Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121), Fid:256, Did:0, useCase: 3

Amsterdamas Sarkano Lukturu ielās. 2 daļa

Redakcija

2. diena. 30.07. Bīvdabas „muzeja” Zaanse Schans, Bananen Bar un Moulen Rough apmeklējums.

Rītu pavadām relaksējoties viesnīcas saunu un baseinu centrā, bet ap pusdienas laiku par spīti mākoņainajam, vējainajam un brīžiem arī lietainajam laikam, dodamies izbraukumā uz „brīvdabas muzeju” Zaans Shaans, lai izbaudītu Nīderlandes lauku ainavas un zemnieku dzīves atmosfēru.

Turp braucam no Amsterdamas Centrālās stacijas ar autobusu (4 eiro vienā virzienā), kas pieved pie pašas Zaans Shans tūristiskās daļas ieejas (pie muzeja ēkas un informācijas centra), taču brauciens ir samērā ilgs- ap 50 minūtes garš un ved caur Amsterdamas priekšpilsētu dzīvojamo māju kvartāliem.

Zaans Shaans pilsētiņa mūs sagaida ar stipru vēju, kas laikam ir likumsakarīgi, jo šajā apkārtnē agrāk ir bijušās ap 1000 vējdzirnavas, no kurām šobrīd saglabājušās sešas, kas arī tagad darbojas, spēcīgajā vējā ātri griezdamas savus spārnus.

Pilsētiņā ir izveidots kas līdzīgs Brīvdabas muzejam, taču ieeja teritorijā ir bez maksas. Jāmaksā ir tikai par biļetēm atsevišķās dzirnavās (3 eiro katrā), taču vienas no dzirnavām (garšvielu maltuves) ir iespējams apskatīt bez maksas. Vēl te ir eļļas spiestuves, sinepju ražotnes un koka zāģētavas dzirnavas.

Nonākot Zaans Shaans teritorijā, sajūtamies kā īstā Nīderlandes zemnieku ciemā. Upes krastā rindojas vairākas koši krāsotas vējdzirnavas. Pie koka mājiņām mazos iežogotos pagalmiņos koši zied hortenzijas. Turpat pļavās ganās aitas un kazas. Pāri kanāliem ved omulīgi koka tiltiņi. Gluži kā tādā pasaku ciemā.

Paklaiņojuši pa mazajām ieliņām kanālu malās, dodamies aplūkot Zaans Shaans garšvielu maltuves dzirnavas. Tajās sparīgi griežas dzirnakmeņi, maļot kanēli un krustnagliņas. Gaisā virmo burvīgi šo garšvielu aromāti. Tālāk dodamies izpētīt siera ražotni (bezmaksas ieeja). Te ir gan telpa, kurā var aplūkot siera vārīšanas katlu un siera pagatavošanas preses, gan plauktus ar dzelteniem un omulīgi apaļiem siera ritulīšiem, gan arī veikaliņš, kurā var ne tikai iegādāties visdažādāko garšu sierus, bet arī nodegustēt tos visus. Nobaudām zaļo sieru ar pesto mērci, sieru ar čili pipariem, ar papriku, kazas sieru ar zaļumiem un citus patiešām gardus vietējo ražotāju sierus.

Spēcīgais vējš diemžēl ir atpūtis lietu, tādēļ izlemjam atstāt šo pasaku valstību un doties virzienā uz Zaans Schans jauno pilsētu un tās dzelzceļa staciju. Pie pēdējām dzirnavām atrodam piestātni, no kuras tiek piedāvāts brauciens ar motorlaivu (1 eiro par personu) pāri upei uz jauno pilsētu. Upi šķērsot var arī ejot pāri paceļamajam tiltam.

Upes otrā krastā mums paveras pavisam cita ainava- bruģēto ielu malās rindojas tipiskās Nīderlandes tumši sārto ķieģeļu mājiņas ar dekoratīvajiem zelmeņiem un iežogotajiem puķu dārziņiem. Te valda miers un klusums un acij tīkama perfekta sakoptība. Lietus brīžiem gan traucē izbaudīt šo mazpilsētas romantiku, tomēr esam gandarīti par braucienu uz Zaans Schaans. Atpakaļ uz Amsterdamu dodamies ar vilcienu (2.90 eiro par biļeti, 20 min. brauciens).

