Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121), Fid:378, Did:0, useCase: 3


Trīs iemesli, kuru dēļ ir vērts domāt par ārpakalpojumiem

Redakcija
Redakcija

Uzņēmējiem teju ik dienu nākas domāt par efektīvākām biznesa metodēm, kas ļauj samazināt izdevumus un saglabāt ienākumus vai tirgus daļu. Viens no populārākajiem risinājumiem ir daļu funkciju nodot kādām trešajām pusēm, proti, izmantot ārpakalpojumus, uzskata platformas “BiSMART” eksperti.

Nenoliedzami, svarīgākais ārpakalpojumu izmantošanas iemesls ir naudas un laika ietaupījums. Taču ne viens vien pētījums liecina, ka šādi bizness kļūst efektīvāks, proti, palielinās tā darba elastība un ir pieejamas tehnoloģijas, kuru trūkst. Par to, kā praktiski uzlabot darba efektivitāti, tiks runāts arī “BiSMART” meistarklasē „Uzņēmuma „Naudas koks” – kā to pārvaldīt un vadīt?”.

Lūk, trīs būtiski iemesli, kuru dēļ būtu nopietni apdomāt ārpakalpojumu izmantošanu iesaka konsultāciju uzņēmuma „PwC” Finanšu un vadības konsultāciju nodaļas vecākais menedžeris Ģirts Kronbergs.

1. Nav pietiekami kvalificētu speciālistu konkrētu darbu veikšanai

Šķiet pašsaprotami, ka vienā uzņēmumā nevar strādāt cilvēki, kuri prot un spēj visu, tādēļ bieži vien ērtāk un lētāk ir konkrētu darbu darīšanai piesaistīt speciālistus no ārpuses.

Aplēses liecina, ka aptuveni 60% informācijas tehnoloģiju (IT) pakalpojumu visā pasaulē tiek pirkti no trešajām pusēm. Taču „uz āru” tiek nodotas arī citas uzņēmuma atbalsta funkcijas, proti, grāmatvedība, rēķinu izrakstīšana, personāla atlase, zvanu centri, klientu apkalpošana, u.c. Faktiski tas var būt jebkas, kas traucē uzņēmumam koncentrēties pamatdarbībai.

Piemēram, ja darbiniekiem bieži ir jādodas komandējumos, tad to nodrošināšanai efektīvāk ir noslēgt līgumu ar kādu tūrisma aģentūru, nevis tērēt biroja vadītāja laiku, meklējot piemērotas transporta biļetes un naktsmītnes, skaidro „BiSMART” eksperts. Turklāt sadarbība ar nozares profesionāļiem ļauj ietaupīt arī naudu, jo aģentūras spēj piedāvāt labas cenas.

2. Uzņēmumā strādājošie speciālisti nav pilnībā noslogoti

Uzņēmumam attīstoties, mainās arī tajā strādājošo pienākumi un noslodze. Tādēļ bieži vien rodas situācijas, kad daļai cilvēku vairs nav ko darīt visu dienu vai arī to algošana šķiet pārāk dārga. Tādā gadījumā vadītājam ir vērts aprēķināt, kas ir izdevīgāk – turpināt algot konkrētos speciālistus vai arī nodot šos profesionāliem pakalpojumu sniedzējiem.

„Ir zināms gadījums, kad liels uzņēmums klientu apkalpošanas centrus nodeva franšīzē saviem bijušajiem darbiniekiem. Ieguvēji šajā gadījumā ir abi: uzņēmums, kas var vairāk koncentrēties pamatdarbībai, cilvēki, kuri sper pirmos soļus un var pārbaudīt sevi uzņēmējdarbībā,” stāsta Kronbergs.

3. Kāda uzņēmuma funkcija var kļūt pārāk atkarīga no konkrēta speciālista esamības

Arī tad, ja kāda uzņēmuma funkcija, piemēram, IT vai grāmatvedība var kļūt pārāk atkarīga no konkrēta cilvēka spējām un esamības, riskus var mazināt neatkarīgu speciālistu piesaiste.

Lūk, piemērs. Liels uzņēmums, kuram ir daudz klientu, ir pasludinājis maksātnespēju un bankrotē. Taču bankrota procedūra ir ilga, klientu attiecības tiek risinātas elektroniski, tādēļ būtiska nozīme ir IT atbalstam. Nodarbināt dažus IT speciālistus elektronisko sistēmu uzraudzīšanai ir ļoti liels risks, jo viņiem aizejot citus algot vairs nebūs lietderīgi. Tādēļ šajā situācijā ideāls variants ir nodot IT sistēmu apkalpošanu ārpakalpojumu uzņēmumam, tādējādi mazinot profesionālos riskus.

Ja kādu darbu veikšana ir nodota ārpus uzņēmuma, ir jāatceras dažas ļoti svarīgas lietas, atgādina „PwC” Finanšu un vadības konsultāciju nodaļas vecākais menedžeris.

Pirmkārt, ir jāuzrauga darbu pienācīga izpilde, proti, jānodrošina ārpakalpojuma sniedzēja sniegto pakalpojumu atbilstības un kvalitātes regulāra vadīšana, piemēram, pieprasot regulārus pārskatus par veikto pakalpojumu atbilstību, kā arī periodiski pārliecinoties par datiem, uz kuru pamata šādi pārskati tiek veidoti.

“Būs visai nepatīkami kādā brīdī atklāt, ka gadiem ilgi ir lasīti brīnišķīgi pārskati, taču patiesībā divas trešdaļas no minētajiem darbiem vispār nav veikti,” uzsver Ģirts Kronbergs

Otrkārt, ir jāsaprot: jūs partneriem nododat tikai konkrētu funkciju veikšanu un sagaidāt rezultātu nolīgtajā apjomā. Tomēr pašu atbildība par savu saistību izpildi pret klientiem saglabājas, uzsver „BiSMART” eksperts.

Trešdien, 2.decembrī „Bellevue Park hotel Riga” norisināsies „BiSMART” organizētā meistarklase „Uzņēmuma „Naudas koks” – kā to pārvaldīt un vadīt?”. Tajā varēs uzklausīt ekspertu padomus un pieredzē balstītus stāstus par to, kā gudra biznesa pārvaldība un piemērotas biznesa tehnoloģijas ļauj ietaupīt naudu, vairākus desmitus reižu palielināt darba ražīgumu un rezultātā – turēties līdzi laikam.