Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource1 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource1), Fid:6, Did:0, useCase: 0

Audi bezpilota vadības tehnoloģija: centrālais autovadītāja palīgsistēmu vadības panelis

Šobrīd izstrādes stadijā esošo Audi nākotnes bezpilota vadības sistēmu pamatā ir centrālais autovadītāja palīgsistēmu vadības panelis (zFAS). Šī izcilā tehnoloģija, kas izmanto progresīvākos un jaudīgākos procesorus, tuvākajā nākotnē pamazām tiks iestrādāta modeļu klāstā. Tas ir galvenais sasniegums ceļā uz automatizētu automobiļa vadību, kas turklāt demonstrē Audi vadošo lomu bezpilota vadības jomā. Līgums par sērijveida ražošanu ir noslēgts ar tehnoloģiju izstrādātāju Delphi.

Audi šo vadības bloku ir radījis sadarbībā ar pasaulē vadošajiem tehnoloģiju izstrādātājiem. Speciālistu komanda, kuras sastāvā bija TTTech, Mobileye, nVidia un Delphi pārstāvji, Audi vadībā izstrādāja dažādas programmatūras un aparatūras sastāvdaļas. Par zFAS elektroniskās plates piegādātāju Audi ir izvēlējies Delphi.

zFAS apkopo informāciju no dažādiem sensoriem. Vadības panelis to izmanto, lai ātri uzmodelētu automobiļa apkārtni un nosūtītu iegūtos datus dažādām palīgsistēmām. Tas nozīmē, ka tā ir visu bezpilota vadības funkciju galvenā saskarne.

Šobrīd lielāko daļu autovadītāja palīgsistēmu kontrolē atsevišķi vadības bloki. Audi būs pirmais autoražotājs, kas ieviesīs šo funkciju automobiļa galvenajā sistēmā. Lai funkcijas, nepieciešamos sensorus, elektronisko aparatūru un programmatūru apvienotu vienā sistēmā, Audi ir izmantojis holistisko pieeju. Jau no paša sākuma uzmanības centrā ir bijusi drošības koncepcija.

Priekšnosacījums ātrai datu apstrādei kompaktā izmērā ir jaudīgas elektroniskās sastāvdaļas. zFAS plate ir aprīkota gan ar EyeQ3 mobilo procesoru no Mobileye, gan jauno Tegra K1 procesoru no nVidia. Šādā veidā iegūtā iespaidīgā datu apstrādes jauda pilnībā atbilst labi aprīkota vidēja izmēra automobiļa elektroniskajai sistēmai. Pateicoties veiksmīgajam apvienošanas risinājumam, jaunā plate ir planšetdatora lielumā. zFAS modulārā koncepcija padara šo plati ļoti daudzpusīgu un visādā ziņā piemērotu nākotnes vajadzībām.

Audi sadarbojas arī ar tādiem pasaulē vadošajiem uzņēmumiem kā Bosch, Continental, Valeo un Delphi, kas piegādā sensorus un darbināšanas mehānismus, piemēram, bremžu un stūres sistēmai. Uzņēmuma mērķis ir izstrādāt vienotus standartus un piedāvāt klientiem progresīvas palīgsistēmas, kas uzlabo drošību, komfortu un ērtības uz ceļa, nodrošinot pilnībā automatizētu vadību.

Tuvākajā nākotnē Audi Connect sekmēs arī Audi bezpilota automobiļu „mācīšanās“ procesu braukšanas laikā. zFAS plates apstrādātie dati caur bezvadu tīklu — kur vien iespējams, izmantojot LTE — tiks nosūtīti uz IT aizmugursistēmu mākonī. Tā apstrādās saņemtos datus, izmantojot mācīšanās un mākslīgā intelekta algoritmus, un nosūtīs tos atpakaļ uz automobili. Tādā veidā zFAS plate nepārtraukti paplašinās savas spējas, lai arvien labāk tiktu galā vēl sarežģītākās situācijās. Tādējādi Audi bezpilota automobiļi katru dienu, piedzīvojot jaunas situācijas, iemācīsies aizvien vairāk.





" Advents, cilvēcīgā valodā runājot, ir iespēju laiks - Dieva piešķirtas un Viņa Debesu Baznīcas "apstiprinātas" atjaunotnes un sevis, savas sirds un dvēseles izgaismošanas laiks tuvojošās Jēzus piedzimšanas gaismā. "
/ Didzis Kukainis /






Http://www.RezervesDALAS24.Lv