Lietaino pēcpusdienu pavadām viesnīcas baseinā un saunās, bet vakarā dodamies Sarkano Lukturu rajona virzienā, jo vēlamies šodien apmeklēt otru Amsterdamas populārāko Live Sex klubu- Moulin Rouge. Pie kluba esam 20:00, bet izrādās, ka uz tuvākajām izrādēm (pirmais šovs ir 20:30 un tad ik pēc stundas līdz pat 2:00 naktī) biļetes jau ir izpārdotas un tuvākā izrāde, uz kuru mums piedāvā sēdvietas, ir 22:30. Tā kā pa ielām lietainajā laikā klīst negribas, izlemjam laiku īsināt turpat pārsimts metrus tālāk esošajā Bananen Bar, kas ir populārākais Amsterdamas striptīzklubs- bārs.

Bārā par ieeju un 2 dzērieniem jāmaksā 25 eiro par personu un kamēr vien dzērieni nav iztukšoti, uzturēšanās laiks bārā netiek ierobežots. Nonākam nelielā telpā ar mīkstiem sarkaniem dīvāniem gar sienām, metāla stieņiem striptīza dejām un bāra leti, pie kuras sēž bikini tērptas dejotājas. Sākumā jūtamies saspringti, jo esam vieni no uz pirkstiem saskaitāmajiem apmeklētājiem šajā bārā un šķiet, ka trūcīgi ģērbtās meitenes te ir vairāk par viesiem.
Skan skaļa mūzika un, saņēmuši pie bāra letes savus dzērienus (kola, alus vai vīns), ieņemam ērtākās vietas pie viena no metāla stieņiem un vērojam, kā kāda dejotāja garlaikoti gorās ap to. Neviļus salīdzinām šo „priekšnesumu” ar vakardien redzētajām patiesi akrobātiskajām dejām Casa Rosso un jūtamies vīlušies par izpildījumu. Taču ar katru nākamo dejotāju izpildījums kļūst ar vien baudāmāks un jāatzīst, ka dažas patiešām ļoti prasmīgi griežas ap metāla stieni pozās, kas brīžiem šķiet pat neiespējamas un izraisa apbrīnu.

Patīkami, ka meitenes ir 20-30gadnieces, ar ļoti labiem augumiem un pārsvarā arī patiešām simpātiskas. Katra meitene dejo aptuveni 10 minūtes, dejas laikā izģērbjoties kaila, un tad, atkal uzvilkusi savu bikini, dodas pie apmeklētājiem piedāvāt privātās dejas par papildus maksu. Arī mums kāda no meitenēm pienāk klāt un draudzīgi izvaicājusi mūs par Amsterdamas apmeklējumu, piedāvā privāto deju Jānim par 35 eiro par 10 minūtēm. Kad piedāvājumu noraidām, meitene dodas pie nākamā apmeklētāja- kāda 60 gadnieka kunga, kas, kā redzams, ir bāra pastāvīgais apmeklētājs, jo sabučojas ar visām dāmām un izmanto vismaz 3 meiteņu piedāvātās privātās dejas, ko varam vērot arī mēs, jo aizkariņus, kas atrodas zāles stūros, viņš nevēlas aizvilkt.

Jāsaka ka privātās dejas ir visai erotiskas, jo notiek bez bikini un ietver sevi sēdēšanu (vai drīzāk ritmisku kustēšanos) kungam klēpī un atļauju viņam apčamdīt dāmas apaļumus noteikto 10 minūšu laikā cik vien tīk.

Pēc savu glāžu iztukšošanas un vismaz 10 dažādu meiteņu striptīza deju vērošanas, jūtam, ka laikam ir īstais brīdis pamest šo bāru, kas nenoliedzami ir bijusi interesanta pieredze.

