Atbildes uz ceļotāju TOP 7 populārākajiem jautājumiem

Atpūtas ceļojums vai biznesa brauciens – neatkarīgi no mērķa, ceļš un kārtība, kādā organizēt lidojumu un viesnīcu rezervēšanu būtiski nemainās. Svarīgi apzināt visus iespējamos zemūdens akmeņus, lai veiksmīgi organizētu lidojumu un naktsmītnes izvēlētajā galamērķī. Viena no lielākajām tūrisma aģentūrām Latvijā “Latvia Tours” piedāvā atbildes uz septiņiem biežāk uzdotajiem, bet reti atbildētiem ceļotāju jautājumiem.

Drukāt

Kā pārbaudīt nopirkto aviobiļeti?

Lai pārbaudītu aviobiļešu datus, kā arī, lai pārliecinātos par aviobiļetes īstenību, jūs varat izmantot vietnes checkmytrip.com vai viewtrip.com. Par to, kurā no šīm divām vietnēm jūsu rezervācija ir redzama, varat uzzināt no elektroniskās biļetes, kuru jūs saņemsiet no jūsu ceļojumu konsultanta vai rezervēšanas portāla. Norādot rezervācijas numuru un pasažiera uzvārdu šajās vietnēs, jums būs pieejama visa informācija par jūsu ceļojumu. Biļetes numurs nozīmēs ne tikai to, ka ir veikta rezervācija, bet arī to, ka biļete jau ir izsniegta.

Vai dārgāk nozīmē drošāk?

Pirms iegādāties aviobiļeti, ir svarīgi izvērtēt un skaidri noteikt, kāda veida un tarifu aviobiļetes izvēlēties. Ne vienmēr lētas biļetes nozīmē lētu ceļošanu, neparedzētu apstākļu dēļ iepriekš iegādātā lētā aviobiļete var izrādīties neērta un pat neizdevīga. Jāpievērš uzmanība aviobiļešu veidiem un pakalpojumiem, kuri ir iekļauti attiecīgajos tarifos. Vislētākās jeb ekonomiskās klases biļetes, kuru maiņas vai anulācijas gadījumā samaksātā nauda nav atgūstama un nododamā bagāža nav iekļauta. Ekonomiskās klases biļetes, kuras iespējams mainīt un nodot, nezaudējot iemaksāto naudu, un kurās ir iekļauti pieprasītākie pakalpojumi par izdevīgāku cenu, nekā tos iegādājoties atsevišķi. Vai biznesa klases biļetes, kuras paredz papildus ērtības un papildus bezmaksas pakalpojumu pieejamību. Ļoti bieži, iegādāties ekonomiskās klases biļeti ar elastīgiem noteikumiem un iekļauto nododamo bagāžu ir finansiāli izdevīgāk, nekā nopirkt lētāko - nemaināmo un neatgriežamo, ekonomiskās klases biļeti, kurai nododamā bagāža jāiegādājas atsevišķi. Pareiza aviobiļetes tarifa izvēle padarīs klientam ceļošanu ērtāku un bezrūpīgāku.

Vai savienotie lidojumi jāveic noteiktā secībā?

Bieži vien pasažieri interesējas, vai ir iespējams neizmantot lidojumus pēc biļetē norādītās secības. Tas ir aizliegts. Iespējams izmantot tikai to secību, kādā aviobiļete ir izrakstīta. Neierašanās uz pirmo reisu atņem iespēju izmantot pārējos lidojumus. Lidojums ir jāveic tādā secībā, kādā esat veikuši rezervāciju. Ja kāda iemesla dēļ neesat izmantojuši lidojuma pirmo posmu, saskaņā ar Starptautiskajiem aviopārvadātāju noteikumiem, visas biļetes tiks automātiski anulētas un nauda netiks atgriezta.

Izņēmums var būt tikai kavēšanās tranzīta lidostā, lidsabiedrības kavēšanās rezultātā. Šajā gadījumā, lidsabiedrība pārizdos aviobiļeti un jūs nogādās galamērķī.

Atsevišķos gadījumos lidsabiedrības ļauj sākt lidojumu citādā secībā, taču uz to nevajadzētu vieglprātīgi paļauties. Informāciju par šādu iespēju vienmēr ieteicams laicīgi pārbaudīt pie ceļojuma konsultanta vai attiecīgās lidsabiedrības. Tā pat svarīgi atzīmēt, ka izmantojot lidojumam divas atsevišķas aviobiļetes, lidsabiedrības jebkādu kavēšanos vai citu apstākļu dēļ savstarpēji nenes atbildību viena par otras lidojumiem.

Vai iespējams mainīt aviobiļešu informāciju?

Aviobiļešu maiņas un atcelšanas noteikumi ir skaidri definēti biļetes iegādes procesā. Ja izmantojat ceļojuma konsultanta pakalpojumus, tad konsultants Jūs informēs par nosacījumiem pirms biļešu iegādes un turpmākās manipulācijas ar aviobiļeti notiks tikai saistībā ar tiem. Šos ierobežojumus ir noteikušas lidsabiedrības un tūrisma aģentūras tos nevar mainīt.

