemama. Ieņemam vietas laivas galā, kuram nav pāri stiklotais jumta segums, jo gribas izbaudīt sauli un Amsterdamas skatus visapkārt.
Laiva ir plaša un tajā ir vismaz 50 cilvēku liela kompānija- visdažādāko tautību tūristi. Blakus mums sēž krievu dāmas, kas mielojas ar hamburgeriem. Laivas kapteinis pienākdams klāt, tām skarbi aizrāda, ka pikniks šeit nav atļauts un atņem viņu pusdienas.

Un tad brauciens sākas- dodamies pa jūras līci iekšā Amsterdamas kanālos, kas priecē ar burvīgajām „piparkūku” mājiņām un dzīvojamlaivām kanālu malās, kā arī ar neskaitāmiem tiltiņiem (pavisam Amsterdamā esot 1281 tilts). Kapteinis ar savdabīgu humoriņu angliski (skan arī ierakstīta informācija krievu un vācu valodās) stāsta par interesantākajiem apskates objektiem kanālu malās- par Amsterdamas Zinātnes un tehnoloģiju centru- Nemo, kura celtne atgādina milzu laivu zaļā krāsā, par Amsterdamas šķībāko kafejnīcu (kaut gan vēlāk staigājot pa pilsētu, redzam vēl daudz citu šķību namu). Kapteinis rāda arī šaurāko namu, Ķīniešu peldošo restorānu, šaurāko paceļamo tiltu Magere, kuru vietējie iesaukuši par „kārno tiltu” un vietu, no kuras var redzēt vairākus tiltiņus vienlaikus.

Viņš stāsta arī par to, ka Nīderlande esot līdzenākā valsts pasaulē un, ka puse tās teritorijas ir atkarota jūrai ar dambju, kanālu un nesenākā pagātnē- arī ar aizsprostu palīdzību. Visi pilsētas nami esot būvēti uz koka pāļiem, kas iegremdēti purvainajā, porainajā gruntī. Tikai kopš 17.gs. pāļus varēja iedzīt pietiekami dziļi (13 m), lai sasniegtu cieto smilšu slāni, kas nodrošina ēku stabilitāti. Gaisa ietekmē koka pāļi sāk trūdēt, tādēļ mūsdienās celtnieki izmanto betona pāļus.

Ekskursija ir tiešām interesanta un stunda braucienā pa kanāliem paiet nemanot. Atgriezdamies atpakaļ laivu piestātnē pie Centrālās stacijas, dodamies Amsterdamas ieliņās, lai izbaudītu kanālu burvību pastaigā gar tiem. Apskatām slavenākos kanālus, kas veido tā saucamo kanālu loku- Singel, Herengracht un Keizersgracht.
Priecājamies par akmens tiltiņiem, velosipēdiem ielu malās, pietauvotajām laivām un citu par citu skaistākajiem mājiņu zelmeņiem. Tie te ir visdažādākajās formās- trijstūrveida, zvanveida, pakāpienveida, ar jūgendstila dekoriem, ar skulptūrām u.t.t. Lielākajai daļai ēku pie jumta piestiprināts āķis, kurā ieverot virvi, agrākos laikos (un šur tur arī tagad) tika paceltas smagākās preces vai mēbeles, lai tās varētu ievietot mājoklī. Piemēram klavieres pa šaurajām māju kāpnītēm neesot iespējams ienest daudzās Amsterdamas mājās arī mūsdienās. Interesanti, ka šo pašu jumta celtņa tradīciju pārņēmuši arī jauno māju projektētāji.