Dodamies ārā Sarkano Lukturu ielās, kur tagad nakts tumsā noķeram šī kvartāla īsto „smeķi”. Teju vai katra nama pirmā stāva logos stāv pa bikini ģērbtai meitenei, kas aicina apmeklētājus uz privāto „sesiju”. Un meitenes te ir patiešām skaistas- jaunas, ar ļoti labi veidotiem augumiem, lielām krūtīm un simpātiskām sejām. Grūti pat noticēt, ka tā ir realitāte un man laikam nesaprast, kādēļ viņas te atrodas un neatrod kādu citu darbu….Protams nopelna viņas labi- 50 eiro par 20 minūšu seksu turpat aiz aizvilktajiem aizkariņiem, kur pavisam nelielā telpā katrai meitenei ir gulta un krēsls…..Strādā viņas legāli un pat maksā nodokļus.

Redzam gan jauniešus, kas cenšas nodiņģēt cenu pie vairākām ielasmeitām pēc kārtas, gan sirmus kungus, kas smaidīgi iznāk no kādas no istabiņām.
Ieliņās ir cilvēku drūzma un visi šķiet ļoti labā noskaņojumā. Daļa, protams, ir appīpējušies zālīti, pēc kuras te smaržo gandrīz uz katra stūra. Citi iedzēruši vietējos bāros. Bet neviens nav agresīvs vai pārāk skaļš. Un ielas nebūt nešķiet bīstamas, kā iepriekš esam lasījuši tūrisma ceļvedī.

Tā kā negribas vēl doties uz viesnīcu, tāpēc vēlreiz pieejam pie Moulen Rouge kluba, kur šoreiz izdodas sarunāt vietas pirmajā rindā uz šovu 23:30. Samaksājam 25 eiro katrs un nostājušies rindā pie ieejas, ko apsargā divi iespaidīgi gara auguma apsargi, kopā ar citiem raibās publikas pārstāvjiem, gaidām ieeju klubā.

Šajā „teātrī” sādvietu ir mazāk kā Casa Rosso, bet mums izdodas ieņemt ļoti labas vietas pirmajā rindā pie nelielās skatuves. Drīz jau arī sākas stundu garais šovs, kura laikā varam noskatīties 3 striptīza priekšnesumus un vienu Live Sex priekšnesumu ar jaunu, gara auguma vīrieti un briesmīga izskata korpulentu ~60gadnieci ar līdz nabai noļukušām milzu krūtīm. Sieviete atgādina tipisku ielasmeitas stereotipu tā briesmīgākajā izpildījumā. Vēl sliktāku šo priekšnesumu padara, manuprāt, totāli neiederīgā fonā skanošā grupas „Era” dziesma „Ameno” un mūka un mūķenes apģērbs. Nu nepavisam tas nešķiet erotiski. Drīzāk atbaidoši un zaimojoši. Arī striptīza dejotājas šajā klubā ir korpulentākas un ne tik jaunas un izskatīgas kā Casa Rosso teātri. Tādēļ viennozīmīgi secinām, ka uz Moulen Rough sex klubu mēs nevienam neieteiktu doties, jo, lai arī ieeja tajā ir par 15 eiro lētāka nekā turpat kanāla otrā pusē esošajā Casa Rosso, taču aktieru striptīza un Live Sex izpildījuma jomā Cassa Rosso ir daudz pārāks!

Iznākot no šī šova rodas izjūta, ka diena bijusi par daudz pārsātināta ar tēmu „sekss” un pilsētas kņadu, tādēļ ienirstam ar sarkaniem lukturiem izgaismotajās un ar zālītes dūmiem piepildītajās ieliņās un dodamies atpakaļ uz savu miera ostu- viesnīcu, kur numuriņā mūs sagaida pārsteigums dienas gaviļniekam- apsveikuma kartiņa un šokolādes kūkas gabaliņš Jānim viņa dzimšanas dienā. Patiesi jauks šīs īpašās dienas noslēgums.

3.diena. Vondel parkā un Amsterdamas ieliņās.

