Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource121), Fid:447, Did:0, useCase: 0


Lietota un jauna auto izmaksu salīdzinājums

Redakcija
Redakcija

Jauna spēkrata izvēles procesā visai svarīgu lomu spēlē automobiļa stāvoklis, proti, jāizšķiras starp mazlietota vai pavisam jauna auto iegādi. Svaigs automobilis, kas tikko izbraucis no salona, nepārprotami maksās krietni dārgāk nekā lietots spēkrats, taču lietota automobiļa iegāde var rezultēties ar regulāriem remontdarbiem, kas pavisam noteikti iegriezīs mazāku vai lielāku robu maciņā.

Octas.lv piedāvā apskatīt lietota un jauna auto izmaksu salīdzinājumu, lai palīdzētu izvēlēties atbilstošāko automobili savām budžeta iespējām.

Līzinga maksājumi

Jāsaka, ka diemžēl reti kurš Latvijas iedzīvotājs var atlicināt līdzekļus pavisam svaiga automobiļa iegādei. Vairumam jauna auto iegādei nākas izmantot kredītiestāžu piedāvātos līzinga pakalpojumus. Līzings ir lieliska iespēja jebkuram iedzīvotājam iegādāties tik ļoti kāroto auto, taču jārēķinās, ka lielu daļu no jaunā automobiļa izmaksu saraksta aizpildīs samērā apjomīgie ikmēneša līzinga maksājumi.

Līzinga noformēšana būtībā nozīmē papildu tēriņus gan svaiga, gan lietota auto iegādes gadījumā. Pavisam jauna auto iegādei paredzētie līzinga nosacījumi ir izdevīgāki un sastāda zemākas procentu likmes nekā lietota auto iegādes gadījumā. Pavecāku auto iegādei visbiežāk tiek piedāvāts auto kredīts, kas savukārt sevī ietver samērā augstas procentu likmes.

Automobiļa remonta izmaksas

Remonta izmaksu kategorijā priekšroka viennozīmīgi ir jaunam automobilim, jo bojājumus, kas radušies spēkrata garantijas periodā, segs autoražotājs. Visai bieži ražotāji piedāvā arī tādu ekstru kā bezmaksas palīdzība uz ceļa, gadījumā, ja radušies kādi neparadzēti sarežģījumi.

Lietotam automobilim, spēkrata iegādes brīdī, garantijas periods visbiežāk jau ir beidzies. Tas nozīmē visu nepieciešamo remontu izmaksu segšanu no savas kabatas.

Jāteic, ka 2 līdz 5 gadus veca transportlīdzekļa stāvoklis var izrādīties teju nevainojams, taču, ja auto ir vecāks par 5 gadiem un tā nobraukums pārsniedz 200 000 kilometru, par auto vēsturi ieteicams painteresēties padziļināti. Šāds auto var negaidīti atklāt visdažādākā veida kļūmes, kurām nepieciešama tūlītēja profesionāļa uzmanība.

Ceļa nodoklis

Jo vecāks auto, jo augstāka būs samaksa par ceļa nodokli. Ja plāno iegādāties auto, kas ražots laikā pēc 2008.gada 31.decembra, ievēro, ka tā ceļa nodokļa likme ir atkarīga tikai un vienīgi no spēkrata motora tilpuma un CO2 izmešu daudzuma.

Toties, ja auto ir vecāks par iepriekš minēto datumu, klāt ceļa nodokļa maksai nāks arī papildu summa par automobiļa masu. Piemēram, ja spēkrats ir smagāks par 1501 kg, taču nepārsniedz 1800 kg atzīmi, ceļa nodokļa summa palielināsies par 81 eiro.

Patērētā degviela

Izmaksu salīdzinājumā noteikti jāiekļauj arī degvielas faktors. Jaunākās paaudzes automobiļi ir aprīkoti ar inovatīvākiem dzinējiem, kas patērē nedaudz mazāk degvielas nekā spēkrati, kas jau sasnieguši 10 un vairāk gadu vecumu.
Šī degvielas patēriņa starpība ne vienmēr ir būtiski jūtama, taču regulāri mērojot lielākus attālumus, lietota auto degvielas uzpildes stacijas apmeklējumi var izrādātīties dārgāki.

Apdrošināšanas izmaksas

Arī automobiļa apdrošināšanas izmaksas atšķiras atkarībā no auto stāvokļa. OCTA polise ir obligāts nosacījums ikvienam spēkrata īpašniekam, toties jaunam auto, kas iegādāts izmantojot operatīvā līzinga pakalpojumus, arī KASKO polises iegāde ir obligāta. Tas nozīmē, ka jauna auto īpašniekam jārēķinās ar aptuveni 400 eiro lielu gada maksājumu slogu, kamēr lietots auto var iztikt ar aptuveni 100 eiro lielu budžetu OCTA polises vajadzībām.

Arī pašas OCTA polises cenu amplitūda var variēt. Apmeklē portālu Octas.lv un iepazīsties ar procesu kā veidojas un mainās obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļa apdrošināšanas cenas balstoties uz Bonus-Malus sistēmas principiem - šeit.