Vēl dodamies pastaigā līdz Dam Square, kas ir Amsterdamas galvenais laukums, un atrodas vietā, kur 13. gs pacēlās Amstelas upes aizsprosts. Te laukumu ieskauj greznas celtnes- Karaļa pils, Londonas Vaska figūru muzeja filiāle, Amsterdamas slavenākais universālveikals, Grand Hotel Krasnapolsky u.c., bet laukuma centru grezno Obelisks, kas ir piemineklis tiem nīderlandiešiem, kas gāja bojā 2.pasaules kara laikā.
Laukums ir plašs un trokšņains, no tā atiet lielā Damrak iela uz Centrālo staciju, kā arī mazākas gājēju ieliņas, kuru abās malās rindojas pazīstamu zīmolu veikali- H&M, C&A, Espirit u.c. Kādā no šaurajām gājēju ieliņām papusdienojam itāļu restorānā, kas cenas ziņā (35 eiro par 2 picām un dzērieniem) ir kas vidējs starp lēto McDonaldu un dārgākajiem nīderlandiešu restorāniem, kur cenas sākas no 22 eiro par otro ēdienu vienai personai….

Ap sešiem vakarā pamazām dodamies Sarkano Lukturu kvartāla virzienā, kur atrodam mūsu šī vakara galamērķi- Amsterdamas populārāko, lielāko un kvalitatīvāko Live Sex šovu teātri- Casa Rosso. Noskaidrojam, ka šovi sākas plkst. 19:00 un tad arī ir vislielākā iespēja ieņemt labākās vietas vistuvāk skatuvei palielajā amfiteātrī ar 180 sēdvietām ap nelielu skatuvi. Laiku līdz 19:00 īsinām ar pastaigu pa Sarkano lukturu galveno ielu- Oudezijds Voorburgwal (jeb divām ieliņām, kas ieskauj Oudezijds kanālu).

Skatlogos stāv vai sēž ielasmeitas, kas pārsteidzošā kārtā ir slaidas un simpātiskas, nevis resnas, īgnas un vecas kā bijām iztēlojušies. Sānieliņās savukārt ir atrodami Coffe Shop, jeb kafejnīcas, kur legāli var iegādāties un uzpīpēt „zālīti” par 3.50 eiro gabalā. Tā kā neesam pīpmaņi, tad šo iespēju neizmantojam.

Dodamies atpakaļ uz Casa Rosso un nopērkam biļetes uz šovu par 40 eiro katrs (bez dzērieniem, jo par 50 eiro var nopirkt ieejas biļeti+ 4 iekļautus dzērienus) un dodamies iekšā vel patukšajā teātrī, ieņemdami labākās vietas pirmajā rindā uzreiz pie pašas skatuves. Pēc dažām minūtēm atveras skatuves aizkari, ieskanas Tonijas Brekstones „You're Makin' Me High” dziesma un uz skatuves iznāk slaida, bikini ģērbta 20 gadniece kurpēs ar tik augstiem papēžiem, ka nabadzīte nespēj brīvi kustēties tajās, tādēļ kustības šķiet nedaudz kokainas. Laikam jauniņā, nospriežam. Taču viņas priekšnesums ir ar odziņu- aizpīpēdama cigāru, viņa to turpina pīpēt nevis ar muti, bet izpūš cigāra dūmus ar kādas intīmākas ķermeņa daļas palīdzību;) Tas gan drīzāk šķiet smieklīgi nevis erotiski. Tomēr priekšnesums ir interesants.

Tad aizkari aizveras, īsa pauze un uz skatuves uznāk nākamie aktieri- muskuļots vīrietis ar puskailu blondīni. Jau pēc minūtes iesildīšanās, viņi ir izģērbušies kaili un mēs turpat metru attālumā varam vērot īstu Live Sex šovu visdažādākajās pozās. Un jāatzīst, ka aktieri ir tiešām simpātiski, ar labām figūrām, trenēti un arī „strādā” ar pilnu atdevi;)

Nākamais uzvedums ir striptīzs, ko izpilda slaida, gara, itāliskas izcelsmes dāma, ļoti akrobātiski un erotiski dejojot ap un uz metāla stieņa Madonnas „Erotic” dziesmas pavadījumā. Šo deju baudu kā mākslas darbu un dāmas kailums šķiet tajā visā pilnīgi iederīgs.