Vārds un uzvārds ir nepieciešami dati, kas tiek precizēti jau rezervēšanas posmā. Ievadītā pasažiera vārdā un uzvārdā ir pieļaujamas ne vairāk kā trīs kļūdas, kas nemaina vārda un uzvārda būtību. Šajā gadījumā pirmajam uzvārda burtam jābūt pareizam. Jāņem vērā, ka ir lidsabiedrības, kuras nepieļauj kļūdas un korekcija datos ir jāveic par atsevišķu maksu vai pat jāiegādājas jauna biļete. Lai izvairītos no problēmām ar reģistrāciju, ceļojumu konsultants vienmēr atgādinās, lai pārbaudāt vārdu un uzvārdu, kas tiek ierakstīts jūsu ceļojuma dokumentā. Tāpat ļoti bieži nav iespējams rezervēt aviobiļeti un pārrakstīt to uz kādas citas personas vārda, jo lielai daļa lidsabiedrību šādu pakalpojumu nepiedāvā pat par atsevišķu samaksu. Tādēļ ieteicam rūpīgi iepazīties ar aviobiļetes iegādes noteikumiem pirms rezervācijas veikšanas.

Kā mainās aviobiļešu cenas?

Kā rāda prakse, jo laicīgāk iegādāsieties aviobiļeti, jo mazāk par to samaksāsiet. Aviobiļešu cenas nav fiksētas un ir atkarīgas no daudziem faktoriem, piemēram, jo vairāk reiss ir izpārdots, jo biļetes cena ir dārgāka, jo lētākās aviobiļetes tiek pārdotas pirmās. Visdārgākās cenas parasti ir lidojumiem atvaļinājumu un svētku laikā, skolnieku brīvlaikos, tāpēc iesakām iegādāties aviobiļetes laicīgi – jau vairākus mēnešus pirms ceļojuma. Kamēr rezervācija nav veikta, cenu līmenis var būtiski mainīties jebkurā brīdī. Piemēram, kāds ceļotājs vai ceļojumu konsultants vienā no pasaules malām ir rezervējis lidojumu trīs cilvēkiem maršrutā Parīze-Rīga ar lidsabiedrību X. Tajā brīdī visās rezervēšanas sistēmās aviobiļetes cena konkrētajam maršrutam ar lidsabiedrību X pieaugs. Tā pat iespējama arī pretējas situācija, gadījumā, kad kāds anulē rezervāciju un konkrētajā brīdī brīvo vietu skaits palielinās, visās sistēmās paradīsies zemāko tarifu piedāvājums. Šī kārtība ir ļoti dinamiska un neprognozējama.

Kāpēc cena rezervācijai ir mainījusies, ja biļete jau ir rezervēta?

Aviobiļetes cena rezervācijā var mainīties saskaņā ar izmaiņām lidsabiedrības biļešu pārdošanas noteikumos, cenu politikā un atkarībā no valūtas kursa svārstībām biļetes drukāšanas dienā. Lidsabiedrībām ir tiesības mainīt biļešu izpirkšanas nosacījumus un cenu, kamēr biļete nav izpirkta, pat ja rezervācija joprojām ir derīga. Šīs izmaiņas atrodas ārpus starpnieku ietekmes. Piemēram, pirms izdrukāt rezervēto aviobiļeti, ceļojumu konsultantam ir nepieciešams pievienot cenu no jauna, jo tā tiek piesaistīta un ir derīga tikai esošās dienas un dažos gadījumos pat tikai dažu stundu ietvaros. Tieši tāpēc nav iespējams izvairīties no šādiem gadījumiem. Jo laicīgāk veiksiet rezervāciju, jo lielākā iespēja saglabāt sākotnējo aviobiļetes cenu piedāvājumu.

Kas ir virsrezervācijas un “NO SHOW” noteikumi?

Viesnīcas bieži apzināti pieņem vairāk pasūtījumu, nekā tā reāli spēj apkalpot. Tas nozīmē, ka viena viesnīcas istaba var tikt pārdota vairākas reizes, paļaujoties, ka kāds no klientiem atteiks rezervāciju vai neieradīsies. Ja sagadīšanās pēc visi pasūtījumi tiek apstiprināti, tad tiek risināts jautājums par viesu izvietošanu citās viesnīcās. Šādu praksi dēvē par virsrezervāciju. “Šādās situācijās ir būtiska ceļojumu konsultanta loma. Brīdī, kad viesnīca jums atsaka rezervāciju, aicinām nekavējoties sazvanīties ar jūsu ceļojuma konsultantu, lai būtu iespēja operatīvi uzsākt problēmas risināšanas procesu, un, kas būtiski, rastu iespēju laicīgi pieprasīt kompensāciju no viesnīcas,” iesaka “Latvia Tours” direktore Ieva Keiša.

Ja ceļojuma laikā gadās neparedzēti apstākļi, kas liedz laikus ierasties un reģistrēties rezervētajā viesnīcā, ņemiet vērā, ka arī viesnīcu politikā ir “no show” noteikumi. Noteikumi paredz, ka "no show" jeb neierašanās gadījumos rezervētajos datumos viesnīcai ir tiesības anulēt jūsu rezervāciju un ieturēt pilnu samaksu par visu periodu. Iepriekš brīdinot viesnīcu vai ceļojumu konsultantu par neierašanos, ir iespējams novērst šo anulāciju.

Drukāt

Tev jābūt autorizētam,