Kā atšķiras dažādu tautību tūristu iepirkšanās paradumi

Drukāt

Rīgas lidostas veikalos un citās tirdzniecības vietās ik dienas iepērkas tūkstošiem ceļotāju no dažādām pasaules valstīm - tas sniedz iespēju novērot iepirkšanās paradumus, kādi piemīt dažādu tautību cilvēkiem, norāda Rīgas Starptautiskās lidostas iepirkšanās zonas operatorfirmas „ATU Duty-Free” vadītāja Linda Steinbaha.

Kā atšķiras dažādu tautību tūristu iepirkšanās paradumi

Attēlā: „ATU Duty-Free” vadītāja Linda Steinbaha

Lidosta ir izcila vieta maziem un lieliem eksperimentiem – ikdienā tās darbiniekiem nākas saskarties ar japāņu, skandināvu, krievu un daudzu citu tautību tūristiem. Papētot viņu preču iegādes paradumus, var secināt, ka ir zināmas līdzības, taču pastāv arī atšķirības.

Skandināvi izvēlas atturīgāku dizainu

Tas, ka skandināvi izvēlas atturīgu dizainu, nav nekas jauns. Tomēr priecē tas, ka īpašu uzmanību viņi pievērš Latvijas dizaineru apģērbiem. Visbiežāk skandināvi savā pirkuma groziņā ieliks ar rokām darinātas lietas, tostarp cimdus, zeķes, krelles, piespraudes ar grafiskām formām, pieklusinātos toņos un askētisku dizainu.

Krievu tūristi priekšroku dod košām lietām

Krievu tūristi aktīvi pērk dažādus suvenīrus, kā arī latviešu dizaineru drēbes, taču priekšroku dod krāšņām un pamanāmām lietām. Krievu ceļotāji dāsnāk nekā citu tautību pārstāvji iegādājas piemiņas lietas ne tikai sev, bet arī saviem tuviniekiem vai draugiem. Turīgāki viesi no Krievijas Latvijā nereti izvēlas pirkt arī dažādus mākslas priekšmetus, kas ir lētāki nekā citur pasaulē, un viegli atsaucas uz pārdevēja ieteikumiem, novērojusi Steinbaha.

Japāņu tūristiem patīk Latvijas dzintars

Japāņiem raksturīgs ir kolektīvisma gars – ja viens no tūristu grupas izvēlēsies kādu no precēm, visticamāk, arī pārējie nerimsies, kamēr plaukts nebūs tukšs. Japāņu tūristi labprāt pērk vienkārši neapstrādātus dzintara gabalus, bet Latvijas dzintara izstrādājumus iecienījuši arī itālieši un spāņi.

Vācu tūristi rūpīgi plāno budžetu

Vācu ceļotāji savos pirkumos ir apdomīgi un ar vieglu roku naudu netērē. Bieži vācu tūristi pārdevējam nosaka budžetu un dāvanu skaitu, ko vēlētos iegādāties. Ja viņi ved suvenīrus saviem ģimenes locekļiem un draugiem – tad izmeklē vairākas, taču mazākas un lētākas lietiņas.

Kas ir kopīgs visiem ārvalstu viesiem, izvēloties preces Latvijā?

Sparīgi pērk šokolādi

Šokolāde ir vispopulārākais pirkums lidostas veikalos. Visu valstu tūristu vidū ļoti iecienītas ir Latvijā ražotas konfektes un konfekšu izlases lielos iepakojumos, kas pēc ceļojuma tiek dāvātas draugiem un radiem. Ja iepakojuma dizainā ir kaut kas, kas saistās ar Latviju, tas ir ne vien gards kārums, bet arī iecienīts suvenīrs, secina Steinbaha.

Cenu piedāvājums

„Lētāk nekā mājās” – tas ir ļoti spēcīgs motivējošs faktors visiem ārvalstu tūristiem. Tā, piemēram, Krievijas tūristi nežēlo naudu modes precēm un aksesuāriem, savukārt Zviedrijas un Somijas tūristi plaši iegādājās alkoholiskos dzērienus, kuri augstās akcīzes dēļ dzimtenē maksā krietni dārgāk.

Unikālas preces

Tūristi citās valstīs meklē preces, kuras nevar iegādāties savā dzimtenē. Viņi izvēlas iegādāties tādas preces, kas atgādinās par konkrēto apmeklēto vietu vai izbaudīto notikumu.

Zinot atšķirības un līdzības ārvalstu tūristu paradumos, mazumtirgotāji var veiksmīgāk pārdot Latvijas viesiem tieši tās preces, kuri viņiem šķiet vispievilcīgākās, tādējādi dodot savu artavu mazumtirdzniecības apmēru veicināšanā mūsu valstī, rezumē Steinbaha.

„ATU Duty Free” dibināts 2000.gadā kā „TAV Airports Holding” un „Unifree Duty Free/Gebr. Heinemann” kopuzņēmums. Tas pārvalda 107 veikalus 23 tūkstošu kvadrātmetru platībā, darbojoties 21 lidostā astoņās pasaules valstīs. Uzņēmums, kura centrālais birojs ir Stambulā, nodarbina vairāk nekā 2000 cilvēku visā pasaulē un apkalpo aptuveni 100 miljonus klientu gadā.

Kopš 2011. gada nogales „ATU Duty Free” kā iepirkšanās zonas operators ir pārstāvēts arī Rīgas Starptautiskajā lidostā, pārvaldot 13 veikalu 1375.96 kvadrātmetru platībā. Latvijā uzņēmumā strādā 146 darbinieki.

Tev jābūt autorizētam,