Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121), Fid:378, Did:0, useCase: 0


Optimālākais brīdis auto pārdošanai

Redakcija
Redakcija

Ne vienmēr iegādājoties jaunu automašīnu, mēs to paturam savā īpašumā uz visiem laikiem. Dažkārt automašīna morāli noveco, jeb pieaug vēlmes pēc lielāka komforta, ir ģimenes pieaugums, kurā ir vajadzība pēc lielāka auto vai citi faktori, kas liek pieņemt lēmumu iegādāties jaunu automašīnu, bet veco - pārdot.

Šajā rakstā apskatīsim dažus faktorus, kas liecina - ir optimālākais laiks, lai auto pārdotu.

Kas būtu jāņem vērā pirms auto pārdošanas?

Auto vērtība
Jebkurai automašīnai ir sava vērtība un mēs zinām, ka tā ar nolietojumu un nobraukumu to pakāpeniski zaudē. Nenokavēt brīdi, kad auto pilnīgi zaudē savu vērtību, un tā cenas lejupslīde kļūst strauja ir daudzu auto īpašnieku bieds, tomēr sekojot līdzi sava auto stāvoklim un tirgus aktualitātēm, Tu vari atrast īsto momentu, lai to pārdotu.

Ja auto esi pircis pilnīgi jaunu, tad visizdevīgāk to ir pārdot pirms garantijas termiņa beigām. Tāpat ir vērts ņemt vērā to, ka auto vērtība veidojas ne tikai no tās vecuma, bet galvenokārt no tās nolietojuma - nobraukuma, vai tā ir cietusi avārijā un citiem defektiem.

Auto vērtība, protams, ir plašs jēdziens, tomēr auto īpašniekam ir vērts nodrošināt regulāru auto apkopi un rūpes par tā tehnisko stāvokli, lai automašīna, neskatoties uz savu vecumu, izskatītos daudz jaunāka, jaudīgāka un kvalitatīvāka, nekā kāda cita, kas ir vecāka izlaiduma gada.

Sociāli vai morāli auto pārdošanas iemesli
Dažkārt dzīvē mēdz gadīties arī tā, ka auto vairs neatbilst īpašnieka ikdienas vajadzībām, piemēram, jāpārvadā lielākas lietas, mājdzīvnieki, kuri brauc līdzi ar automašīnu vai visbiežāk - ģimenes pieaugums. Tādā gadījumā lielāks auto ir ne tikai nepieciešamība, bet arī vēlme pēc lielākām ērtībām - ratu un citu bērnam vajadzīgo lietu ievietošanas bagāžas nodalījumā.
Morāli novecojusi mašīna mēdz nozīmēt sajūtu, kurā cilvēkam aug komforta un ērtību prasības, kas nozīmē, ka automašīnai ir jāaug līdz ar tās vadītāju. Šādā gadījumā automašīna ne vienmēr ir slikta, drīzāk tā vairs nav piemērota auto vadītāja ikdienas prasībām.

Dažādu auto marku sezonālais pieprasījums
Automašīnas var būt arī sezonāla aktualitāte, piemēram, kabrioleta tipa automašīnas kļūst pieprasītākas pavasarī, pirms vasaras sezonas, bet automašīnas ar pakaļējo piedziņu patīk jauniešiem ziemas periodā.
Tirgū šādas automašīnas kļūst ļoti pieprasītas, tāpēc, ja situācija neliek automašīnu pārdot tagad un tūlīt, tad noteikti pagaidi atbilstošu sezonu, kurā arī cena būs lielāka nekā nesezonā.

Izpētiet auto pieprasījuma tirgu
Ar vēlmi pārdot auto nekas vēl nebeidzas, drīzāk tas ir tikai sākums veselam pārdošanas ciklam. Lai pārdošana veiktos daudz labāk, iesakām veikt tirgus izpēti.
Piemēram, atlasiet visus sludinājumus pēc parametriem, kas ir līdzvērtīgi Tavai automašīnai - tas parādīs īsto ainu, kāda ir tirgus vidējā cena. Izpētiet, kuras automašīnas ir dārgākas, un kāpēc tām ir attiecīgā cena.

Svarīgi ir arī pievērst uzmanību sludinājuma ievietošanas datumam. Sludinājums, ar vairākus mēnešus nepārdotu auto, norāda uz to, ka šāds auto ar attiecīgo cenu šobrīd nav tirgū pieprasīts.

Auto pārdošanas iespējas
Mūsdienās auto pārdošanas kanāli ir dažādi, piemēram, Tu vari izvietot sludinājumu gan sociālajos tīklos, gan sludinājumu portālos, bet tikpat populāra ir iespēja savu esošo automašīnu ieķīlāt kā pirmo iemaksu jauna auto iegādei. Šāda iespēja visbiežāk tiek piedāvāta auto plačos vai auto maiņas gadījumos.

Auto īpašnieka maiņa nav sarežģīta, to var izdarīt arī attālināti, tāpēc katram ir jāatrod savs risinājums un sev vēlamākais pārdošanas ceļš.