Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource1 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource1), Fid:6, Did:0, useCase: 3

Pieprasījums pēc KASKO aug straujāk nekā jauno auto tirgus

Redakcija
Redakcija

Latvijā auto tirgotāju pārstāvju jeb Auto asociācijas dati liecina, ka pērn reģistrēts aptuveni tikpat jaunu automašīnu, cik 2011.gadā, pieaugumam sasniedzot vien 1%. Auto tirgū piedzīvotā stagnācija nav atsaukusies uz Latvijā lielāko apdrošināšanas sabiedrību BALTA (RSA Grupa), kam pieprasījums pēc KASKO aug straujāk nekā jauno auto tirgus – pateicoties izcilam servisam, pērn attiecībā pret 2011.gadu palielinājums ir vairāk nekā 10%. Tāpat novērojumi liecina – lai arī Latvijā joprojām pastāv tendence biežāk apdrošināt jaunus spēkratus vai auto līdz 5 gadu vecumam, arvien biežāk sāk apdrošināt arī vecākus transportlīdzekļus. BALTA dati liecina, ka KASKO vidējais transportlīdzekļu vecums pēdējo piecu gadu laikā ir palielinājies gandrīz par diviem gadiem.

Pērn jauno auto iegādes tirgus izaugsme ir piebremzējusies, jo vēl 2011. gadā pret 2010.gadu pieaugums bija ievērojams – 77,8%. Auto asociācijas dati liecina, ka pērn vēl joprojām Latvijā visvairāk reģistrē jaunas „Volkswagen” zīmola automašīnas –reģistrēti 1997 jauni spēkrati, bet seko „Toyota” un „Peugeot”. Arī BALTA 2012.gada visbiežāk apdrošinātais auto bijis „Volkswagen”. Taču kopumā līdzšinējais jauno auto līderis pērnajā gadā ir zaudējis nozīmīgas tirgus daļas, kas ļāvis vairāk attīstīties tā ciešākajiem sekotājiem – visticamāk arī apdrošināšanā tas var radīt izmaiņas visbiežāk apdrošināto auto sarakstā.

Lai arī pagājušajā gadā Latvijā iegādātas jaunas luksus klases automašīnas „Bentley”, „Jaguar”, „Porche” u.c., šādu auto īpatsvars ir samazinājies. BALTA transporta produktu vadītājs Lauris Pārups skaidro, ka patlaban klienti izvēlas ekspluatācijas ziņā ekonomiskākas automašīnu markas, atsakoties no zīmola un saglabājot galveno funkcionalitāti – pārvietošanos. Turklāt klienti krietni vairāk plāno, kā samazināt pārvietošanās izmaksas, proti, izvēlas automašīnas ar dīzeļa dzinējiem vai aprīko savus spēkratus ar gāzes iekārtām. Šo degvielas veidu pārstāvēto automašīnu skaits ir jūtami palielinājies, piemēram, pēdējo pāris gadu laikā ar gāzes iekārtām aprīkotu auto īpatsvars BALTA OCTA un KASKO klientu vidū ir teju dubultojies.

Pēc BALTA pieejamās un apkopotās informācijas, līzingā pirkto auto skaits Latvijā no visiem pārdotajiem auto privātpersonām 2012.gadā ir par 11% lielāks nekā 2011.gadā. Tā ir pozitīva tendence, veicinot kopējā privātpersonām pārdoto auto skaita pieaugumu aptuveni par 18% (neskaitot reeksportā pārdotos auto). Lai arī procentuāli pieaugums ir jūtams, tomēr salīdzinoši tas vēl joprojām ir zems, atpaliekot gan no Lietuvas, gan Igaunijas rezultātiem.

„Pieredze rāda, ka jaunu auto pircēji ir uzmanīgāki braucēji, jo jauni auto iekļūst ceļu satiksmes negadījumos retāk, nekā trīs un vairāk gadus veci auto. Tāpat klientus vienlaikus ar pievilcīgu apdrošināšanas piedāvājumu uzrunā pats auto dīleris, piedāvājot ne tikai kvalitatīvu risinājumu no viena vai vairākiem apdrošinātājiem, bet arī papildu labumus, piemēram, maiņas auto servisā vai papildu atlaidi remontdarbiem. Tajā pašā laikā KASKO tirgū vērojamas pārmaiņas. Arī vecāku transportlīdzekļu īpašnieki, kuriem KASKO nav obligāta prasība, piemēram, līzinga dēļ, arvien biežāk novērtē apdrošināšanu kā savas drošības garantu,” stāsta BALTA transporta produktu vadītājs Lauris Pārups.

Pieaug izpratne un interese par KASKO vecākiem auto

Latvijas KASKO apdrošināšanas tirgū ir pierasts, ka, pārkāpjot iepriekš minēto auto vecuma 5 gadu slieksni, ar KASKO apdrošināto auto skaits strauji krītas. Tomēr ir interesanti vērot, ka KASKO apdrošināšanā auto vidējais vecums ir pieaudzis. Pēc BALTA datiem, pēdējo piecu gadu laikā tas ir palielinājies gandrīz par diviem gadiem. Tāpat auto vidējā vecuma pieaugums KASKO apdrošināšanā ir izskaidrojams ar to, ka liela daļa autobraucēju apdrošināšanu uztver kā vienu no nosacījumiem, lai saņemtu līzingu auto iegādei, savukārt pašlaik lielai daļai treknajos gados iepirkto jauno auto ir beigušās kredītsaistības, taču transportlīdzekļa vadītāji to arvien novērtē kā svarīgu sava auto drošības garantu.

„Pašlaik, pēc ekonomiskās situācijas stabilizēšanās, iedzīvotāji ir labāk iemācījušies apdomīgi rīkoties ar finansēm un sākuši vairāk plānot savu naudas plūsmu, tādējādi labāk aprēķinot noteiktus, fiksētus ikgadējus izdevumus, piemēram, maksājumu par polisi. Tiek veikts vienkāršs aprēķins, ka reizi gadā iegādāties polisi ir lētāk nekā pēkšņi ciest lielus zaudējumus un pēc tam pārvarēt ilgu atkopšanās procesu, kas izmaksā vēl dārgāk par polises iegādi,” situāciju skaidro BALTA pārstāvis Lauris Pārups.

     [+] [-]

, 2016-07-30 13:18, pirms 8 gadiem
Viss vienkārši - https://www.manapolise.lv/