Šovakar mums paredzams lidojums uz mājām un iepriekšējā naktī esam vēlu aizgājuši gulēt, tādēļ lielas aktivitātes neplānojam- priekšpusdienu laiski pavadām viesnīcas baseinā, bet pēc izrakstīšanās no viesnīcas, izlemjam ar tramvaju pabraukāt pa Amsterdamu. Iegādājamies publiskā transporta karti vienai dienai (7.50 eiro katram) un vispirms aizbraucam līdz Vondel parkam, kur dodamies nesteidzīgā pastaigā pa parka celiņiem, vērojot vietējo amsterdamiešu aktivitātes- te ir ļoti daudz riteņbraucēju, arī skrituļotāji, saimnieki ar saviem suņiem un pat viens žonglētājs. Laiks ir saulains un cilvēki pikniko vai sauļojas zālājos un kanālu malās.

Mēs savukārt ieturam pusdienas vienā no restorāniņiem parkā. Nobaudu vietējo nīderlandiešu iecienītu ēdienu- ceptu plāno pankūku (5.35 eiro). Pankūka ar sieru ir liela un vairāk atgādina picas pamatni, nevis plāno pankūku latvieša izpratnē. Vienu tādu notiesājot, jūtos kārtīgi paēdusi.

Tad braucam atpakaļ uz pilsētas centru un ienirstam kanālu loka ieliņās, baudot pastkartīšu skatus uz kanāliem, laivām, velosipēdiem un tipiskajām Amsterdamas mājiņām.

Secinām, ka ir vietas ko Amsterdamā neesam redzējuši un lietas, ko neesam izbaudījuši (piemēram, mākslas muzejus ar Van Goga un Rembranta gleznām), Kaukenhofu ar ziedošajiem tulpju laukiem, ko jābrauc skatīt citreiz aprīlī, Alsmēras ziedu izsoli, Alkmāras siera tirgu. Bet tāds jau arī nebija mūsu mērķis.

To, ko vēlējos no šī ceļojuma- pārsteigt, iepriecināt un palutināt dzīvesbiedru un nesteidzīgi pavadīt laiku ar viņu divatā, pilnā mērā arī īstenoju, un mēs abi esam ļoti apmierināti ar redzēto un piedzīvoto. Un par Amsterdamu mums noteikti saglabāsies tikai pozitīvas atmiņas kā par īpašu piedzīvojumu mūsu dzīvē.

Izmaksas abiem kopā:

Viesnīca: 181 Ls
Aviobiļetes: 144 Ls
Publiskais transports: 33 Ls
Ieejas biļetes: 151 Ls
Krodziņos un ielas ēstuvēs: 51 Ls
Pārtika veikalā: 20 Ls

Kopā par abiem: 580 Ls jeb 290 Ls katram.

Raksta autore: Linda Balode- ceļojumu organizatore un portāla lindatravel.lv īpašniece

Paņem līdzi ceļvedi

Apgāds Zvaigzne ABC ir parūpējies par to, lai dodoties uz Amsterdamu, tu justos kā "pīle ūdenī". Vienalga, vai ceļojat pirmajā klasē vai ar ierobežotu budžetu, ceļvedis "TOP 10 Amsterdama" būs jūsu labākais sabiedrotais Amsterdamā.
TOP 10 saraksti – no 10 izcilākajām gleznām Valsts mākslas muzeja kolekcijā līdz 10 labākajiem restorāniem, veikaliem un viesnīcām – sniedz praktiskas uzziņas, kas nepieciešamas ikvienam ceļotājam. Lai taupītu laiku un naudu, pievērsiet uzmanību arī 10 lietām, no kurām jāizvairās!
Īsāko maršrutu palīdzēs izvēlēties detalizētās kartes uz vāku atloka un daudzās mazās kartes ceļveža lappusēs.

Arī mazais, parocīgā formāta kabatas ceļvedis "Amsterdama. Ceļvedis un karte" būs veiksmīgs palīgs ekskursijai. Tajā ir slavenākās Amsterdamas vietas, restorāni, kafejnīcas un veikali, kā arī ērti lietojama karte.