Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121), Fid:378, Did:0, useCase: 3


Teju trešdaļa aptaujāto saskārušies ar nepieciešamību atgriezt internetveikalā iegādāto

Redakcija
Redakcija

Pirkumus internetā pēdējā pusgada laikā veikuši 79% Latvijas aktīvo interneta lietotāju. No tiem 27% saskārušies ar nepieciešamību preces sūtīt atpakaļ pārdevējam vai apmainīt, liecina Omniva šī gada martā veiktais pētījums.

Kaut arī teju katrs trešais interneta lietotājs pēdējā pusgada laikā ir saskāries ar nepieciešamību atgriezt internetā iegādātu preci, tikai 19% savas patērētāja tiesības izmantojuši praksē. No tiem 11% pircēju preces atgriešanu veikuši vienu reizi, savukārt 8% to darījuši pat vairākkārt.

Tādējādi ir būtisks pircēju skaits, kuri, neraugoties uz nepieciešamību preci sūtīt atpakaļ pārdevējam, tomēr izvēlas to paturēt. “2% pircēju atzīst, ka neatbilstošo preci pārdevuši citiem, taču 6% – samierinājušies un nevajadzīgo paturējuši. Omniva kā sūtījumu piegādes pakalpojumu sniedzējam ir ļoti būtiski izprast šādas rīcības motīvus, īpaši ņemot vērā, ka mūsu bizness strauji pieaug un mēnesī apkalpojam aptuveni 20 000 starptautisko sūtījumu,” skaidro Omniva vadītāja Beāte Krauze.

Kā biežākos iemeslus preces nesūtīšanai atpakaļ respondenti minējuši neērtības, sarežģītu atgriešanas procesu un papildu izmaksas. Tas norāda uz būtisko loģistikas pakalpojumu sniedzēju lomu patērētāju izvēlē – preces atpakaļ sūtīšanas procesam ir jābūt vienkāršam, ērtam un uzticamam, respektīvi, patērētājiem draudzīgam.
“Saskaņā ar pētījumu lielākoties, jeb 69% gadījumu, tiek atgrieztas preces, kuru vērtība nepārsniedz 50 eiro, 27 % gadījumu atgriezto pirkumu summa bijusi robežās no 51 līdz 200 eiro, bet 6% gadījumu pat pārsniegusi 200 eiro. Lai nodrošinātu iespēju mūsu klientiem ātri un ērti saņemt atpakaļ ieguldītos līdzekļus vai veikt drošu preces apmaiņu, esam spēruši nozīmīgu soli. 2018. gada sākumā esam uzsākuši sadarbību ar starptautisko sūtījumu atgriešanas platformu – ReBOUND Returns. Tās ietvaros Baltijas iedzīvotājiem ekskluzīvi nodrošināsim vienkāršu un ērtu preces atgriešanu, t.i., personām, kam būs nepieciešams atgriezt preci starptautiskajiem e-komercijas mazumtirgotājiem – platformas lietotājam, piemēram, i-neta veikalam ASOS, tiks nosūtīts SMS ar atgriešanas kodu, lai varētu preci nosūtīt no jebkura Omniva pakomāta, turklāt bez maksas,” uzsver Krauze.

Interesanti, ka tieši vērtīgākās preces virs 200 eiro lielākoties pasūta reģionos dzīvojoši latvieši, īpaši vīrieši vecumā no 30 līdz 49 gadiem. “Tas apliecina e-komercijas aizvien intensīvo attīstību ne vien Rīgā, bet arī ārpus tās. Omniva izvēlētā stratēģija, paplašinot mūsu pakomātu tīklu Latvijā, noteikti ir bijusi pareiza. Tāpēc arī šogad, investējot vēl papildus 900 tūkstošus eiro, turpināsim sava tīkla paplašināšanu reģionos, tādējādi piedāvājot patērētājiem draudzīgu pakalpojumu vēl tuvāk mājām,” par attīstības plāniem stāsta Krauze, norādot, ka šobrīd Latvijas Omniva tīklā ir 116 pakomātu, kas izvietoti 60 Latvijas pilsētās.

Omniva veiktajā pētījumā sadarbībā ar aģentūru "OMD Latvia" piedalījās 725 respondenti no visas Latvijas vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums norisinājās interneta vidē šī gada martā.