Pāris šovos tiek iesaistīti arī apmeklētāji, kas protams rada neviltotu jautrību zālē. Drosmīgākajiem, piemēram, tiek piedāvāts uzēst banānu, kuru puskaila blondīne tur sev starp kājām. Citā uznācienā savukārt simpātisks, gara auguma, muskuļots tumšādains striptīza dejotājs ļauj sevi izģērbt kādai no zāles pieaicinātai blondīnei, kuras mulsuma reakcijas, protams, uzjautrina zāli.

Vēl noskatāmies arī divu dāmu Live Sex un kādas sadomazohisma cienītājas striptīzdejotājas akrobātisku uznācienu ar atbilstošu ādas siksnu, knaģu u.c. ekipējuma iesaistīšanu erotiskajā priekšnesumā.

Kopumā noskatāmies 9 uznācienus, kur katrs ir atšķirīgs un arī aktieri mainās. Daļa šovi ir smieklīgi un skatītāji, kas ap 20:00 jau ir sanākuši pilna zāle, nemitīgi ķiķina, par ko kāds Live Sex aktieru pāris angļu grupas meitenēm pirmajā rindā, dusmīgi aizrāda. Laikam nabaga vīriešu kārtas aktierim dāmu ķiķināšana traucē koncentrēties uz seksu;)
Vissaistošākie personīgi man šķiet dāmu striptīza šovi ar dejām ap stieni. Pārsteidzoši spēcīgas ir viņu rokas un kājas, lai varētu tik akrobātiski karāties stienī, piemēram, ar galvu uz leju vai arī griezties ap stieni kā vilciņš. Arī pavadošā mūzika rada atbilstošu erotisku noskaņu.

Pēc 1.20h šovi atkārtojas no jauna- tie paši aktieri, tie paši uzvedumi, šķiet pat precīzi tādas pašas sejas izteiksmes kā tikko pirms stundas redzētās. Tādēļ dodamies atpakaļ Sarkano Lukturu ielās nebūt nenožēlodami, ka esam pabijuši šajā teātrī. Nākamās dienas vakarā ieplānojam kāda cita Sex kluba apmeklējumu. Bet šovakar vēl vēlamies izbaudīt saunas, džakuzi un peldi baseinā savas viesnīcas Spa centrā. To arī darām, un, laiski peldēdami pa dzidri zilā un siltā baseina ūdeni, secinām, ka esam ļoti apmierināti ar šo dienu, ar redzēto un piedzīvoto un vispār ar dzīvi kopumā.

Raksta autore: Linda Balode- ceļojumu organizatore un portāla lindatravel.lv īpašniece

Paņem līdzi ceļvedi

Apgāds Zvaigzne ABC ir parūpējies par to, lai dodoties uz Amsterdamu, tu justos kā "pīle ūdenī". Vienalga, vai ceļojat pirmajā klasē vai ar ierobežotu budžetu, ceļvedis "TOP 10 Amsterdama" būs jūsu labākais sabiedrotais Amsterdamā.
TOP 10 saraksti – no 10 izcilākajām gleznām Valsts mākslas muzeja kolekcijā līdz 10 labākajiem restorāniem, veikaliem un viesnīcām – sniedz praktiskas uzziņas, kas nepieciešamas ikvienam ceļotājam. Lai taupītu laiku un naudu, pievērsiet uzmanību arī 10 lietām, no kurām jāizvairās!
Īsāko maršrutu palīdzēs izvēlēties detalizētās kartes uz vāku atloka un daudzās mazās kartes ceļveža lappusēs.

Arī mazais, parocīgā formāta kabatas ceļvedis "Amsterdama. Ceļvedis un karte" būs veiksmīgs palīgs ekskursijai. Tajā ir slavenākās Amsterdamas vietas, restorāni, kafejnīcas un veikali, kā arī ērti lietojama karte.